بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
وزیران کشور، اطلاعات، جهاد کشاورزی، علوم، صنعت و نیرو هفته آینده در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می یابند تا به پرسش های نمایندگان پاسخ دهند، ضمن آن که وزیر تعاون نیز در جلسه مشترکی با کمیسیون کشاورزی شرکت می کند.
تدبیر24: جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس هفته آینده روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود.

علاوه بر دعوت مجلس از وزیران، هفته آینده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز هفته آینده مهمان شهردار تهران هستند.



** کمیسیون شوراها

حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات دوشنبه هفته آینده در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز برای شرکت در جلسه تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری اردبیل و پاسخگویی به سوال های جمعی از نمایندگان به این کمیسیون می رود.





**وزیر علوم بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در جلسات کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی، اسلامی شدن دانشگاه ها، آموزش های مهارتی، آموزش عالی و آموزش پزشکی شرکت می کنند.

رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و فناوری سه شنبه هفته آینده برای پاسخ به سوال چهار نماینده و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به پرسش های سه نماینده به این کمیسیون می روند.

طرح ساماندهی و انتقال پایتخت قرار است در روز سه شنبه در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.



**فرمانده نیروی زمینی سپاه در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه خود آخرین اخبار و تحولات را با حضور مسوولان ذی ربط بررسی می کنند.

اعضای کارگروه امنیت این کمیسیون نیز در آن روز طرح ارزیابی زیست محیطی ایران را بررسی می کند.

همچنین اعضای کارگروه روابط خارجی این کمیسیون روز سه شنبه رسیدگی به لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی و طرح یک فوریتی حمایت از مالکین صنعتی را در دستور کار خود دارند.

کارگروه دفاعی این کمیسیون در جلسه سه شنبه آینده گزارش فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را استماع می کند.

اعضای کارگروه بسیج این کمیسیون نیز طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه را در روز سه شنبه در این کمیسیون بررسی می کنند.



**جرم سیاسی در کمیسیون فرهنگی

معارفه ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز دوشنبه در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهم دی ماه جاری در حکمی ابراهیمی ترکمـان را به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.

همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه جلسه ای درباره مسایل و مشکلات مساجد کشور برگزار می کنند.

طرح جرم سیاسی، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بررسی می شود.



**طرح خدمات رسانی ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه طرح خدمات رسانی به ایثارگران را رسیدگی می کنند.



** وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون اصل 90 مجلس

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه هفته آینده نشست مشترکی با وزیر جهاد کشاورزی برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در جلسات کمیته سیاسی و نظامی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شکایات واصله را در روزهای دوشنبه و سه شنبه رسیدگی می کنند.



**وزیر کشور در کمیسیون قضایی

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه هفته آینده طرح جرم سیاسی و طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مجازات مبارزه با جرائم خشونت بار را بررسی می کنند.

وزیر کشور برای پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در روز سه شنبه به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی می رود.



** وزیر صنعت در کمیسیون اقتصادی

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه میزبان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به پرسش های تعدادی از نمایندگان است.

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه به نمایندگی این سوال های امیرخجسته نماینده همدان و سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را مطرح می کند.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت درترکیب هیأت عالی نظارت براساس بند (ژ) ماده (53) قانون نظام صنفی کشور و نیز بررسی مسایل و مشکلات پولی و ارزی کشور با حضور مسوولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس است.



** وزیر نیرو در کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی روز دوشنبه به بررسی لایحه یک شوری نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز و طرح یک شوری حمایت از صنعت برق کشور می پردازند.

روز سه شنبه نیز این کمیسیون میزبان حمید چیت چیان وزیر نیرو است تا به سوال های سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، امید کریمیان نماینده مریوان و زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران توضیح دهد.

بررسی لایحه یک شوری اساسنامه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتیا) نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس است.



** کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال1393 کل کشور

این کمیسیون روز شنبه جلسه ندارد و از روز دوشنبه 30 دی ماه رسیدگی به لایحه بودجه 1393 کل کشور را تا روز پنج شنبه سوم بهمن ادامه می دهد.



** کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز سه شنبه بررسی طرح ارزیابی زیست محیطی ایران را ادامه می دهند و میزبان مسوولان کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هستند تا گزارش آنان درباره وضعیت غذا و دارو کشور را استماع کنند.



** کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از روز سه شنبه آینده بررسی لایحه یک شوری تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار دارند و میزبان رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال هستند تا گزارشی در خصوص عملکرد و برنامه های این انجمن ارایه دهد.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت فولاد کشور نیز سه شنبه هفته آینده جلسه دارد به بررسی گزارشهای واصله به هیأت تحقیق و تفحص بپردازد.

هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس نیز 30 دی ماه تشکیل جلسه می دهد.



** کمیسیون عمران مهمان قالیباف

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز سه شنبه طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) و طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری (ارجاعی از صحن علنی مجلس برای بررسی شور دوم) را نهایی می کنند؛ بررسی طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر) به کشتی ها، طرح ارزیابی زیست محیطی ایران نیز در دستور کار این کمیسیون است.

اعضای این کمیسیون شامگاه یکم بهمن در محل شهرداری تهران مهمان محمدباقر قالیباف شهردار تهران و معاونان وی هستند.



** جلسه ابتکار با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز دوشنبه -30 دی ماه 0 با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاونین ایشان و بحث پیرامون وضعیت آلودگی هوا در شهرهای کشور در محل سازمان حفاظت محیط زیست جلسه دارند.

روز سه شنبه هفته آینده، گزارش کارگروه منتخب در خصوص طرح نجات و احیاء دریاچه ها و تالاب های کشور، طرح اصلاح بند(د) ماده(2) قانون اراضی مستحدث و ساحلی، طرح نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاههای اجرایی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اداره منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، استماع گزارش هیات اعزامی به استان اصفهان (شهرستان مبارکه) در این کمیسیون بررسی می شود.

برگزاری جلسه مشترک با وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات حقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.



** کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه به اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره اعتبارنامه های نمایندگان می پردازند.

اصلاح مواد (152)، (154)، (184)، (186) و (187) آیین نامه داخلی و همچنین اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی درباره نحوه رسیدگی به طرح ها و لوایح ، اصلاح ماده(57) قانون آیین نامه داخلی، الحاق موادی به قانون آیین نامه داخلی و نیز اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی درباره نظارت در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.



** کمیسیون ویژه اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی نیز روز سه شنبه جلسه دارد و به بررسی گزارش عملکرد اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی می پردازد.                
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها