بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰

طبیعی است که انسان ها برای رسیدن به سطح رفاه بالاتر در زندگی همواره به دنبال پول باشند. گاهی لازم است اگر این کسب درآمد و رسیدن به ثروت خیلی برایمان مهم است کمی دیدگاه و سبک زندگیمان را تغییر داده و راه های تازه رسیدن به ثروت را امتحان کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با حوزه ای سودمند بیشتر آشنا شوید.

متانول پتروشیمی زاگرس

با توجه به اینکه متانول پتروشیمی زاگرس به عنوان ماده پایه در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، کاربردهای آن بسیار وسیع می باشند.

چون می توان از METHANOL برای موارد مختلف مصرف کرد که مهمترین آنان شامل کاربردهای زیر هستند:

· سوخت پاک (جایگزین بنزین)

· تبدیل به الفین

· تبدیل به اسید استیک

· تولید حلال های شیمیایی

· تولید رنگ های صنعتی

· تولید ژل آتشزا

· تولید تینر

· تولید ضد یخ

· پیل های سوختی

· مصرف در ساخت دارو

این کاربردها یا صنایع در ایران وجود دارند و می توانند به طور مستقیم خرید متانول پتروشیمی را به شکل عمده انجام دهند.

فقط برای خرید باید بدانند که یکسری شرایط وجود دارد و باید به آنان پایبند باشند تا بتوانند محموله الکل صنعتی را تحویل بگیرند.

متانول در بازار ایران

لازم است بدانید متانول در بازار ایران دارای نام هایی همچون الکل صنعتی، متیل الکل، الکل چوب، متیلیک الکل، متیل هیدرات، هیدروکسی متان و نفتای چوب می باشد.

برای صادرات کردن الکل نیاز به داشتن مجوز خاصی نیست و دولت هیچ محدودیتی برای این کار در نظر نگرفته است.

ولی متاسفانه برای صادرات متانول می توان ابتدا آن را به محصولات با ارزش دیگر مثل اسید استیک و حلال های صنعتی تبدیل کرد تا از این طرق پول بیشتری حاصل شود.

چون همین ماده به کشورهای دیگر می رود و پس از فرآورش و تبدیل شدن به یک ماده دیگر، مجدد با قیمت بالاتر وارد کشور می شود که این کار اصلا درست نیست.

هر ماده شیمیایی برای خود دارای مشخصات و چند نام دیگر است که خریداران و فروشندگان باید به آنان تسلط کافی داشته باشند تا راحتتر با آن کار کنند و در معامله از آنان استفاده نمایند.

متانول صادراتی

حلال متانول صادراتی با نام مترادف متیل الکل، با ویژگی های منحصر به فردی که دارد به شکل حواله و بشکه به فروش می رسد، با ما در این مقاله همراه باشید که این محصول را به شما معرفی کنیم.

یکی از حلال های بسیار مهم و حیاتی در صنعتی، حلال متانول می باشد که به حالت مایع شفاف و با بوی تند و مخصوص از طریق فرآیند سنتز گاز تولید می شود.

این الکل صنعتی با توجه به ساختار و فرمول شیمیایی که دارد، جزء مواد قطبی قرار می گیرد که به راحتی می تواند در آب به هر نسبتی حل شود.

برای شناسایی قطبی بودن حلال متانول، کافی است به فرمول شیمیایی آن یعنی CH3OH توجه کنید، که گروه هیدرکسیل یعنی OH؛ یک گروه قطبی محسوب می شود.

زیرا شیمی دان ها علت آن را مقدار الکترونگاتیوی اتم هیدروژن و کربن بیان کردند که عدد آن 4 می باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها