بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸

از چه کسانی می توان در کانادا دعوتنامه گرفت؟ این سوال اغلب افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. دعوت نامه کانادا جهت اخذ ویزای این کشور می تواند توسط هر شخصی که شما را به درستی می شناسد و می تواند هدف سفر و هویتتان را تایید نماید، نوشته و ارسال شود پس اعضای خانواده نظیر والدین، خواهر و برادر و همسر و ... دوست شما یا حتی شریک تجاریتان برای شما دعوتنامه ارسال نمایند. فرستنده دعوتنامه می بایست اقامت قانونی کانادا را داشته باشد پس این شخص می بایست شهروند یا دارنده اقامت دائم یا موقت کانادا باشد. طبق اطلاعات بخش مهاجرت به کانادا موسسه ملک پور که یکی از بزرگترین موسسات مهاجرتی در ایران است، دعوت نامه تضمینی برای صدور ویزا نیست و در سال های اخیر تا 75 درصد از درخواست های ویزا از سومالی، یمن، سوریه و افغانستان توسط مقامات مهاجرت کانادا رد شده است علاوه بر این، درخواست‌های ویزا از آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی به طور کلی با نرخ بالایی از امتناع مواجه می‌شوند.

پس این نامه تضمین نیست و فقط به IRCC کمک می کند تا درخواست ویزای اقامت موقت شما را هنگام ارسال دعوت نامه ارزیابی کند، زیرا این نامه به آنها کمک می کند تا دلیل آمدن شما و محل اقامت شما را درک کنند و هنگامی که در کانادا هستید از حمایت مالی و اجتماعی برخوردار شوید.

پس درست است که با دعوت نامه نشان می دهید که از طرف شخصی در کانادا ساپورت خواهید شد ولی در ابتدای امر افسران ویزا می بایست شما را ارزیابی کنند تا تصمیم بگیرند که آیا شرایط قانون مهاجرت کانادا را رعایت می کنید یا خیر. در زیر یک نمونه از دعوتنامه کانادا را مشاهده می کنید: . حال بیایید به طور جزئی تر دعوتنامه کانادا و اشخاصی که می توانند دعوتنامه ارسال نمایند، را بررسی کنیم.

دعوت نامه

چه مسیرهای مهاجرتی کانادا نیاز به دعوتنامه دارد؟

مسیرهای مهاجرتی توریستی، بازدید خویشاوندی و الحاق خانواده، کاری و تحصیلی، از مسیرهایی هستند که یا ارائه دعوتنامه برای آن ها الزامی است یا داشتن دعوتنامه امتیاز مثبت دارد.

·        دعوتنامه کانادا برای کار:

بدون شک برای کار در کانادا و در هنگام اقدام برای ویزای کاری این کشور، نیازمند داشتن یک دعوتنامه از یک کارفرمای کانادایی دارید و بدون داشتن دعوتنامه داشتن آن عملا نمی توانید از این مسیر اقدام کنید پس دعوتنامه کاری که همان پیشنهاد کاری یا جاب آفر می باشد، الزامی است.

·        دعوتنامه برای تحصیل:

 قطعا پیش از هنگامی که برای تحصیل در کانادا اقدام می کنید می بایست از یک موسسه معتبر از این کشور پذیرش دریافت نمایید که در این مرحله موسسه به شما نامه پذیرش یا acceptance letter خواهد داد که همان دعوتنامه تحصیلی می باشد. پس دعوتنامه تحصیلی کانادا اجباری است.

·        دعوتنامه توریستی یا بازدید از اقوام:

در صورتی که قصد بازدید از خانواده یا اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید، دعوتنامه بسیار تعیین کننده خواهد بود. از مسائل اصلی که در اغلب موارد باعث ریجکتی این نوع ویزا می باشد، عدم اطمینان افسر پرونده از بازگشت متقاضی به کشورش و عدم توانایی مالی می باشد. برای همین امر با توجه به تعهداتی که شخص در هنگام ارسال دعوتنامه می دهد، شانس اخذ ویزا بسیار افزایش پیدا می کند. شخص می بایست تعهد نماید که متقاضی پس از اتمام تاریخ ویزایش به کشور خود بازگردد همچنین شخص می بایست اثبات نماید که درآمدش از حداقل درآمد (LICO) برای افرادی که دعوت نموده است، بالاتر است. دعوتنامه کانادا برای اخذ ویزای ویزیتوری یا همان توریستی الزامی نیست ولی اگر هدف از سفر ملاقات با شخصی در کانادا باشد، در اغلب موارد دعوتنامه درخواست می شود.

دعوت نامه توریستی کانادا

·        دعوتنامه تجاری کانادا

در صورتی که قصد دارید در یک کنفرانس یا همایش در کانادا شرکت نمایید نیازمند ارائه دعوتنامه ای از طرف برگذار کننده همایش یا کنفرانس دارید. مدت اعتبار این نوع دعوتنامه ها به طور معمول تا انتهای همایش خواهد بود.  پس شرکت های کانادایی که میزبان بازدیدکنندگان تجاری از خارج از کشور هستند، باید یک دعوت نامه بنویسند. بازدیدکنندگان تجاری می توانند خریداران موجود یا بالقوه، سرمایه گذاران، بازدیدکنندگان نمایشگاه تجاری یا کنفرانس، شرکا، کارمندان یا افرادی باشند که برای آموزش در تاسیسات شرکت می آیند. نامه دعوت باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

اطلاعات متقاضی ویزا

مشخصات فردی و خانوادگی

اطلاعات مربوط به شرکت نمایندگی و موقعیت شخص

آدرس و شماره تلفن شخص (هم محل کار و هم منزل)

رابطه شرکت با دعوت کننده و سابقه کسب و کار شما با هم

آیا شرکت بازدید کننده را شخصاً می شناسد و آیا با هم ارتباط دارند

هدف از سفر (اگر بخشی از یک پروژه طولانی مدت است، می بایست زمینه را ارائه دهید)

مدت زمانی که شخص از شرکت در کانادا بازدید می کند

تاریخی که فرد قصد خروج از کانادا را دارد، در صورت معلوم

هزینه های اقامت و زندگی که شرکت پوشش می دهد

اطلاعات شخصی که دعوت نامه می نویسد

عنوان شغلی و موقعیت در شرکت

آدرس و شماره تلفن و ایمیل شرکت در کانادا

نام کامل شرکت

آدرس دفتر مرکزی

آدرس کلیه امکانات شرکت مورد بازدید

آدرس وب سایت شرکت، در صورت وجود

تاریخ ثبت/تاسیس شرکت

شرح مختصری از نوع کسب و کار شرکت

 

·        دعوتنامه برای سوپر ویزای کانادا

در صورتی که فرزند یا نوه شما در کشور کانادا به طور قانونی سکونت دارد، می توانید از وی دعوتنامه دریافت نمایید و برای سوپر ویزا اقدام نمایید و جهت ملاقاتش به کانادا سفر کنید. اعتبار این نوع ویزا بیش از 6 ماه می باشد.   

دعوت نامه سوپر ویزای کانادا

نکات مهم در راستای دعوتنامه کانادا

در هنگام نگارش دعوتنامه کانادا می بایست نکات لازم را رعایت نمایید تا داشتن دعوتنامه تاثیر مثبتی بر روند اخذ ویزا داشته باشد در غیر این صورت ممکن است تاثیر منفی بر تصمیم افسر پرونده داشته باشد. پس مهمترین نکات در این راستا شامل موارد زیر است:

  • شهروند یا مقیم دائم یا مقیم قانونی
  • میزان درآمد بالاتر از حداقل درآمد در کانادا (LICO)

در برخی از موارد از متقاضی خواسته می شود که دعوت نامه را محضری نموده که در این صورت شخص دعوت کننده می بایست این نامه را برای متقاضی پست نماید ولی در غیر این حالت می تواند نامه را اسکن کرده و برای متقاضی ارسال کند.

 

شرایط لازم برای دعوت نامه برای کانادا چیست؟

اطلاعات لازم در دعوت نامه کانادا را می توان در سه بخش اصلی زیر تقسیم بندی نمود:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی
  • اطلاعات مربوط به دعوت کنند
  • اطلاعات مربوط به ویزا

دقت نمایید که برای استفاده از تاثیر مثبت دعوتنامه می بایست این اطلاعات با دقت در دعوت نامه قرار گیرد.

اطلاعات متقاضی ویزا

مشخصات فردی و خانوادگی

اطلاعات تماس

ادرس متقاضی در کانادا و در ایران

هدف سفر

ارتباط بین متقاضی و دعوت کننده

مدت اقامت در کانادا ( تاریخ ورود و خروج)

میزان تمکن مالی

اطلاعات دعوت کننده

مشخصات فردی و خانوادگی ( افراد تحت تکفل)

اطلاعات تماس

ادرس دقیق

وضعیت اقامتی در کانادا و ارائه مدارک هویتی

عنوان و وضعیت شغلی

 

 

اشتباهات در هنگام ارائه دعوتنامه کانادا

تنها اشتباهی که متقاضیان اغلب مرتکب می شوند این است که دعوت نامه ای بسیار کوتاه می نویسند. دعوت نامه باید به اندازه کافی طولانی باشد تا تمام جزئیات سفر، میزبان و بازدیدکننده را ارائه دهد همچنین باید جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی و چگونه هزینه اقامت و تمام هزینه های سفر را پرداخت می کند، ارائه دهد. به خاطر داشته باشید که میزبان باید از طریق شواهد تأیید کند که او کاملاً قادر به حمایت از بازدید کننده است. هنگام بررسی حروف، به املای اسامی نگاه کنید. آنها باید مطابق با سند مسافرتی یا پاسپورت شما باشند. نه تنها املا بلکه ترتیب نام ها نیز مهم است. امضای میزبان نیز ضروری است و باید با امضای او در کانادا یکسان باشد. آدرس و کدپستی نیز باید به درستی نوشته شود. اگر میزبان قصد تغییر آدرس خود را دارد، باید در نامه ذکر شود و در صورت لزوم آدرس جدید را ارائه دهد. بهتر است دلیل تغییر آدرس را ذکر کنید و جزئیات را توضیح دهید. پس در یک جمع بندی می توان گفت اشتباهات شامل موارد زیر هستند:

  • کوتاه بودن دعوتنامه
  • ارائه تمکن مالی نامناسب
  • ارائه اطلاعات نادرست
  • عدم ثبت امضای دعوت کننده
  • تغییر ادرس دعوت کننده

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها