بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
هنیه:
اسماعیل هنیه با بیان این که در آینده‌ای نزدیک تصمیمات مهمی برای تحقق آشتی میان دو جنبش فتح و حماس اتخاذ می‌شود، اعلام کرد که جنبش حماس درصدد به راه انداختن یک جنگ جدید با رژیم صهیونیستی نیست.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در مراسمی در نوار غزه خاطرنشان کرد: هر فلسطینی در غزه و در کرانه باختری آثار این تصمیمات را که با هدف آشتی میان فتح و حماس است، احساس خواهد کرد.

وی عنوان داشت: ما از برادرانمان در کرانه باختری می‌خواهیم با این تصمیم‌ها که نشات گرفته از آگاهی و تمایل ما برای تحقق آشتی است، تعامل مثبتی داشته باشند و از خطراتی که مساله ما را تهدید می‌کند، آگاه باشند.

نخست وزیر دولت حماس گفت: دولت و جنبش حماس با توجه به چالش‌ها و خطراتی که طرح‌های آمریکا به همراه داشته و با هدف از بین بردن مساله فلسطین است؛ آمادگی بسیار زیادی در سال 2014 برای تحقق آشتی با جنبش فتح و پایان دادن به دو دستگی‌های داخلی دارد.

وی در ادامه گفت: غزه امروز آمادگی بسیاری برای دفاع از خاک و مردم فلسطین و مقابله با اسرائیل دارد، من تاکید می‌کنم که تهدید به جنگ ما را نمی‌ترساند، اما این مساله که من وقوع جنگ جدید یا قریب الوقوع به نوار غزه را بعید می‌دانم به این دلیل نیست که به اسرائیل اطمینان دارم، چرا که هیچ اطمینانی به این دشمن نیست.

اسماعیل هنیه تصریح کرد: بعید دانستن وقوع جنگی جدید به دلیل نیروی بازدارندگی است که مقاومت فلسطین و در راس آن حماس به وجود آورده است و امروز برای اسرائیل آسان نیست که بخواهد جنگ جدیدی را به راه بیندازد، چرا که شرایط کنونی در نوار غزه متفاوت از دو جنگ پیشین است.

وی گفت: ما در تلاش برای به راه انداختن یک جنگ جدید نیستیم، اما برای هرگونه اقدامی آماده هستیم و همواره پیش بینی می‌کنیم که دشمن ما دست به حمله جدید علیه ما بزند. اما مردم ما نباید دغدغه‌های جنگ جدیدی را داشته باشند، چرا که آن‌ها سپر و شمشیری دارند که از این وطن و ملت محافظت می‌کند.

این مقام جنبش حماس تاکید کرد: غزه امروز از بیشترین آمادگی برای بهبود روابط خود با برادران عرب برخوردار است؛ ما از کشورهای عربی بی‌نیاز نیستیم، ما از مصر بی نیاز نیستیم که حامی مردم و مساله فلسطین است. ما آماده حل و فصل تمامی مسائلی هستیم که می‌تواند به بهبود روابط میان ما و کشورهای عربی و اسلامی بینجامد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها