بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۴۳۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
نگاهی به اجرای یک طرح
مسوولان یادشان باشد که مردم وسیله آزمون و خطا نیستند که هر روز تصمیمی درباره آنها بگیرند و مردم نیز هر دفعه ناگزیر باشند برنامه زندگی و خانوادگی شان را تغییر دهند. . .
تدبیر24 :  روز پنجشنبه مدارس ، گویا مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش شده است ؛ چه زمانی که در دولت قبل آن را تعطیل کردند و چه اکنون که خبرهای ضد و نقیضی درباره ادامه وضعیت تعطیلی یا لغو آن منتشر می شود.

از همان ابتدا هم تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه ، موافقان و مخالفان خود را داشت.
مخالفان می گفتند که روند آموزشی دچار اخلال می شود و می پرسیدند: اولیایی که سر کار می روند ، با فرزندان خردسال شان که در پایه های پایین مقطع ابتدایی درس می خوانند، در روزهای پنجشنبه چه کنند؟

در مقابل موافقان بر این باور بودند که منافع تعطیلی پنجشنبه ها بسیار است:
- مسوولان مدارس که تمام هفته را با تعداد پر شماری دانش آموز می گذرانند و مشکلات خاص آن را تحمل می کنند ، فرصت بیشتری برای تجدید قوا و ادامه فعالیت مفید در هفته آتی پیدا می کنند.

- روند آموزشی دچار چه اختلالی می شود؟ مگر کدام پروژه سنگین ، حیاتی و فوری تحقیقاتی در مدارس - به ویژه مدارس ابتدایی - انجام می شود که اگر هفته ای یک روز تعطیل شوند ، خسرانی بزرگ به کشور وارد شود؟ برنامه های آموزشی و پرورشی را می توان در همان 5 روز نیز اجرا کرد کما این که هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز همین گونه است و مدارس دو روز تعطیلات آخر هفته دارند.

- فرزندان فرصت بیشتری را برای سپری کردن در میان خانواده و اعضای فامیل دارند و این خود ، بخشی از اهداف آموزش و پرورش به ویژه در بخش پرورشی است.

- فرصت دو روزه تعطیلات در آخر هفته ، زمان مغتمنی برای سفرهای کوتاه برد است و این ، می تواند علاوه بر امکان تجدید روحیه و توان برای مردم ، به اقتصاد کشور نیز کمک کند و بخش های مختلف گردشگری ، خرید ، حمل و نقل ، تفریحات و ... را رونق بدهد.
درحالی که فرصت تنها یک روزه ، امکان بسیاری از حرکت ها را از خانواده ها می گیرد و باعث می شود مردم عمدتاً "تک روز تعطیل" را به استراحت در خانه بگذرانند.

به نظر می رسد ، استدلال های موافقان تعطیلی پنجشنبه ها ، پشتوانه منطقی تری دارد. تنها می ماند تکلیف خانواده هایی که هم پدر و هم مادر کار می کنند و مشکل نگهداری فرزندشان در روز پنجشنبه را دارند.
در این باره می توان گفت که این مسأله تنها بخشی از اولیاست و اکثراً با این وضعیت مشکلی ندارند چون یا بسیاری از مادرها در خانه اند ، یا همانند تهران ، اغلب اولیا روزهای پنجشنبه خودشان نیز تعطیل اند ، یا عده زیادی از بزرگترهایی مانند مادر بزرگ ها کمک می گیرند و ... تنها گروهی می مانند که این امکانات را ندارند که آنها هم طبیعتاً در این مدتی که طرح اجرا شده ، چاره ای اندیشیده اند ، مانند ثبت نام فرزندان شان در موسسات آموزش زبان ، هنر ، ورزش و ... .
لذا تغییر مجدد برنامه پنجشنبه ها ، بار دیگر برنامه خانواده ها را به هم می ریزد.

بهترین و معقول ترین کار این است که مدارس روزهای پنجشنبه با ظرفیت حداقلی خود - با حضور شیفتی تعدادی از مسوولان و مربیان مدرسه - باز باشند و برنامه های غیر اجباری ، غیر درسی و فوق العاده داشته باشند تا خانواده ها برای سپری کردن اوقات فراغت فرزندانشان در روزهای پنجشنبه ، گزینه مدرسه را نیز داشته باشند. این امکان برای والدینی که روزهای پنجشنبه نیز سر کار می روند کمک حال بسیار مغتنمی است.

مسوولان یادشان باشد که مردم وسیله آزمون و خطا نیستند که هر روز تصمیمی درباره آنها بگیرند و مردم نیز هر دفعه ناگزیر باشند برنامه زندگی و خانوادگی شان را تغییر دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
من و ما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
2
4
باید پنج شنبه ها مدرسه ها تعطیل باشند چه معنی داره
مهربان توسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
3
2
من فرهنگی معتقدم کلاسهای تقویتی جبرانی فوق برنامه ... باشه برای5شنبه ها
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
3
1
باوجودساعات وبرنامه هاي درسي كنوني، نبايد پنجشنبه ها تعطيل باشد اما بهتر است دروس تقويتي ويا پرورشي در اين روز اجرا شود.
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
2
زمانی در آموزش و پرورش مسئولان ادعا داشتند که سال تحصیلی 200 روز است. در این چند سالی که پنج شنبه ها تعطیل شده است، با وجود تعطیلات سه و نیم ماهه ی تابستان و تعطیلات 13 تا 16 روزه نوروز وتعطیلات مناسبت های مختلف،مدارس از 160 روز بیشتر باز نست. مشکلات زیادی دامنگیر جوانانمان شده است.این موضوع از جهات مختلف قابل بررسی است .به عنوان مثال غلط های املایی تا سطوح بالا در بین نسل جدید مشاهده می شود. نباید راضی باشیم که غلط های املایی زیاد،با تاسف فراوان امروزه در بسیاری از زیر نویس های تلویزیون مشاهده شود.برای رفع این معضل و سایر معضلات بهتر است آموزش و پرورش به علل توسعه ی روزافزون آنها بپردازد .وقتی معلمی با 25 سال سابقه کار از نظر اقتصادی، از کارمند یک سازمان دولتی دیگر با 2 سال سابقه کار ضعیف تر باشد،این معضلات با پنج شنبه باز کردن مدارس حل نمی شود.بهتر است مسئولین خدوم آموزش و پرورش چاره ای دیگر بیندیشند.
عبداله
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
1
1
5شنبه ها باید تعطیل باشد . به عنوان یک فرهنگی تنهاروزیکه میتوانم به کارهای اداری،بانکی و ....برسم همان یک روز 5 شنبه است. درکل برای همه بهتراست. درصدبسیارقلیلی شاید تعطیلی 5شنبه برایشان مشکلزاباشد که یقینا راه حلی می یابند
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
0
1
ما که کیفیت در تدریس نداریم و وقت ما که کارمند هستیم صرفا 5 شنبه ها به کارمان می رسیم و فرزندان ما ن در کنار خانواده ها می باشند به نظر من شنبه و یک شنبه تعطیلی رسمی باشد تا از دنیا 4 روز عقب نباشیم سیاست گذاران به این پیشنهاد من فکر کنند چون در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیله در ایران 5شنبه و جمعه یا دنیا باید به علت قدرت اقتصادی مدرنی که ما داریم باید تعطیلی هایش را با ما هماهنگ کنند یا ما با آنها انطباق پیدا کنیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها