بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
امام جمعه موقت تهران گفت: علمای اسلام بویژه علمای اهل سنت باید خونریزیها، قساوتها، خشونتها و جنگهای داخلی در کشورهای اسلامی را که منشاء آن نیز فرقه وهابیت است با نظرات شفاف و واحد، خلاف آیات صریح قرآن کریم اعلام کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام والمسلمین ˈکاظم صدیقیˈ دوشنبه شب در جمع علما و معتمدان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان افزود: علمای اسلام بویژه علمای اهل سنت باید علیه خونریزیها و بی رحمی هایی که منشاء آن فرقه وهابیت است نظرات شفاف و واحدی ارائه کنند و این قساوتها، خشونتها و جنگهای داخلی و به جان هم افتادن مسلمانان را خلاف آیات صریح قرآن کریم اعلام کنند تا این نظریات، عوام را بیدار کند و افرادی هم که آلت دست کفار شده اند و این جنایات را خلق می کنند هدایت شوند و دست از جنایت بردارند.

مشاور رئیس قوه قضائیه بیان کرد: علمای دلسوز شیعه از زمانهای قدیم در هر حادثه ای که اهل سنت در خطر قرار گرفتند از آنان حمایت کردند به عنوان مثال در زمانی که عثمانیها مورد تعرض انگلیسیها قرار گرفتند علمای ما حکم جهاد علیه انگلیسی ها دادند.

صدیقی ادامه داد: در مساله فلسطین امام امت (ره) فلسطین را مساله اول جهان اسلام اعلام و در مقابل صهییونیست از برادران اهل سنت فلسطینی با تمام توان دفاع کردند؛ امروز برادران دلسوز اهل سنت ما مثل برخی از علمای سابق که با اراده و مستحکم در مسیر اقتدار جهان اسلام زیر یک پرچم قرار داشتند، در مقابل وهابیت از اسلام دفاع کنند.

وی اظهار داشت: امروز خداوند متعال نعمت بزرگ اسلام را در کشور ما دوباره زنده کرده و اسلام شناس واقعی را در خط مقدم آن قرار داده و این هسته واحد است که شما را به اقتدار و عزت رسانده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حساب وهابیت از علمای دین جداست؛ وهابیت یک تفکر تنگ نظرانه است که حتی نظریات علمی دانشمندان و عقلای عالم را خلاف شرع می دانند و برای آن حکم کفر و قتل و مصادره اموال صادر می کنند.

صدیقی گفت: این تفکر غلط و تنگ نظرانه به جای اینکه از حامیان مردم مظلوم فلسطین حمایت کند، در تلاش برای تضعیف آنها بر آمده و یهود و استکبار را تقویت می کند.

وی خطاب به علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان افزود: امروز نعمت بزرگ امنیت و انس و الفت میان شما علمای شیعه و سنی برقرار است و امیدواریم که برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگو باشید؛ باید این نعمت را قدر نهید و نشان دهید که عالم، عاقل است و متدین به دین خود؛ اگر علما به آیات قرآن عمل نکنند پس چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

صدیقی با تأکید بر وحدت امت اسلامی گفت: وحدت، علامت زنده بودن یک ملت و اختلاف، نشانه مردگی یک ملت و امت است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده است، افزود: به حکم قرآن کریم تفرقه حرام است؛ مسلمانان همانند دانه های تسبیح هستند که یک رشته آنان را به هم متصل می سازد و به هدف واحد سوق می دهد.

مشاور رئیس قوه قضاییه با تأکید بر سعه صدر و شرح صدر بیان کرد: شرح صدر به معنی تحمل مشکلات، تحمل مخالف و جذب کردن است، خداوند قادر متعال چنان روح بزرگی در انسان قرار داده که می تواند مخالف را به موافق تبدیل کند همانگونه که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) با شرح صدر مخالفان را تحمل و دلها را جذب می کردند.

در این نشست که به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) برگزار شد، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه اهل سنت پیرانشهر نیز به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها