بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
رواق جدید دارلمرهمه که چندی پیش عملیات احداث آن زیر رواق امام خمینی(ره) با مساحتی بالغ بر 11 هزار و 905 مترمربع آغاز شده بود، امروز بمناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) افتتاح شد.
تدبیر24: منطقه‌ی خراسان، صبح امروز طی مراسمی از رواق دارالمرهمه با حضور آیت‌الله عباس واعظ طبسی تولیت عظمی آستان قدس رضوی، دکتر علی‌اکبر ولایتی نماینده‌ی ویژه مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح شد.

 از یکی از آثار بازنشر شده آستان قدس رضوی با عنوان قرآن ابراهیم سلطان رونمایی شد.

آیت‌الله «واعظ طبسی» در رونمایی از بازنشر قرآن «ابراهیم سلطان» اظهار کرد: خرسندیم توفیق یافتیم از بهترین نمونه‌های قرآن کریم بهره‌برداری کنیم. به امید اینکه خداوند ما را در خواندن، فهم، تفهیم و برداشت درست از مواضع قرآن هم‌چنین عمل به آن ما را موفق بدارد.

وی ابراز امیدواری کرد حشر و نشر ما با قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

براساس این گزارش، دکتر «علی‌اکبر ولایتی» در ادامه‌ی این مراسم با اشاره به رونمایی از برگزیده‌ی قرآن کریم «ابراهیم سلطان» اظهار کرد: برکت حضور امام رضا(ع) در ایران، سبب چنین فعالیت‌هایی در عرصه‌ی فرهنگ اسلامی شده است.

وی ادامه داد: در زمان حیات آن حضرت نیز تا پیش از ورود ایشان به ایران، تشیع دچار تزلزل بود. حضور امام هشتم سبب شد تا بتدریج تشیع شکل گرفته و بصورت یکپارچه در سراسر ایران جریان یابد.

ولایتی با اشاره به سهم ایرانیان در توسعه‌ی فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تلولو اسلامی، مرهون ایرانیان پیرو اهل بیت(ع) است.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و معنوی آستان قدس رضوی به برکت انقلاب اسلامی و مدیریت تولیت عظمای این آستان است.

ولایتی ادامه داد: امروز هیچ‌جایی در کل جهان اسلام و ایران سراغ نداریم که به اندازه‌ی آستانه‌ی قدس حافظ میراث فرهنگی اسلامی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی هم‌چنان پرچمدار ترویج اسلام و اهل بیت(ع) بوده و هنر و میراث اسلامی در آینده‌ی نیز پیشتاز باشد.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: امروز انقلاب اسلامی نیز بعنوان منشاء انقلاب‌های منطقه و جریان بیداری اسلامی شناخته شده است. باید دانست که انقلاب اسلامی سومین انقلاب مردمی جهان و نخستین انقلاب مردمی در جهان سوم بوده است که توانست با رهبری و آرمان‌های ماندگار امام خمینی(ره) جایگاه خود را تثبیت کند.

ولایتی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام تأسیس چنین حکومتی با استقامت و چنین پیشرفتی در امور معنوی، بی‌نظیر است.

وی با اشاره به دیگر انقلاب‌های جهان یادآور شد: در گذشته، انقلاب کویر فرانسه الهام‌بخش بسیاری از مکاتب فکری جهان بود، اما با ظهور انقلاب اسلامی اثری از آن مکاتب نیست.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه ایران را بعنوان کشوری قدرتمند در منطقه برشمرد و افزود: امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از کشورها اعتراف می‌کنند که دومین اجلاس ژنو در خصوص مسائل سوریه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: این نفوذ ممکن نبود مگر ما با ایستادگی مردم و هدایت رهبری در جامعه اسلامی.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش توانایی هسته‌ای ایران را مرهون ایستادگی مقام معظم رهبری و مردم دانست و گفت: امروز غربی‌ها مجبور شدند فعالیت 19 هزار سانتریفیوژ در ایران را بپذیرند. باید توجه داشت امروز ایران بعنوان یکی از قدرت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز در جهان شناخته می‌شود.

براساس این گزارش، در ادامه‌ی این مراسم، «سیدمجتبی حسینی» مسئول پروژه‌ی طراحی بازنشر قرآن «ابراهیم سلطان» در خصوص این قرآن گفت: این اثر منتخبی از 12 سوره‌ی قرآن اصلی ابراهیم سلطان است که به خط محقق و ریحان نگاشته شده است.

وی ادامه داد: این کتاب با همکاری موسسه‌ی آفرینش‌های آستان قدس رضوی و کتابخانه‌ی این آستان انتشار یافته و کیفیت چاپ آن در مقایسه با نمونه‌های اعلای چاپ در دنیا برابری می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌چنین بازنشر قرآن «ابراهیم سلطان» در گروه جلدسازی ترنج تصویب شده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها