خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۱۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

احمدی نژاد فقط همین یک سند و ...

آقای احمدی نژاد همین یک سند را جواب بدهید بقیه پیشکش!

کشور در شرایط عادی با رقمی حدود 30 میلیارد دلار در سال اداره می شده است و دولت خاتمی با درآمد متوسط سالانه 29 میلیارد دلار ، با همه خرجهایی که انجام گردید، مبلغ ده میلیارد دلار را اضافه آورد و در حساب ذخیره ارزی تحویل احمدی نژاد داد. اما احمدی نژاد با چندین برابر این رقم، خزانه و حسابهای خالی را تحویل دولت بعد داده

محمود احمدی‌نژاد در حالی ساختمان ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل داد که پاسخگویی به هشت سال تصمیمات فله‌ای و اقدامات غیرکار‌شناسی وی، فقط با حساب وکتاب روز قیامت قابل مقایسه است. اما در این میان یک سوال اهمیت بیشتری دارد.

 
هم اکنون که خزانه کشور خالی است و برای تامین معیشت مردم و واردات ضروری دولت ارز کافی ندارد، یک سوال بیشترین اهمیت را برای کشور دارد و آن اینکه احمدی‌نژاد با پول نفت چه کرده است؟

برای روشن‌تر شدن این سوال، توجه به این نکته ضروری است که کشور در شرایط عادی با رقمی حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال اداره می‌شده است و دولت خاتمی با درآمد متوسط سالانه ۲۹ میلیارد دلار، با همه خرجهایی که انجام گردید، مبلغ ده میلیارد دلار را اضافه آورد و در حساب ذخیره ارزی تحویل احمدی‌نژاد داد. اما احمدی‌نژاد با چندین برابر این رقم، خزانه و حسابهای خالی را تحویل دولت بعد داده است.

 
برای این کار ما نه به سخنان مخالفان و رقبای احمدی‌نژاد استناد می‌کنیم و نه به گزارشهای کشورهای بیگانه و موسسات صهیونیستی، بلکه صرفا به گزارش رسمی بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد استناد می‌کنیم که مجموع درآمد ارزی این دولت را در چهار سال آخری که اعلام کرده، بالغ بر ۴۵۰ میلیارد دلار دانسته است.



از مجموع این درآمد، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار سهم درامد صادرات نفت وگاز و فراورده‌های پتروشیمی شده است.

اتوجه به این نکته ضروری است که مجموع درامدهای دولتهای موسوی، هاشمی و خاتمی ظرف ۲۴ سال، کمتر از ۴۰۰ میلیارد دلار یعنی درامد چهارسال احمدی‌نژاد بوده است.

اکنون سوال ساده از احمدی‌نژاد آن است که پول نفت چه شده است و چه کسی جواب شکم‌های گرسنه مردم، بیکاری جوانان، بیماران بدون دارو و هزاران نیاز دیگر که با این رقم نجومی به راحتی می‌توانست برطرف شود را باید بدهد؟

منبع:آینده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
0
مگرهمین بانک مرکزی نگفت 52 میلیارددرصندوق وبیش از 100 میلیاردذخیره ارزی موجوداست.پس خزانه خالی وشکم گرسنه!واینها چه صیغه ایست.آیاهمه لیوان خالیست پس تشکر منتخب ملت ازاوازچه بابیست؟پس حساب تورم وافزایش جمعیت وهزینه های جدیدی چون هوافضاوموشکی و...ازکجاآمده.سیاهنمایی تاچه حد.روزی این4یا8 سال هم بسرخواهدرسیدآیامیپسندیدبعدیهادرمورد شماهمینگونه باشند.انصاف هم خوب چیزیست.
نظر شما: