بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی‌ در ژانر کمدی و درام، مجموعه «وراثت» یا (Succession) است که محصول کشور ‌ آمریکا می‌باشد. کارگردان این مجموعه تلویزیونی «جسی آرمسترانگ» است. اولین فصل سریال در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ از شبکه اچ‌ بی او منتشر شد و خیلی زود مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. فصل‌های اول تا سوم این سریال طرفداران بسیار زیادی در تمام جهان دارند.

به همین دلیل، فصل چهارم سریال وراثت بعد از انتشار در فیلیمو با استقبال خوبی مواجه شده است. این سریال درباره یک خانواده بسیار ثروتمند است که برای مدیریت بزرگ‌ترین شرکت خود با مشکل مواجه شده‌اند و هر کدام به دنبال قدرت و ثروت بیشتری هستند. در ادامه درباره سریال وراثت و فصل چهارم آن صحبت می‌کنیم.

images_1681207400_6435306851610.png

خلاصه داستان فصل اول و دوم

فصل اول و دوم سریال (Succession) با عنوان «ژن‌های نه چندان خوب» نیز شناخته می‌شود. داستان فصل اول و دوم سریال بیشتر درباره معرفی یک خانواده مشهور و ثروتمند است که صاحب تعداد زیادی املاک و کمپانی هستند. در ابتدا صاحب ثروت یعنی پدر خانواده کاملاً سالم است. اما در میانه‌های سریال، وضعیت سلامتی پدر خاندان تغییر می‌کند. کارخانه‌ها و املاک بسیار زیادی تحت کنترل و نظارت لوگان یا همان پدر خانواده قرار دارند.

به همین دلیل، با تغییر وضعیت سلامتی او، اعضای خانواده سعی می‌کنند یک جانشین برای مدیریت و نظارت بر املاک و کارخانه‌ها پیدا کنند. در مقابل، لوگان تصمیم می‌گیرد شخصا جانشین و وارث خود را انتخاب کند. اما بعد از مدتی متوجه می‌شود انتخاب جانشین کار چندان راحتی نیست و نمی‌تواند در میان فرزندان خود بهترین فرد را به عنوان وارث انتخاب کند. به همین دلیل، در میان فرزندان اختلاف و درگیری به وجود می‌آید.

 علاوه بر چالش‌های درون خانواده، در بیرون از خانواده نیز مشکلات بسیار زیادی لوگان را به خود درگیر می‌کند. به عنوان مثال، سایر رقیب‌ها متوجه می‌شوند که لوگان در وضعیت سلامتی مساعدی قرار ندارد. به همین دلیل، سعی می‌کنند از این مسئله سوء استفاده کرده و قدرت او را کاهش دهند. لوگان مجبور است به تنهایی با تمامی این مشکلات دست و پنجه نرم کند. ‌

داستان فصل سه و چهار سریال وارثت

مدتی بعد از اتمام فصل دوم سریال، فصل سوم نیز تولید شد. داستان فصل سوم تا حدودی ادامه فصل یک و دو بود و فرزندان برای به دست آوردن قدرت و ثروت با یکدیگر رقابت می‌کردند. اما نویسنده فیلمنامه صرفاً روی این مسئله تمرکز نکرد. در فصل سوم، چالش‌ها و مشکلات جدیدی پیش پای خانواده قرار می‌گیرد که بر جذابیت این فصل می‌افزاید. 

یک پژوهش آماری نشان می‌دهد تعداد مخاطبین سریال (Succession) در فصل سوم بسیار بیشتر از فصل‌های ۱ و ۲ است. با توجه به اینکه فصل ۲ و ۳ به صورت سلسله‌وار و زنجیری با داستان اصلی فصل ۱ مرتبط بودند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود فصل ۴ نیز موضوعی مرتبط با کسب قدرت و ثروت داشته باشد.

اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه موضوعات جدیدی به فصل چهارم اضافه می‌شود. نوشتن فیلمنامه یک سریال در چهار فصل مختلف کار چندان ساده‌ای نیست. ولی به نظر می‌رسد نویسندگان فیلم‌نامه ایده‌های جدیدی در ذهن داشتند. به همین دلیل، ریسک کرده و نوشتن فیلمنامه فصل چهارم این سریال را به پایان رساندند.

بازیگران سریال وراثت

برخی از بازیگران اصلی در این سریال شامل موارد زیر هستند:

  • «حایم عباس»
  • «نیکولاس براون»
  • «برایان کاکس»
  • «کیرن کالکین»
  • «پیتر فریدمن»
  • «ناتالی گلد»
  • «متیو مک‌فادین»
  • «آلن راک»
  • «سارا اسنوک»
  • «جرمی استرانگ»
  • «راب یانگ»
  • داگمارا دومینچیک»
  • «آرین مؤید»
  • «جین اسمیت-کمرون»

images_1681207434_6435308ae74cb.png

نقد سریال وراثت

این سریال با موضوع درام و خانوادگی، مورد پسند همه مخاطبین فیلم و تلویزیون نیست. به عنوان مثال، افرادی که به ژانر ماجراجویی، هیجان انگیز و اکشن علاقه‌مند هستند، ممکن است هرگز تمایلی برای تماشای سریال (Succession) نداشته باشند. افزایش تعداد مخاطبین این مجموعه، نشان داد یک موضوع جذاب صرف نظر از نوع ژانر می‌تواند تماشاگران را سر جای خود میخکوب کرده و تعداد مخاطبین را به مرور زمان افزایش دهد. این سریال بعد از انتشار فصل اول به سرعت توسط تعداد زیادی از منتقدان و مخاطبین بررسی شد.

 نظرات مخاطبین بعد از به پایان رسیدن فصل اول و دوم نشان می‌دهد مهارت و استعداد بالای بازیگران تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب داشته است. هدف اصلی نویسنده فیلمنامه، بیان مشکلات اجتماعی و خانوادگی است. به عنوان مثال، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اکثر خانواده‌های بزرگ درگیر آن هستند، مسئله وراثت و قدرت است. تعیین وارث و میزان ارثیه هر یک از فرزندان، مسئله‌ای است که طی چند دهه گذشته باعث از هم پاشیده شدن بسیاری از خانواده‌ها شده است.

 زمانی که یکی از اعضای خانواده ساز مخالفت می‌زند، به مرور زمان تصمیم و رفتار او بر سایر اعضای خانواده تاثیر منفی می‌گذارد. از هم پاشیدگی یک خانواده و از بین رفتن اتحاد بین اعضا، به مرور باعث از بین رفتن روحیه صاحب خانواده یعنی همان لوگان می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت پول و قدرت بدون اتحاد و همبستگی هیچ معنایی ندارد.

هدف اصلی فصل سوم سریال وراثت

در این سریال، خانواده به عنوان پایه اصلی یک جامعه شناخته می‌شود. نویسنده به مخاطب نشان می‌دهد که تزلزل در پایه‌های یک خانواده، باعث تزلزل در جامعه و بروز معضلات اجتماعی خواهد شد. در فصل سوم، دعوا و درگیری برای به دست آوردن قدرت شدیدتر می‌شود. فصل سوم سریال (Succession) بیشتر به مسائل سیاسی می‌پردازد.

به عنوان مثال، افراد با نفوذ و سیاسی مثل نزدیکان رئیس جمهور سعی می‌کنند از قدرت خود برای بدست آوردن اهداف نادرست استفاده کنند. در نهایت، نویسنده به تماشاگران نشان می‌دهد که قدرت و سیاست یک خوشبختی کاملاً پوچ است. همچنین احساس شادی واقعی زمانی هویدا می‌شود که انسان‌ها با یکدیگر همبستگی داشته باشند و نفس آن‌ها دور از طمع و ریا باشد.

بررسی شخصیت اعضای خانواده

با توجه به اینکه تمامی اعضای خانواده برای به دست آوردن قدرت و ثروت با یکدیگر مشکل دارند، بنابراین فضای کلی داستان ممکن است بسیار نفرت انگیز به نظر برسد. سریالی که سراسر خشم و غرور نفرت باشد و همه بازیگران آن برای به دست آوردن ثروت تلاش کنند، جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت.

به همین دلیل، نویسنده با تغییر در خلق و خو و رفتار بازیگران این مشکل را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال در برخی سکانس‌ها، فرزندان هنگام بحث و جدال با خانواده خود روحیه خشمگینی دارند و تمایل آن‌ها برای کسب قدرت و ثروت بسیار زیاد است‌. اما همین فرزندان در سکانس‌های دیگر با شوخی و خنده فضای سریال را تغییر می‌دهند و از ناامید شدن تماشاگر یا خشمگین شدن مخاطبین جلوگیری می‌کنند.

images_1681207456_643530a0a2c61.png

نتیجه مطالب

سریال (Succession) یکی از بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های چند سال اخیر می‌باشد که در ژانر درام و خانوادگی تولید شده است. فصل چهارم این سریال هم اکنون در وبسایت فیلیمو در دسترس مخاطبان قرار دارد.

موضوع اصلی سریال در رابطه با یک خانواده بزرگ و ثروتمند است که برای به دست آوردن قدرت و کسب ثروت بیشتر با یکدیگر می‌جنگند. تقابل بین اعضای خانواده، موضوع اصلی فصل اول و دوم را شکل می‌دهد. در فصل سوم، مسائل سیاسی نیز به مشکلات خانوادگی افزوده می‌شود. برای تماشای این سریال پرطرفدار، به وبسایت مجموعه فیلیمو مراجعه کنید.

 

 

برچسب ها : فیلیمو,سریال,سریال وراثت

برچسب ها: فیلیمو ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها