بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

همیشه برای سرمایه گذاری به پول های کلان نیاز هست اما من توانستم با 15 میلیون کاری را انجام بدهم که حتی با بهترین سرمایه گذاری عم نمیتوانستم به این ثروت برسم و امروز قصد دارم تا برایتان از این کار که من در حوزه پسته انجام دادم برابتان صحبت کنم.

پسته بادامی خام

پسته دارای فواید زیادی برای بدن می باشد به همین دلیل افراد زیاد خواهان خرید آن هستند ولی شما می توانید قیمت پسته بادامی خام را در این مقاله بررسی کنید.

لازم به ذکر است اگر چه در برخی از فصول با کاهش تولید روبرو بوده ایم، اما ممکن است در برخی از استانها که تولید کمتری دارند شاهد بهبود برداشت با توجه به شرایط اقلیمی و یا کنترل آفات هستیم.

همچنین باید اشاره شود که برخی استان های مرکز کشور در حال حاضر با تولید چند هزار تن در سال جایگاه خاصی در تولید این محصول در دشتهای مرکزی کشور دارد.

اما نکته جالب در مشارکت کشاورزان در تولید پسته بادامی کشور است که بنا بر پیش بینیها بیشترین برداشت را در این نوع پسته داشته اند.

برخی از استان های جنوب کشور هر یک با چند هزار تن تولید پسته بادامی در رتبه های برتر در بین سایر استانهای کشور قرار داشته اند.

پسته گرمسار

پسته دارای فواید زیادی برای بدن می باشد به همین دلیل افراد زیاد خواهان خرید آن هستند ولی شما می توانید قیمت پسته گرمسار را در این مقاله بررسی کنید.

به گونه ای که تولید پسته کشور در مقایسه با کشورهای بزرگ صادر کننده این محصول مانند آمریکا کاهش یافته است و در دهه گذشته جایگاه برتر خود را در حوزه این محصول تا حدی از دست داده ایم.

با توجه به این موضوع لزوم تلاش بیشتر برای افزایش بهره وری از باغات و درختان پسته در کشور بیش از گذشته شده است و باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از کاهش تولید اندیشیده شود.

بسیاری از افراد فعال در حوزه تولید پسته در ایران بر این باور هستند که این میزان کاهش تولید به دلیل خشکسالی شدید در بخشهای مختلف کشور و کاهش میزان ذخایر آب زیرزمینی است که به طور حتم در بلند مدت تاثیر منفی زیادی بر تولید این محصول بر جا خواهد گذاشت.

پسته تبریز

پسته دارای فواید زیادی برای بدن می باشد به همین دلیل افراد زیاد خواهان خرید آن هستند ولی شما می توانید قیمت پسته تبریز را در این مقاله بررسی کنید.

سایر اهداف صادراتی این محصول نیز در قاره آسیا کشور چین به عنوان برگ ترین وارد کننده آسیایی این محصول بوده است.

پس از آن نیز هند حجم بالایی از این محصول را با سهم حدود ده درصدی از صادرات پسته ایران به خود اختصاص داده بود.

البته در بین کشورهای اروپایی نیز خریداران خوبی برای پسته ایران در اتحادیه اروپا وجود داشته است که بزرگ ترین آنها کشور آلمان با حدود بیش از 50 میلیون دلار واردات پسته از کشور ما بوده است.با توجه به این آمار می توان دید که هر یک از کشورهای دنیا بخشی از واردات محصول پسته ایران را به خود اختصاص داده اند و کشور ما در بسیاری از بازارهای هدف صادراتی حضور دارد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها