بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
شهر استانبول ترکیه یکی از شهرهای بسیار زیبا و تاریخی جهان است که جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و توجه بسیاری از گردشگران خارجی از جمله ایرانیان را به خود جلب کرده است‌. هر ساله تعداد زیادی گردشگر از شهرهای مختلف ایران بدون نیاز به ویزا و از طریق تور استانبول به این شهر جذاب و قدیمی سفر می‌کنند و از جاذبه‌های دیدنی و امکانات منحصربه‌فرد آن لذت می‌برند. شهر استانبول در تمام فصول سال پذیرای گردشگران است و به آن‌ها خدمات رفاهی ارائه می‌دهد. اینکه گردشگران کدام فصل برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند، به عوامل متعددی مانند زمان تعطیلات، میزان بودجه در نظر گرفته شده، اهداف سفر، علاقه و اولویت‌های آن‌ها بستگی دارد. تور استانبول جزو تورهای خارجی ارزان و مقرون‌به‌صرفه است که به صورت هوایی و زمینی انجام می‌شود‌. قیمت تورهای زمینی نسبت به تورهای هوایی پایین‌تر است. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل پرطرفدار بودن تور استانبول در تمام فصول سال صحبت کنیم.



چرا گردشگران ایرانی به تور استانبول علاقه زیادی دارند؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، شهر استانبول یکی از شهرهای تاریخی، جذاب و توسعه یافته‌ی جهان است که تمدن بسیار اصیلی دارد و هرساله میلیون‌ها توریست از سراسر جهان برای بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر به کشور ترکیه سفر می‌کنند. در این شهر امکانات تفریحی و خدمات رفاهی متنوعی برای رفاه حال گردشگران ایجاد شده است.

علاوه بر این عواملی مانند نزدیکی کشور ترکیه به ایران، عدم نیاز ایرانیان به صدور ویزا برای ورود به کشور ترکیه، پایین بودن هزینه‌های سفر به استانبول، نزدیک بودن فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران و مردم ترکیه، طبخ تهیه غذاهای خوشمزه و خاص در رستوران‌های شهر استانبول، آب و هوای مطبوع استانبول، وجود بازارهای قدیمی و مراکز خرید مدرن در این شهر و جاهای دیدنی منحصربه‌فرد و دیدنی مانند بازار مصری‌ها یا بازار ادویه، بازار بزرگ استانبول، موزه هنرهای مدرن، موزه پرا، قلعه هفت برج یا قلعه یدیکوله، مسجد رستم‌پاشا، مسجد سلیمانیه، میدان اسب‌دوانی، کاخ دلما باغچه، کلیسای چورا، کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و .... باعث شده است که گردشگران ایرانی به تور استانبول علاقه زیادی داشته باشند.

برخی از آن‌ها برای بار چندم سفر به استانبول را انتخاب می‌کنند. به طور کلی سفر به این شهر با اهداف مختلفی مانند بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی، خرید لباس‌های برند از مراکز خرید معتبر، برگزاری مراسم ماه عسل، لذت بردن از هوای دلپذیر و استفاده از غذاهای خوشمزه و ... انجام می‌شود.



چرا تور استانبول در همه فصول سال برای سفر گزینه مناسبی است؟

شهر استانبول در اکثر ماه‌های سال آب و هوای مطبوعی دارد و گزینه خوبی برای مسافرت است. البته عواملی مانند زمان برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی، حراج‌های فصلی و تخفیف‌های ارائه شده در آن‌ها و علایق شخصی می‌تواند زمان سفر توریست‌ها به این شهر را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه با بهترین فصل‌ها برای رزرو تور استانبول آشنا خواهید شد.

سفر به استانبول در فصل بهار

فصل بهار را می‌توان به عنوان بهترین و مناسب‌ترین فصل مسافرت به استانبول معرفی کرد. آب و هوای این شهر از اوایل فروردین ماه تا اوایل تیره ماه همزمان با ماه آوریل تا ماه ژوئن میلادی بسیار مطبوع و دلپذیر است. البته نم نم باران در اوایل بهار چهره شهر را زیبا و جذاب می‌کند.‌ با توجه به تقاضای زیاد سفر در فصل بهار و برگزاری جشنواره‌های نوروزی تور استانبول و رزرو هتل‌های این شهر در این فصل قیمت بالایی دارد.

سفر به استانبول در فصل تابستان

در فصل تابستان نیز هوای استانبول برای حضور گردشگرانی که به هوای گرم عادت دارند، بسیار مناسب است. برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف، تعطیلات تابستانی مدارس، امکان شنا در سواحل دریای اژه و گرمای متعادل هوا عواملی هستند که فصل تابستان را به یکی از شلوغ‌ترین فصول سال در استانبول تبدیل کرده‌اند. خیابان‌ها، هتل‌ها، اماکن تفریحی و سواحل استانبول در این فصل مملو از جمعیت است.

سفر به استانبول در فصل پاییز

در فصل پاییز و از اواخر ماه‌ شهریور تا اواخر ماه آبان مصادف با ماه سپتامبر تا ماه اکتبر تعداد زیادی از ایرانیان از طریق رزرو تور استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنند، تا در فستیوال‌های پاییزی مهمی مانند بزرگداشت دروایش چرخان و همچنین بزرگداشت مولانا شرکت کنند. هوا در فصل پاییز بسیار مطبوع است و بارش باران‌های پاییزی جلوه خاصی به شهر می‌بخشد. البته تعداد گردشگران در فصل پاییز نسبت به تابستان و بهار کمتر است. به همین دلیل خرید بلیط و رزرو هتل‌های استانبول در این فصل با قیمت ارزان‌تر و با ارائه تخفیف‌های ویژه انجام می‌شود.

سفر به استانبول در فصل زمستان

بارش برف در فصل زمستان چهره جدید و جذابی به شهر استانبول می‌بخشد.‌ هوای کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول از ماه نوامبرتا ماه مارس برای مسافرت مناسب است. قیمت رزرو تور استانبول و قیمت‌ هتل‌های این شهر در فصل زمستان به میزان زیادی کاهش می‌یابد. مراکز خرید این شهر در فصل زمستان محصولات خود را با تخفیف ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند‌. برای یک مسافرت خارجی مقرون‌به‌صرفه در فصل زمستان به استانبول سفر کنید.



خرید تور استانبول لحظه آخری چه مزایایی به همراه دارد؟

گردشگران ایرانی با خرید تور استانبول لحظه آخری می‌توانند از مزایایی مانند قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه رزرو تور‌ و پرداخت مبلغی معادل 20 الی 50 درصد‌ ارزان تر از نرخ تورهای عادی، امکان اقامت در یکی از بهترین هتل‌های استانبول، رایگان بودن گشت شهری تور لحظه آخری، مشاوره رایگان و پشتیبانی شبانه‌روزی آژانس گردشگری ارائه دهنده تور لحظه آخری به گردشگران بهره‌مند شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به دلیل علاقه‌مندی گردشگران ایرانی به شهر استانبول، مناسب بودن تور این شهر برای تمام فصول سال و مزایای تور لحظه آخری استانبول توضیح دادیم. یکی از نکات بسیار مهمی که گردشگران حتما باید قبل از سفر به شهر استانبول در تمام فصول سال مورد توجه قرار دهند، این است که برای رزرو تور استانبول یک آژانس گردشگری معتبر را انتخاب کنند. آژانس‌های گردشگری معتبر شرایط رزرو حضوری و آنلاین را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. قبل از اینکه برای رزرو تور اقدام کنید، اعتبار پاسپورت خود را مورد بررسی قرار دهید.

چک کردن شرایط آب و هوایی استانبول، افزایش اطلاعات کامل درباره مناطق گردشگری و جاذبه‌های دیدنی این شهر، تبدیل پول به لیر و دلار، به همراه داشتن نسخه پزشک و داروهای مورد نیاز، کسب اطلاع درباره وسایل ممنوعه هنگام سفر با تور و دریافت بیمه مسافرتی از آژانس گردشگری مورد نظر نکات مهم دیگری هستند که قبل از سفر به استانبول باید مورد توجه قرار بگیرند. امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم که به تمام سوالاتی موجود در ذهن شما پاسخ دهیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها