بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
در کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع صورت گرفت؛

تدبیر24»طرح قانونی«بانکداری مرکزی» با حضور رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع بررسی شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع پیش از ظهر شنبه 6 اسفندماه 1401 طرح «بانکداری مرکزی» را بررسی کرد.

در این جلسه، اعضای کمیسیون، نظرات تخصصی خود را در خصوص طرح بانکداری مرکزی از جمله مفاهیم «استقلال و اقتدار بانک مرکزی»، «بانکداری اسلامی» و «عدم انسجام بین وظایف، اهداف و احکام بانک مرکزی» بیان کردند.

محسن رضایی، رئیس کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع، ضمن تشکر از طراحان طرح، با اشاره به نواقص متعدد این طرح و ایرادات فراوان شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع به آن گفت: این طرح با واقعیت های اقتصاد کشور انطباق ندارد و نیاز به اصلاحات جدی دارد.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه این مصوبه پیشتر در هیئت عالی نظارت مجمع مورد بررسی قرار گرفته و برخی از ابهامات و ایرادات 19 گانه هیئت در مجلس شورای اسلامی برطرف شده و برخی موارد مغایرت با سیاست های کلی همچنان باقی مانده است، مقرر شد گزارش کمیسیون اقتصادی درباره این طرح در هیئت عالی نظارت مجمع، ارائه شود.

در این جلسه آقایان دکتر داود دانش جعفری، دکتر محمدجواد ایروانی، مهندس محمدرضا باهنر، مهندس غلامرضا آقازاده، مهندس سید مرتضی نبوی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید انصاری، دکتر احمد وحیدی و مهندس محمد فروزنده از اعضای مجمع، رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، نظرات خود را درباره طرح بانک مرکزی مطرح کردند.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها