بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰


کلیندامایسین یک آنتی‌بیوتیک آزمایشگاهی باکتریواستاتیک است و مانع مهندسی زیستی پروتئین توسط باکتری می‌شود. کلیندامایسین به دلیل عوارض جانبی جدی آن موارد مصرف محدودی دارد. این دارو در درمان عفونت‌های استافیلوکوکی استخوان، مفاصل و پریتونیت مصرف می‌شود. این دارو به صورت‌های خوراکی، تزریقی و ژل موضعی استفاده می‌شود.محققان و پژوهشگران هر روزه به کشف مطالب جدید تری از این آنتی بیوتیک دست میابند که خلوص این آنتی بیوتیک در نتایج پژوهش آنها بسیار حائز اهمیت میباشد بدین جهت میباست آنتی بیوتیک کلیندامایسین از مراکز معتبر خرید و فروش مواد شیمیایی تهیه گردد.


کلیندامایسین یک مشتق نیمه مصنوعی از لینکومایسین، یک آنتی بیوتیک طبیعی است که توسط اکتینوباکتریوم استرپتومایسس لینکلنسیس تولید می شود. سنتز Clindamycin برای اولین بار توسط BJ Magerlein، RD Birkenmeyer، F Kagan در پنجمین کنفرانس بین‌علمی در مورد عوامل ضد میکروبی و شیمی درمانی اعلام شد. کلیند امایسین به رنگ سفید یا زرد است و در آب بسیار محلول است.

اکثر باکتری های گرم منفی هوازی (مانند سودوموناس، لژیونلا، هموفیلوس آنفولانزا و موراکسلا) به کلیندامایسین مقاوم هستند، مانند انتروباکتریاسه های بی هوازی. یک استثنای قابل توجه Capnocytophaga canimorsus است که برای آن Clindamycin اولین دارویی است که انتخاب می شود. کلیندامایسین در برابر بیشتر میکروارگانیسم های زیر، هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در عفونت های بالینی فعال و تاثیرگذار است.

باکتری های گرم مثبت:

1) Staphylococcus aureus (methicillin-susceptible strains)

2) Streptococcus pneumoniae (penicillin-susceptible strains)

3) Streptococcus pyogenes

باکتری های بی هوازی:

1) Clostridium perfringens

2) Fusobacterium necrophorum

3) Fusobacterium nucleatum

4) Peptostreptococcus anaerobius

5) Prevotella melaninogenica

همچنین کلیندامایسین در برابر میکروارگانیسم های زیر در شرایط آزمایشگاهی فعال است اما تاثیرگذاری آن بر روی عفونت های بالینی ناشی از این باکتری ها تایید نشده است:

باکتری های گرم مثبت:

1) Staphylococcus epidermidis (methicillin-susceptible strains)

2) Streptococcus agalactiae

3) Streptococcus anginosus

4) Streptococcus mitis

5) Streptococcus oralis

باکتری های بی هوازی:

6) Actinomyces israelii

7) Clostridium clostridioforme

8) Eggerthella lenta

9) Finegoldia (Peptostreptococcus) magna

10)Micromonas (Peptostreptococcus) micros

11)Prevotella bivia

12)Prevotella intermedia

13)Propionibacterium acnes

معرفی آنتی بیوتیک کلیندامایسین

کلیندامایسینیک نوع آنتی بیوتیک است که با باکتری های موجود در بدن مبارزه می‌کند و عفونت های جدی که در اثر وجود باکتری ها ایجاد شده اند را از بین می‌برد. البته این دارو ممکن است برای موارد دیگری نیز تجویز شود.

کلیندامایسین فقط بر عفونت های ناشی از باکتری ها موثر است. کلیندامایسین برای عفونت های شدید و خطرناک میکروب های بی هوازی، آمینیوتیک، زخم های ناشی از گزش (حیوانات یا انسان)، پیشگیری از عفونت های پس از جراحی، عفونت های واژینال، تنفسی، استرپتوکوک های گروه B ، پیشگیری ازعفونت های اندوکاردیت و ... کاربرد دارد.

عملکرد آنتی بیوتیک کلیندامایسین

داروی کلیندامایسین رشد میکروب‌ها را متوقف می‌کند. این آنتی‌بیوتیک فقط در درمان عفونت‌های باکتریایی مؤثر است و بر روی عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیری ندارد.

مکانیسم اثر کلیندامایسین

بسته به ارگانیسم، محل عفونت و غلظت دارو، کلیندامایسین ممکن است یک آنتی بیوتیک باکتریواستاتیک یا باکتری کش باشد. این یک مهارکننده سنتز پروتئین باکتریایی با مهار انتقال ریبوزومی، به روشی مشابه ماکرولیدها است. این کار را با اتصال به rRNA زیرواحد ریبوزوم باکتریایی 50S انجام می‌دهد که با محل‌های اتصال آنتی‌بیوتیک‌های اگزازولیدینون، پلوروموتیلین و ماکرولیدها همپوشانی دارند و این اتصال برگشت پذیر است. Clindamycin موثرتر از لینکومایسین است.

کلیندامایسین عمدتاً با اتصال به زیرواحد ریبوزومی 50S باکتری عمل می کند. این عامل با تداخل در واکنش ترانس پپتیداسیون، سنتز پروتئین را مختل می کند، که در نتیجه از طولانی شدن زنجیره اولیه جلوگیری می کند. کلرامفنیکل و ماکرولیدهایی مانند اریترومایسین، کلاریترومایسین و آزیترومایسین نیز در زیرواحد ریبوزومی 50Sعمل می کنند و ممکن است برای اتصال در این محل با هم رقابت کنند. Clindamycin ممکن است اپسونیزاسیون و فاگوسیتوز باکتری ها را حتی در غلظت های زیر بازدارنده تقویت کند. با ایجاد اختلال در سنتز پروتئین باکتریایی، کلیندامایسین باعث ایجاد تغییراتی در سطح دیواره سلولی می شود که باعث کاهش چسبندگی باکتری ها به سلول های میزبان و افزایش کشتار درون سلولی ارگانیسم ها می شود. این دارو همچنین اثر طولانی مدت پس از آنتی بیوتیک را بر روی برخی از گونه های باکتری اعمال می کند که ممکن است به ماندگاری دارو در محل اتصال ریبوزومی ارتباط داده شود.

متابولیسم:

مطالعات آزمایشگاهی در میکروزوم‌های کبد و روده انسان نشان داد که کلیندامایسین عمدتاً توسط سیتوکروم P450 3A4 (CYP3A4) با سهم جزئی از CYP3A5 متابولیزه می‌شود تا Clindamycin سولفوکسید و یک متابولیت کوچک به نام N-desmethylclindamycin را تشکیل دهد.

کاربردهای کلیندامایسین

هنگام آزمایش یک کشت گرم مثبت برای حساسیت به کلیندامایسین، معمولاً "D-test" انجام می شود تا مشخص شود که آیا زیرجمعیت باکتری مقاوم به ماکرولید وجود دارد یا خیر. این آزمایش ضروری است زیرا برخی از باکتری‌ها فنوتیپی به نام MLSB را بیان می‌کنند که در آن تست‌های حساسیت نشان می‌دهند که باکتری‌ها به Clindamycin حساس هستند، اما در شرایط آزمایشگاهی پاتوژن مقاومت نشان می‌دهد.


ارتباط با دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران

شما میتوانید جهت استعلام قیمت محصولات برند آلمانی مرک با کارشناسان شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید. همچنین این شرکت نمایندگی سیگما آلدریچ در ایران میباشد که از طریق فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی امکان خرید محصولات سیگما آلدریچ با قیمت های مناسب فراهم گردیده است.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی:

شماره تماس 22327043-021

تلگرام، واتساپ و پیامک 09017777023

کارشناسان ما سریعا پاسخگو میباشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها