بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
گالری‌های تهران در روزهای پایانی دی ماه با برگزاری و افتتاح نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهند بود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، گالری مهروا این روزها میزبان نمایشگاه نقاشی‌های سیامک جمشیدی‌زاده با عنوان «یغماگرافی» است که با تاثیر از ترانه‌های یغما گلرویی خلق شده‌اند. در این نمایشگاه 44 نقاشی با تکنیک مواد روی عکس از 22 ترانه یغما گلرویی به نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه «یغماگرافی» از 13 تا 29 دی ماه در گالری مهروا به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، شماره 38 همه روزه به جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری هوم

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «5+20» به نمایشگاه‌گردانی احسان نصری در گالری هوم افتتاح شده است. در این نمایشگاه 25 تابلوی نقاشی از 25 هنرمند به سبک و تکنیک‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه گروهی «5+20» از 13 تا 23 دی ماه در گالری هوم واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، بالاتر از مطهری، روبروی بیمارستان تهران کلینیک، کوچه چهارم، شماره 2، از ساعت 15 تا 18 برپاست.

نگارخانه بن‌بست

نگارخانه بن‌بست میزبان نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «کادر آزاد» است. در این نمایشگاه 37 عکس رنگی و سیاه و سفید در ابعاد 45*35 و 70*50 به نمایش گذاشته شده است. این عکس‌ها حاصل کار عکاسان جوانی چون پریسا اکبری مغانجوقی، رامش حسینی لاهیجی، منا عبدالله‌پورعراقی، میران مباشری و امیرحسین مولایی‌زاده است. عکس‌ها کنایه مستقیمی به زندگی شهری و ماشینی شده‌ی رو به رشد حال حاضر کشورمان دارند.

نمایشگاه «کادر آزاد» از 16 تا 23 دی ماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 16 در نگارخانه بن‌بست به نشانی میدان آزادی، انتهای خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری، نگارخانه بن‌بست ادامه دارد.

گالری جرجانی

یک نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری جرجانی گشایش یافته است. در این نمایشگاه آثاری به سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف از هنرمندانی چون میترا اسدی، سیمین جلیلیان، نازگل شوکت فدایی و زهرا نوری‌زنوز به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه از 13 تا 23 دی ماه در گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

خانه عکاسان ایران

خانه عکاسان ایران، میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی عکس طبیعت با تکنیک HDR با عنوان «جلوه‌گاه رخ او» است. در این نمایشگاه آثار سعید خواجه سعیدی به نمایش درآمده است. این نمایشگاه شامل ۲۵ قطعه عکس در ابعاد مختلف با موضوعات جاذبه‌های طبیعی مناطق مختلف است. خواجه سعیدی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی تکنیک‌های نوین کنترل نور و ادیت درعکاسی برای عکاسان و به نمایش گذاشتن شیوه‌های گوناگون خروجی در HDR عنوان کرده است.

حضور در این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه مندان می‌توانند طی روز‌های شنبه تا چهارشنبه ۱۷ تا ۲۵ دی ماه از ساعت ۹ الی۱۹ به گالری شماره ۱ خانه عکاسان ایران، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

گالری نقش جهان

نمایشگاهی از کاریکاتورهای سعید چاواری از اساتید موسیقی ایران با عنوان «چهره به چهره» در گالری نقش جهان گشایش یافته است. در این نمایشگاه گزیده‌ای از کاریکاتورهای نمایشگاه سال 87 این هنرمند و 10 کار جدید به نمایش گذاشته شده است. ادیب خوانساری،‌ ایرج بسطامی،‌ غلامحسین بنان،‌ فرامرز پایور،‌ تاج اصفهانی،‌ همایون خرم،‌ جلال ذوالفنون‌، محمدرضا شجریان،‌ گروه کامکارها‌، ابوالحسن صبا،‌ محمدرضا لطفی‌، پرویز مشکاتیان‌، شهرام ناظری‌ و محمد نوری و از جمله هنرمندانی هستند که کاریکاتور آن‌ها در نمایشگاه قرار گرفته است.

نمایشگاه «چهره به چهره» از 13 تا 18 دی ماه در گالری نقش جهان واقع در نیاوران، خیابان مژده، خیابان محمود احمدزمانی، خیابان آیت‌الله محمودی 2، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان است.

موسسه فرهنگی هنری صبا

موسسه صبا نمایشگاهی از آثار جعفر پتگر، نقاش فقید معاصر با عنوان «رنگ و درنگ» را برپا کرده است. این مجموعه شامل بیش از 100 اثر (گردآمده از گنجینه خانوادگی هنرمند و گنجینه موزه هنرهای معاصر) در قالب‌های متنوعی از طراحی تا نقاشی آبرنگ و رنگ روغن است. مجموعه مذکور دورنمایی چشمگیر از تنوع مضامین و تکنیک‌ها از منظره‌پردازی، طبیعت سازی به شیوه رئالیسم، امپرسیونیسم، شیوه روایی و تصویر زندگی اجتماعی و محیط پیرامون هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه « رنگ و درنگ» شامل آثار مرحوم جعفر پتگر از 17 دی تا 3 بهمن ماه از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان برگزیده سومین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران از 14 تا 28 دی ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.

گالری مس‌نگار

نخستین نمایشگاه تخصصی قلمزنی ظروف نقره با عنوان «بهشت فلز»، با آثاری از محمد حیدری در گالری مس‌نگار گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه حدود 30 ظرف قلمزنی شده به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه نخستین نمایشگاه از آثار حیدری است که به صورت تخصصی روی فلز نقره کار کرده است.

نمایشگاه «بهشت فلز» روز پنج‌شنبه 19 دی ماه، از ساعت 16 گشایش می‌یابد و تا 22 دی در گالری مس‌نگار واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره 5 ادامه خواهد داشت.

گالری ساربان

دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط‌های امیرشاهرخ فریوسفی در گالری ساربان گشایش می‌یابد. 22 تابلوی نقاشی‌خط با تکنیک آکریلیک و میکس‌مدیا و در ابعاد مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. سبک کارها با آنچه در نقاشی‌خط رایج و سنتی شاهد بوده‌ایم متفاوت است و هنرمند سعی کرده با خط ابداعی خود آثار متفاوتی را ارائه کند.

این نمایشگاه روز جمعه 20 دی ماه افتتاح می‌شود و تا 30 دی ماه در گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ساربان روزهای سه‌شنبه تعطیل است.

گالری ماه مهر

نمایشگاه ویدئوآرت عباس کیارستمی و 16 هنرجوی کارگاه آموزشی این هنرمند، ششم دی‌ماه در گالری ماه مهر افتتاح شد. عباس کیارستمی که سال گذشته کارگاه‌های آموزشی ویدئوآرت را همراه علیرضا سمیع‌آذر و با حضور 40 هنرجو در موسسه‌ی فرهنگی - هنری ماه‌ مهر برپا کرد در نمایشگاهی، منتخبی از آثار این کارگاه را به‌نمایش گذاشته است. این کارگاه آموزشی با موضوع و مفهوم «باد» برگزار شد و هنرجویان با این موضوع به ارائه‌ی آثار هنری خود پرداختند.

نمایشگاه «باد هر کجا بخواهد می‌وزد» تا 27 دی‌ماه در گالری ماه‌ مهر واقع در بلوار آفریقا، کوچه‌ی نیلوفر، پلاک 7 میزبان هنردوستان است.

فرهنگسرای بهمن

یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «روزهای زندگی» در نگارخانه فرهنگسرای بهمن گشایش یافته است. در این نمایشگاه 111 عکس از 89 عکاس با داوری ابراهیم سیسان، سروش جوادیان و سعید فداییان به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه از 16 تا 30 دی ماه از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه نواب، بزرگراه تندگویان، میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری دیمه

نمایشگاه آثار نقاشی پگاه صانعی با عنوان «نقاب»، در گالری دیمه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۲۰ اثر با تکنیک رنگ و روغن به نمایش گذاشته خواهد شد که تلاش دارد به موضوع «هویت‌های انتزاعی» جهان مدرن بپردازد. صانعی بیش از این با وجود کارهای فراوان، تنها یک نمایشگاه اختصاصی از آثارش را در ایران برپا کرده و معتقد است، نمایشگاه نقاشی، بیش از هر چیز باید تکرارکننده یک مفهوم در قالب بازتاب‌های گوناگون ذهنی تصویرشده در آثار مختلف باشد.

نمایشگاه «نقاب» از 20 تا 24 دی ماه در گالری دیمه به نشانی خیابان شریعتی، خیابان ملک، مقابل خیابان یوسفیان، پلاک ۵۴ برپا خواهد بود.

گالری والی

تازه‌ترین نمایشگاه عکس و ویدئوآرت اسفندیار پورمقدم با عنوان «اتاق یک‌نفره»، در گالری والی افتتاح می‌شود. چهارمین نمایشگاه انفرادی این عکاس شامل 15 عکس و یک ویدئوآرت با موضوع تنهایی آدم‌ها در جمع است. اکثر عکس‌ها پرتره هستند، اما کارهایی با سبک طبیعت بیجان هم در نمایشگاه گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه «اتاق یک‌نفره» روز جمعه 20 دی ماه در گالری والی واقع در خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی(بیژن)، شماره 72 گشایش می‌یابد و تا اول بهمن ادامه خواهد داشت.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از عکس‌های کامران عدل به مناسبت شصتمین سالگرد عکاسی او در موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد. تعداد 12 عکس رنگی و سیاه و سفید مربوط به سال‌های 41 تا 67 در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها مربوط به دوره‌ای است که عدل اولین دوربین پرده‌ای را وارد ایران کرد. یکی از آن‌ها عکسی از پاریس است و بقیه در ایران گرفته شده‌اند.

نمایشگاه شصت سال عکاسی کامران عدل روز پنج‌شنبه 19 دی ماه در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار شیراز افتتاح می‌شود و تا 12 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 13، 14 تا 17 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 به موزه مراجعه کنند.

آموزشگاه هنرهای نمایشی باران

نمایشگاه نقاشی‌های راهله مهرابی با عنوان " بَدل " در آموزشگاه هنرهای نمایشی باران برپا می‌شود. در این نمایشگاه از مجموع 30 اثر نقاشی وی، 12 اثر با تکنیک پاستل گچی به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه نقاشی‌های راهله مهرابی از تاریخ 20 تا 27 دی ماه، ساعت 17 الی 20 برپا می‌شود. آموزشگاه هنرهای نمایشی باران در خیابان استاد نجات الهی ( ویلا )،ابتدای خیابان اراک، شماره 72، واحد هشت واقع است.

گالری فرامرزی

نمایشگاه نقاشی «خود-فرم»روز بیستم دی ماه درگالری فرامرزی افتتاح می‌شود. پویا چپردار در این نمایشگاه به ارائه 14 تابلوی نقاشی خود پرداخته است.آثار این نمایشگاه با تکنیک اکریلیک و درونمایه آبستره فیگوراتیو ارائه شده‌اند.

چپر دار دانشجوی رشته معماری است و این اولین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌رود. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه که تا سی‌ام دی ماه ادامه دارد می‌توانند به گالری فرامرزی واقع در خیابان ونک، خیابان ارم، شماره 6 مراجعه کنند. ساعت بازدید از نمایشگاه 16 تا 21 است.

گالری اثر

ششمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های آزاده رزاق‌دوست با عنوان «سایه‌های عدن» در گالری اثر گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه که رزاق‌دوست دو سال روی آن کار کرده، نقاشی‌هایی با موضوع گیاهان، برگ‌ها و گل‌ها روی دیوار می‌روند و 15 تابلو با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته خواهند شد. این مجموعه شامل تابلوهای رنگ و روغن روی بوم و نقاشی‌هایی روی مقواست که در آن‌ها، سایه‌هایی از برگ‌ها و گیاهان با تونالیته‌های کمرنگ و پراکنده در سطح سفید و خالی بوم گسترده شده‌اند.

نمایشگاه «سایه‌های عدن» روز جمعه (13 دی‌ماه) در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، روبه‌روی خانه‌ی هنرمندان، شماره‌ی 16 افتتاح می‌شود و تا دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 11 تا 20 به این گالری مراجعه کنند.

گالری اثر شنبه‌ها تعطیل است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها