بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
امروز پنج شنبه برابر با نوزدهم دی 1392هجری خورشیدی، هفتم ربیع الاول 1435 هجری قمری و نهم ژانویه 2014 میلادی است. 27 سال پیش در چنین روزی، عملیات کربلای پنج با رمز یا زهرا (س) در منطقه عمومی شلمچه و کانال ماهی آغاز شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



19 دی 1384

یک فروند هواپیمای فالکن20 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ایران سقوط کرد و تعدادی از مقام های ارشد سپاه، از جمله سرلشکر احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه به شهادت رسید.



19 دی 1365

عملیات مهم کربلای پنج با رمز یا زهرا (س) در منطقه عمومی شلمچه و کانال ماهی آغاز شد. این عملیات به همت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.



19 دی 1359

عملیات مشترک ارتش و سپاه با عنوان ضربت ذوالفقار، با هدف آزاد سازی شهر میمک در غرب ایران آغاز شد.



19 دی 1357

امام خمینی(ره) در گفت وگو با روزنامه فرانسوی لوموند فرمودند: پس از خارج شدن شاه از ایران، رئیس جمهوری نخواهم شد و هیچ مقام دولتی را اشغال نخواهم کرد و مثل گذشته تنها به هدایت ملت اکتفا خواهم کرد.



19 دی 1357

شاپوربختیار اعلام کرد: محمدرضا پهلوی بزودی تهران را ترک می کند.



19 دی 1357

مجلس سنا به کابینه شاپور بختیار رای اعتماد داد.



19 دی 1357

بدنبال اوج گیری اعتراض های گسترده مردمی علیه رژیم، روزنامه ها از عفو 266 زندانی سیاسی به وسیله ی محمدرضا پهلوی خبر دادند.



19 دی 1357

جامعه روحانیت تهران از مردم خواست تا در راهپیمایی روز اربعین شرکت کنند.



19 دی 1357

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ویلیام سولیوان سفیر آمریکا در ایران دستور یافت تا اگر محمدرضا پهلوی نظر او را راجع به اوضاع ایران خواست به وی توصیه کند از کشور خارج شود.



19 دی 1357

جیمی کارتر در پیامی به امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد اگر ایشان از بختیار حمایت نکند، در ایران حمام خون به راه خواهد افتاد. امام(ره) نیز با قاطعیت این تقاضا را رد کردند.



19 دی 1356

به نوشته روزنامه اطلاعات، مقاله 17 دی این روزنامه، سبب تظاهرات اعتراض آمیز روحانیون در شهر قم و رویارویی مأموران با مردم شده است. از روز قبل حوزه علمیه مشهد و قم در اعتراض به مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات، تعطیل شده بودند.



19 دی 1354

نخستین جنگنده اف 14 آمریکا در فرودگاه نیویورک، تحویل نمایندگان دولت ایران شد.



19 دی 1353

سید کاظم لواسانی استاد برجسته و حکیم توانمند و صاحب آثار ارزنده ای چون تفسیر سوره حمد و کتاب علم الحدیث در 90 سالگی درگذشت.



19 دی 1341

اصول ششگانه انقلاب سفید محمدرضاپهلوی اعلام شد. حکومت که در جریان لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی دچار شکستی سخت شده بود به منظور جبران شکست خود، در یک حرکت نمایشی انقلاب سفید را به عنوان اصلاحات (رفرم) اقتصادی - سیاسی در کشور به همه پرسی گذاشت.



19 دی 1339

شریف امامی نخست وزیر وقت به وزیر دارایی فرمان های لازم را در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات دوره بیستم مجلس شورای ملی داد.



19 دی 1333

قانون فرستادن فارغ التحصیلان رتبه اول دانشکده ها و هنرسرای عالی به خارج از کشور، دربرگیرنده یک ماده و 6 تبصره به تصویب مجلس شورای ملی رسید.



19 دی 1332

نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر نظامی مأمور رسیدگی به اتهام های محمد مصدق نخست وزیر قانونی، تشکیل شد.



19 دی 1323

مجلس ایران، قانون سلب اختیارات فوق العاده مالی و اقتصادی آرتور میلسپو مستشار آمریکایی را تصویب کرد. در قانون استخدام وی اختیارات کاملی به او داده بودند که هیچ خرجی بدون اجازه وی انجام نمی شد و دولت هیچ گونه تعهد مالی بدون موافقت او نمی توانست، انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها