بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
حیدر مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست البته تا رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی روحانی هنوز می‌تواند هر روز به دفتر کارش برود. رفتنی که خود بهتر از هر کس می‌داند تا چند روز دیگر تبدیل به نرفتن خواهد شد. او پیش از کسب وزارت اطلاعات، سرپرست سازمان اوقاف و خیریه بود و البته مدتی هم مشاور احمدی‌نژاد در امور روحانیت. زمانی که او به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شد چندان انتقادی به معرفی او نشد چرا که تصویری که از وی در اذهان ترسیم شده بود تصویر فردی میانه‌رو بود اما در اواخر دولت دهم برخی اظهاراتش در جایگاه وزیر اطلاعات سبب گلایه‌هایی شد. چند روز قبل خبری منتشر شد که قرار است با توجه به اینکه مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری به مجلس معرفی شده است و کرسی رئیس سازمان بازرسی کل کشور خالیست، حیدر مصلحی به این مکان فرستاده شود و ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار شود. اما دیروز اعلام شد که براساس قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام مصلحی به سازمان بازرسی کل کشور نمی‌رود. در ماده 4 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1360و اصلاحات بعدی( 1375 و 1387) به شرایط و ضوابط انتخاب رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره‌ شده است. در این ماده آمده است: رئیس سازمان توسط رئیس قوه قضائیه از میان قضات شرع یا قضاتی که دارای رتبه 10 یا 11 قضایی باشند تعیین می‌شود. رئیس سازمان می‌تواند یک قائم‌مقام برای خود از میان قضات باصلاحیت انتخاب کند که با پیشنهاد و تصویب رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شود و همچنین می‌تواند به تعداد لازم معاون داشته باشد. البته با توجه به ماده 4 قانون تشکیل سازمان بازرسی این گمانه‌زنی‌ها غیرواقعی بوده و حجت‌الاسلام مصلحی به سازمان بازرسی کل کشور نمی‌رود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها