بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

زمانی‌ که با اقداماتی برای پرورش دادن خود ذهن پول‌ سازی را ایجاد می‌ کنیم این باعث می ‌شود که ما بتوانیم در موقعیت ‌های مناسب بهترین انتخاب را داشته باشیم و آینده‌ ی مالی خود را تضمین کنیم. در این‌ راستا من نیز با سرمایه‌ گذاری بر روی خود توانستم با یک ذهن پویا در حوزه کاری خود که در ادامه به آن پرداخته ‌ام بسیار موفق و ثروتمند شوم.

گوجه فرنگی در میدان تره بار کرج

قیمت گوجه فرنگی در میدان تره بار کرج بسیار مقرون به صرفه می باشد. گوجه فرنگی خواص بسیاری برای بدن دارد و حاوی ارزش غذایی بالایی است که سبب می‌شود برای بدن بسیار مفید باشد. البت اغلب ما از خواص گوجه فرنگی تنها ویتامین C آن را می‌شناسیم؛ به همین دلیل در این مطلب از غفاری دایت به سراغ خواص گوجه فرنگی برای دیابت، خواص گوجه فرنگی در لاغری و... رفته‌ایم تا بررسی کنیم تا چه حد باید از گوجه فرنگی در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. گوجه فرنگی دارای میزان بالایی آنتی‌اکسیدان، روی، پتاسیم، فلور، ویتامین C، فیبر، ویتامین A و... است که در ادامه به بررسی این مواد و خواص گوجه فرنگی پرداخته‌ ایم. از آنجا که گوجه فرنگی سرشار از انواع ویتامین‌ها است و کالری بسیار کمی دارد، برای انواع رژیم‌های غذایی مفید است؛ از جمله رژیم افراد دیابتی، که در هر دو نوع دیابت یک و دو استفاده از گوجه فرنگی به‌صورت پخته یا خام هیچ مانعی ندارد؛ تنها نمک نباید با آن استفاده کرد.

گوجه فرنگی ترکیه

گوجه فرنگی ترکیه برای این کشور سودآوری بالایی را به همراه داشته است. شهر آنتالیا با 100 میلیون و 383 هزار دلار، حاتای با 49 میلیون و 630 هزار دلار و مرسین با 19 میلیون و 481 هزار دلار بیشترین تولید و صادرات این محصول در ترکیه را رقم زده ‌اند. مسلم یانماز، رئیس انجمن سرمایه گذاران و تولیدکنندگان گلخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با اشاره به افزایش مداوم صادرات گوجه فرنگی در سال 2021 گفت: رقم افزایش در شش ماهه اول سال 12 درصد بود که این رقم اکنون به 17 درصد رسیده است. یانماز با بیان اینکه درصدد افزایش بیشتر صادرات هستند، افزود: «صادرات گوجه فرنگی از ابتدای سال جاری به خوبی پیش رفته و معتقدم تا پایان سال از 300 میلیون دلار عبور کنیم. پس از اعمال تحریم توسط روسیه(2015) تنوع خود را افزایش داده و صادرات به کشورهای اروپایی از جمله اوکراین و رومانی و همچنین خاورمیانه را آغاز کردیم».

گوجه فرنگی در زمستان

گوجه فرنگی در زمستان معمولا در گلخانه ها تولید و عرضه می شود. گوجه فرنگی علاوه بر ویتامین C زیادی که دارد، حاوی ماده اسید اورسولیک و توماتین است که به استحکام، قدرت و حفظ ماهیچه‌ها بسیار کمک می‌ کند. این دو ماده موجب تحریک رشد و قدرت سلول‌های ماهیچه می‌شوند و از تحلیل رفتن و تضعیف آن‌ها جلوگیری می‌کند که سبب ایجاد خواص گوجه فرنگی در بدنسازی و ضرورت وجود آن رژیم‌ غذایی این افراد است. ویتامین C نیز خود باعث رفع خستگی و دفع سموم موجود در ماهیچه بر اثر کار و فعالیت می ‌شود. طبق تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف، بر روی خواص گوجه فرنگی برای فشار خون وبه‌خصوص مصرف آب گوجه فرنگی، در مدت یکسال، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که مصرف روزانه حداقل یک فنجان آب گوجه فرنگی بدون نمک می‌تواند به کاهش فشارخون و کاهش کلسترول بد خون کمک کند و به این طریق در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی موثر باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها