بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی حماس در نوار غزه در تلاشی برای نزدیک شدن به جنبش فتح گفت: به اعضای این جنبش اجازه بازگشت به غزه داده خواهد شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فرانسه از شهر غزه، هنیه روز دوشنبه گفت: دولت حماس به همه اعضای فتح که اهل غزه هستند و این باریکه را در سال 2007 ترک کرده اند، اجازه بازگشت بدون هیچ پیش شرطی خواهد داد.

وی افزود: البته این مجوز شامل افراد متهم به کشتار اعضاء حماس در هنگام درگیری های شدید میان دو جناح فلسطینی در سال 2007 نمی شود.

هنیه که پس از دیدار از ساختمان وزارت کشور حماس در شهر غزه با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: شمار اندکی از اعضای فتح که به دلایل امنیتی در غزه زندانی هستند، نیز آزاد می شوند.

به گفته وی، نمایندگان مجلس فلسطینی عضو فتح که در کرانه باختری اقامت دارند نیز اجازه دیدار از غزه خواهند یافت.

هنیه در تماس تلفنی ماه اکتبر با ˈمحمود عباسˈ رهبر فتح و رییس حکومت خودگردان فلسطینی، بر لزوم آشتی و بازگشت به وحدت ملی تاکید کرده بود.

دولت هنیه در پی درگیری های یک هفته ای سال 2007 میان حماس و فتح که پس از کشمکش های طولانی میان آنها رخ داد، مسئول اداره باریکه ساحلی غزه شد.

این درگیری ها یک سال و نیم پس از پیروزی چشمگیر و قاطع حماس در انتخابات عمومی فلسطین رخ داد که منجر به اعمال تحریم کشورهای غربی علیه دولت حماس شد.

رژیم اشغالگر قدس و مصر در هفته های اخیر محاصره نوار غزه را تشدید کرده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها