بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
حاشیه های دیدار دوستانه تیم های امید (زیر 22 سال) ایران و کره جنوبی دقایقی قبل از آغاز مسابقه با قطع برق ورزشگاه آغاز شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، این دیدار قرار بود راس ساعت 17:30 آغاز شود اما پنج دقیقه قبل از آن ناگهان برق ورزشگاه قطع شد و 10 دقیقه تاخیر در آغاز مسابقه را سبب شد.

** بازیکنان تیم امید کره جنوبی که شکست مقابل ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی برزیل را از یاد نبرده بودند، 17:33 شانه به شانه بازیکنان ایران وارد زمین مسابقه شدند.

** ورزشگاه کیش چنین جمعیتی را هیچ گاه به خود ندیده بود. از ترافیک بیرون ورزشگاه می شد حدس زد از جمعیت سی هزار نفری جزیره کیش بیش از پنج هزار نفر برای دیدن مسابقه آمده اند.

** از میان چهره های حاضر در ورزشگاه می توان به حضور علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر معاونان و مسوولان این سازمان، حسین جلالی سرپرست ورزش جزیره کیش و دیگر مسوولان اشاره کرد.

در این میان، حضور احسان حدادی پرتابگر مدال آور ایران در المپیک نیز که در تمرینات آمادگی خود در کیش حضور دارد، در جایگاه ویژه جلب توجه می کرد.

** قضاوت مسابقه تیم های ملی ایران و کره جنوبی با سوت موعود بنیادی فر و با کمک علیرضا کناری و حسن یوسفی سپرده شده است.

** سوت داور مسابقه تنها سوتی نبود که در این مسابقه به صدا درآمد. سوت های تماشاچیان اعتراض علیرضا منصوریان سرمربی تیم زیر 22 سال ایران را به دنبال داشت که با اعلام از بلندگوی ورزشگاه این دغدغه بازیکن اسبق تیم ملی برطرف شود.

** به ثمر رسیدن دو گل در دقایق 7 و 9 مسابقه، شروعی بر موج مکزیکی تماشاچیانی از جزیره کیش در آب های خلیج فارس بود که امروز افتتاح رسمی زمین چمن ورزشگاه المپیک جزیره شان را جشن می گرفتند. زمین چمنی که سرمربی امید کره جنوبی درباره آن گفته بود از زمین چمن ورزشگاه پوسان بهتر است.

** گل نخست را یعقوب کریمی در دقیقه 7 و در موقعیت تک به تک با دروازه بان کره جنوبی به ثمر رساند.

** انتظار هواداران تیم ایران برای گل بعدی دو دقیقه بیشتر طول نکشید که پیام صادقیان این انتظار را در دقیقه 9 برآورده کرد و بر شادی حاضران در ورزشگاه افزود.

** گل اول کره جنوبی در دقیقه 12 را لی جونگ هو به ثمر رساند اما نتوانست موج های مکزیکی در حال حرکت در دل خلیج فارس را متوقف کند.

** نیمه اول مسابقه با فرصت های گل زنی برای هر دو تیم همراه بود. گذشته از موقعیت ضربه ایستگاهی تیم کره جنوبی در دقیقه 25 که به گل ختم نشد، شوت بازیکن ایران در دقیقه 42 با فاصله نزدیک از دروازه کره جنوبی از زمین خارج شد.

** دقیقه پایانی نیمه اول مسابقه دروازه بان امید ایران ضربه بازیکن کره ای را مهار کرد تا این نیمه با وجود دو دقیقه وقت اضافه آن با پیروزی دو بر یک ایران خاتمه یابد.

** در نیمه دوم، تیم کره جنوبی برای جبران نتیجه تلاش زیادی کرد و تا اینکه لی جونگ هو در دقیقه 73 موفق شد دومین گل خود و گل تساوی کره جنوبی را وارد دروازه ایران کند.

** در ادامه این دیدار فوتبالیست های تیم زیر 22 سال ایران چندین بار صاحب موقعیت گلزنی شدند تا اینکه کاوه رضایی که در نیمه دوم به میدان آمده بود، در دقیقه 90 برای تیم کشورمان گلزنی کرد و بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم ایران پایان یافت.

** در این بازی هر دو تیم از هر سه فرصت خود برای تعویض بازیکنان استفاده کردند. در نیمه دوم ها ا سون، هوانگ وی جونگ و لی جونگ هو برای تیم کره جنوبی به میدان آمدند.

** نخستین تعویضی ایران در دقیقه 49 مسابقه ثمربخش بود، آنجا که کاوه رضایی به جای یعقوب کریمی زننده اولین گل مسابقه در زمین حضور یافت و سومین گل مسابقه به نفع کشورمان را به ثمر رساند.

** در دقیقه 77 نیز فردین عابدینی به جای شهریار شیروند به میدان آمد و سید پیمان میری بازیکنی از جزیره کیش آخرین تعویضی ایران بود که در دقیقه 92 یعنی دو دقیقه به پایان وقت های اضافه نیمه دوم به زمین مسابقه آمد. همین کافی بود که تماشاچیان مسابقه انرژی تازه ای بگیرند و تیم کشورمان را تشویق کنند.

** سرمربی تیم کره جنوبی به خاطر آنچه کسالت وی عنوان شده برای مدت کوتاهی در نشست خبری پس از بازی حاضر شد.

** علیرضا منصوریان سرمربی تیم زیر 22 سال ایران دقایقی قبل از حضور در نشست خبری در گفت و گو با ایرنا گفت که ایران با این پیروزی ثابت کرد که شایستگی و استحقاق راهیابی تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی برزیل را داشته است.

** سرمربی تیم فوتبال زیر 22 سال ایران که خود را برای شرکت در نخستین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که روز 18 دی ماه در عمان آغاز می شود، آماده می کند، در این نشست به بازیکنان تیم امید چراغ سبز نشان داد تا به اردوهای باشگاهی خود در مسابقات لیگ بپیوندند.

** منصوریان در این نشست خبری تصمیم گیری درباره تیم امید را برعهده رییس فدراسیون فوتبال دانست و گفت: آقای کفاشیان امروز از سفر کربلا بازگشته بودند اما سرماخورده بودند و امیدواریم که فردا دوشنبه تا ساعت 15 یا 16 تصمیم خوبی درباره تیم امید بگیرند.

مسلمان کاپیتان تیم زیر 22 سال ایران و بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس شامگاه شنبه در نشستی خبری از کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال خواسته بود که به خاطر تیم امید، مسابقات لیگ برتر را برای مدتی تعطیل کند.

** پرونده دیدار نخست دوستانه امیدهای ایران و کره جنوبی در حالی با پیروزی کشورمان بسته شد که این سوال که بازیکنان امید کشورمان در دیدار دوم با کره جنوبی در روز جمعه سیزدهم دی ماه چه کسانی خواهند بود، با توجه به بازگشت شمار زیادی از اعضای تیم به اردوهای باشگاهی همچنان باقی است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها