بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲

بادمجان مقداری ویتامین C می ‌دهد که از پوست و بدن ما در برابر آسیب ‌های اکسیداتیو محافظت می‌ کند. ویتامین C همچنین از سایر علائم پیری از جمله خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره جلوگیری می کند. شما با خرید بادمجان عمده می توانید از مزایای بسیار عالی این محصول بهره مند بشوید.

اسید کلروژنیک بادمجان از طریق فعالیت های ضد میکروبی و ضد ویروسی خود از ایمنی محافظت می کند و یک فنجان بادمجان نیز حدود 10 درصد از نیاز روزانه به منگنز را فراهم می کند، ماده معدنی که به تولید کلاژن و ارتقای سلامت پوست و استخوان کمک می کند.

شما می توانید چند مکعب کوچک بادمجان را در مخلوط کن بریزید و آنها را مخلوط کنید تا تفاله بادمجان آماده شود. آن را روی قسمت های آسیب دیده پوست بمالید و 10-15 دقیقه صبر کنید. با آب گرم بشویید و هر روز تکرار کنید.

کاهش خطر بیماری های قلبی با مصرف بادمجان

فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B-6 و آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان همگی از سلامت قلب حمایت می کنند. یک بررسی منتشر شده در سال 2019 نشان داد که خوردن غذاهای حاوی فلاونوئیدهای خاص، از جمله آنتوسیانین ها، به کاهش نشانگرهای التهابی که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند، کمک می کند. در حال حاضر قیمت روز بادمجان به گونه ای می باشد که همه ی طبقات جامعه می توانند آن را خریداری و مصرف کنند.

از آنجایی که بادمجان سرشار از فیبر است، آن را برای یک رژیم غذایی سالم برای قلب عالی می کند. رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. همچنین حاوی: منگنز است.

در حالی که برگ‌ ها و گل‌ ها می‌ توانند سمی باشند، مصرف خود بادمجان هم به صورت خام و هم پخته بی‌ خطر است و ترکیبی که ممکن است برخی به آن حساس باشند، سولانین، تنها زمانی سمی است که در مقادیر زیاد مصرف شود.

مصرف بادمجان به کاهش درد معده کمک می کند

محتوای فیبر بالا در بادمجان، که یک عنصر حیاتی برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل است، راهی عالی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش شما است. این به این معنی است که وقتی باید بروید، خوردن منظم بادمجان کمک می ‌کند همه چیز به آرامی پیش برود. بسیاری از افراد این محصول را در وعده های غذایی خود به دلیل خواص بالایی که دارد قرار می دهند، قیمت بادمجان دلمه ای در بازار روز مناسب تر می باشد.

فیبر موجود در بادمجان عمدتاً از پکتین تشکیل شده است، به این معنی که بادمجان ها به راحتی هضم می شوند و به آرامی سلامت گوارش را تضمین می کنند، بادمجان خاصیت نفخ آور دارد. ممکن است در مدیریت اختلالات معده مانند نفخ مفید باشد.

همچنین بادمجان یک سبزی عالی برای رژیم غذایی کلیه است زیرا پتاسیم، سدیم و فسفر کمی دارد. یک فنجان بادمجان بخارپز حاوی 2 میلی گرم سدیم، 167 میلی گرم پتاسیم و 17 میلی گرم فسفر است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها