بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
پکن - ایرنا - رسانه های دولتی چین از دولتمردان خواسته اند بجای محکوم کردن لفظی اقدامات ژاپن تدابیر مقابله جویانه اتخاذ کنند و مانند ببر روی کاغذ نباشند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، موج حملات تبلیغاتی علیه دولت ˈشینزوآبهˈ نخست وزیر ژاپن که از اواخر هفته اخیر و درپی حضور وی در معبد محل یادبود نظامیان کشته شده درجنگ جهانی دوم آغاز شده همچنان در روز دوشنبه نیز ادامه یافت.

ˈگلوبال تایمزˈ نشریه ای که زیرنظر حزب حاکم چین منتشر و از سخنگویان آن محسوب می شود، می نویسد: به زبان راندن جمله ˈقویا محکوم می کنیمˈ باید متوقف شود. یا باید کاری کنیم که جدیت داشته باشد و یا اینکه باید همانند ˈببر روی کاغذˈ باشیم.

ˈچین گانگˈ سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین بلافاصله پس از حضور آبه درمحل معبد یاسوکونی درجمع خبرنگاران حضور یافت و این اقدام را محکوم کرد.

اکنون روزنامه دولتی چین می گوید که دیگر نباید این گونه عمل کرد و باید علیه توکیو دست به مقابله جویی زد.

گلوبال تایمز خواستار اقدام عملی شده و ازجمله گفته که باید ورود سیاستمداران و مقام های دیگری را که از این معبد بازدید کرده اند برای پنج سال به چین ممنوع کرد.

در همین حال گزارشهای دریافتی حاکیست در کره جنوبی و هنگ کنگ هم اعتراض ها علیه آبه بالا گرفته و در مقابل سفارت ژاپن تجمع هایی برگزار شده است .

درهنگ کنگ تظاهرکنندگان پرچم و نشان های مربوط به ارتش ژاپن رابه آتش کشیده اند.

درهمین حال روزنامه ارتش چین نیز وارد ماجرا شد و کسانی را که از معبد یاسوکونی دیدار کرده اند افرادی ˈگستاخˈ ، ˈآدمکشˈ و شیاطینی توصیف کرده که دستشان به خون میلیون ها نفر آغشته است.

این نشریه می افزاید: اینها بی وجدان هایی هستند که هوش بشریت را نادیده گرفته و به دنیا توهین کرده اند.

روزنامه ˈمردمˈ ارگان حزب حاکم چین هم درباره دولت ژاپن نوشت: تنها این کشور است که نمی تواند جنایات جنگی فاشیستی را درک کرده و آن را آینه عبرتی برای آینده قراردهد و از آن تبری جوید .

درقبال همه این اعتراض ها شینزو آبه گفته بازدید وی از محل معبد یاسوکونی را این طور معنا کنند که ژاپن دیگر به دنبال جنگ نیست و نمی خواهد قلب مردم چین و کره را جریحه دار کند.

رسانه های جمعی چین طی پنج روز اخیر در یک حرکت هماهنگ همچنان دولت آبه را به باد انتقاد گرفته و او را فردی توصیف کرده اند که می خواهد تاریخ را انکار کند.

چینی ها معبد یاسوکونی را یادگار جنایتکاران جنگی ژاپن می داند که در چین و در جریان جنگ دوم جهانی جرایم زیادی مرتکب شده و نسل کشی کرده اند.

آخرین بار ˈجونیچیرو کوایزومیˈ نخست وزیر وقت ژاپن در سال 2006 از این معبد بازدید کرده بود و ازآن زمان نزدیک به هفت سال می گذرد.

لوح های بیش از دو میلیون و 500 هزار سرباز ژاپنی از جمله 14 مقام ارشد نظامی این کشور دراین معبد نگهداری می شود که چین آنها را مجرمان درجه یک جنگی می داند.

روزنامه ˈچاینا دیلیˈ می نویسد: در چین فقط 35 میلیون نفر جانشان را دراثر جنایات جنگی ژاپنی ها از دست دادندو خسارات اقتصادی زیادی به این کشور وارد آمد. تنها در یک مرحله ژاپنی ها در سال 1937 میلادی 300 هزار نفر را در شهر ˈنن جینگˈ در شرق چین قتل عام کردند.

مطبوعات چین امروز نیز درانتقاد از بازدید آبه از معبد یاسوکونی نوشتند که استعمار توکیو در حال زنده شدن است.

بنابراین گزارش ها، دولت ژاپن مسیر نظامی گری فعال را در پیش گرفته و عدالت بین المللی را به چالش کشیده و همسایگان را تهدید می کند.

چاینا دیلی درجایی دیگر البته به کشورهای دنیا هشدار داده که در مقابل شینزو آبه و دولت وی هوشیار باشند و بدانند که ژاپن آینده ای خطرناک را دنبال می کند.

اما مهمترین تحول در این زمینه ورود ˈیانگ جیه چیˈ عضو شورای دولتی و رایزن عالی امنیتی و سیاسی چین به این ماجرا است.

وی طی اظهاراتی به صراحت اقدام آبه را ˈگستاخانهˈ توصیف کرده و گفته احساسات مردم کشورهایی که مورد تجاوز نظامی و سلطه استعماری ژاپن بوده اند، جریحه دار شده است .

یانگ تاکید کرده که نخست وزیر ژاپن طرفداران صلح در سراسر جهان را به چالش کشیده و حضور او در معبد یاسوکونی نیز نقض فاحش عدالت به حساب می آید.

عضو شورای دولتی چین با اشاره به اینکه حضور آبه در محل این معبد یک مساله داخلی ژاپن نیست، گفت: این مساله در رابطه

با اقدامات شرورانه و تجاوزکارانه ارزیابی می شود و این سوال را مطرح می کند که آیا رهبران ژاپن می توانند بر اساس منشور سازمان ملل خود را به مسیر توسعه صلح آمیز هدایت کنند؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها