بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۸۸۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری محقق و استاد حوزه علمیه قم :
اگر افراطیون داخلی با اظهارات بی ربط و عملکرد های تند و تیزخود فضا را متشنج و آلوده نسازند مینوان سوء تفاهم ها را از میان سران و امت ها بر طرف کرد
تدبیر24 : هم اکنون که در ایران ، کنفرانس وحدت اسلامی با حضور علما و شخصیت های دینی ومذهبی در حال برگزاری است ،حتما به این موضوع مهم نیز توجه خواهد شد که در شرایط وموقعیت حساس جهانی، مسوولین سیاسی، دینی وفرهنگی در نظام اسلامی چه وظایفی دارند و چگونه باید عمل کنند تا بتوانند دنیای عرب و جهان اسلام را در برابر استکبار جهانی و بخصوص صهیونیست ها ، متحد و مدیریت کنند؟

در این میان شیوه ها و تاکتیک های گوناگونی را می توان مطرح و پیشنهاد کرد و به کار گرفت ، اما شیوه و روش امام موسی صدر کارآمد تر به نظر می رسد. یکی از شیوه های تاثیر گذار ایشان «گفت و گو با سران کشور ها» بخصوص کشورهای عربی و اسلامی بود.

او در عین این که با توده مردم و در میان مردم بود و با شخصیت های علمی ، دینی ومذهبی ادیان و مذاهب ارتباط داشت از ارتباط نزدیک و گفتگو با سران کشورها و شخصیت های مختلف سیاسی نیز ابایی نداشت. هر وقت لازم می دید اقدام می کرد و در اکثر موارد هم مفید برای جهان اسلام و مسلمانان می شد.

یکی از دیدارهای تاریخی ایشان، دیدار با جمال عبدالناصر رییس جمهوری انقلابی مصر بود. ناصر با غرور و تکبری که داشت فقط 20 دقیقه به آقای صدر وقت ملاقات داده بود، اما وقتی ایشان را از نزدیک دید، بی اختیار تحت تاثیر شخصیت امام موسی صدر واقع شد و وقت ملاقات را یکجانبه تمدید کرد که 90 دقیقه طول کشید.

بعد آقای صدر به پیشنهاد ناصر، یک هفته در مصر ماند و از مکان های مختلف این کشور دیدن کرد که از جمله در دیدار با علمای الازهر ، همه را شیفته خود کرد.

جمال عبدالناصر که در این دیدار حضور داشت، گفت: ای کاش دانشگاه الازهر رییسی مانند آقای صدر داشت.

صدر در مسجد همین دانشگاه نماز جمعه اقامه کرد و همه علمای سرشناس قاهره از جمله خود ناصر به وی اقتدا کردند.

امام صدر طی دیدار هایی که با سایر سلاطین و پادشاهان و رییس جمهورهای کشور های اسلامی و عربی و آفریقایی داشت همه را شیفته خود ساخته بود. حافظ اسد و امیر عبدالله به تمام معنا دلبسته ایشان بودند و سایرین هم به دیده احترام و به عنوان یک مصلح به ایشان اعتقاد و از وی حرف شنوی داشتند.

او با این گفت وگوها و دیدارها در صدد بود، جهان اسلام و کشورهای عربی را منسجم کرده و آنها را از زیر یوغ استکبار غرب وشرق نجات دهد. در این هدف تا حدودی هم پیش رفته بود. شاید به همین دلیل بود که غرب و صهیونیست ها احساس خطر کردند و او را طی ترفندی دزدیدند و از صحنه سیاسی خاورمیانه خارج کردند.

آقای صدر بیمی نداشت اگر مصلحت اسلامی اقتضا کرد ،حتی با محمد رضا پهلوی نیز دیدار داشته باشد.

وقتی سال 1350 همزمان با اوج خفقان ستمشاهی به قصد دیدار با نزدیکان به ایران آمد، زندانیان سیاسی در وضعیت بدی به سر می بردند. از مراجع تقلید وقت مرحوم آیت الله شریعتمداری و از علما شهیدان آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی از ایشان خواستند در مورد آزادی بعضی زندانیان بویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی با شاه ملاقات کند که با وجود ناراحتی و مخالفت محافل تندرو، این پیشنهاد را پذیرفت و به دیدار شاه رفت.

جالب است، وی به گونه ای برنامه ریزی کرد که پیشنهاد این دیدار از سوی رژیم شاه داده شد.

طبق گزارش های ساواک در آن ایام با توجه به موقعیت جهانی امام موسی صدر، این برای رژیم مایه ذلت و برای جهانیان جای سوال بود که شخصیت به آن مهمی حدود یک ماه در ایران باشد ولی با هیچ یک از رجال وسران سیاسی ایران دیدار نداشته باشد، از این رو خود آنها در این مورد پیشگام شدند و آقای صدر در این دیدار از موضع قدرت ظاهر شد و از شاه قول آزادی زندانیان را گرفت.

در اینجا از فرصت استفاده کرده و از مسوولین محترم «موسسه فرهنگی وتحقیقاتی امام موسی صدر» وبیت شریف ایشان درخواست می شود که مجموعه مدارک ،عکس ها و متن گفت وگو های این شخصیت بزرگ جهانی با سران سیاسی کشور های اسلامی ، عربی و غیر آن را تحقیق، تنظیم و چاپ کرده و در اختیار عموم قرار دهند، زیرا امروز سیره گفت و گو، هنر دیبلماسی و مدیریتی ایشان به شدت مورد نیاز همه محافل به خصوص مسوولین نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در ایام خجسته میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم ) وامام جعفر صادق (علیه السلام) به سر می بریم. امام موسی صدر این سیره حسنه را در واقع از سیره و سنت این دو حجت الهی بر گرفته بود ، چرا که این دو انسان معصوم «پیامبر گفت و گو» و«امام بحث ومذاکره » بودند.

نظام اسلامی ودست اندرکاران دلسوز آن بر محور همین سیره می توانند، سوء تفاهم ها را از میان سران و امت ها بر طرف کرده و به جای آن ارتباط صمیمی، وحدت و مودت برقرار سازند و افراط کاری ها و افراط گران را برای همیشه از جهان اسلام و امت اسلامی بزدایند و منزوی کنند و این کار شدنی است.

مهم این است که چه کسانی باید مسوولیت و زمام این کارهای سنگین و حساس را بر عهده می گیرند و خواهند گرفت. اخیرا در رسانه ها مطرح شد که آیت الله هاشمی رفسنجانی جهت گفت وگو پیرامون بعضی مسائل منطقه ای و جهانی قرار است به عربستان سعودی سفر کند و خود آنها در این مورد از ایشان دعوت به عمل آوردند.

آقای هاشمی از جمله شخصیت های شاخصی هستند که در این وادی ها می توانند تا حدود زیادی موثر باشند، خلاء وجودی آقای صدر را پر کنند و راه پر فراز ونشیب ایشان را ادامه دهند.

اما به شرطی که افراطیون داخلی با اظهارات بی ربط و عملکرد های تند و تیزخود فضا را متشنج و آلوده نسازند. این آقایان محترم بدانند، دوران دهه شصت و هفتاد سپری شده، امروز ما در دهه نود به سر می بریم . این دهه اوضاع و شرایط و اقتضاءات خاص خود را دارد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۵
سردار جنگ نرم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
13
9
با این کارتون دارید نشون میدید که از کجا ساپورت مالی میشید. آفرین تدبیر خوب برای اربابت داری دم تکون میدی.
خاک بر سرت
پاسخ ها
سفت!!
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
شمای که اسم خودتو می زاری سردار و افسر و فرمانده ی سایبری داری ساپورت مالی می شی یا این سایت مستقل؟؟؟؟ شما اول برو با خودت کنار بیا و بحساب شخصیت برس و بعد بیا قلدری کن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
بالاخره آفرین یا خاک بر سرش؟ واقعا نمیدونم چرا هر کی اسمش مرتبط با واژه هایی مثل سردار و جنگ نرم و مداح و ... ایناست اینقدر بی ادب و انعطاف ناپذیره! چرا؟ ها؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
اینا حاصل افراط و تفریط در اجتماع هستن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
ایشون اسماَ سرداره
سردار جنگ نرم ادب داره
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ایول
صبا مازندرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
0
6
جوون هر کی دوست دارید افراط رو بزارید کنار...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
9
6
خدا شفات بده

هاشمی به گردپای امام موسی هم نمی رسه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
9
4
امام موسی صدر کجا و هاشمی کجا! هاشمی نمی خواهد جهان اسلام درست کند همین فرزندان خودش درست کند برای اسلام کافیه. ای خدا کی با کی مقایسه می شود. احتمالاً این آقا هم از زمین های قم آقای هاشمی گرفته اینطور از هاشمی دم می زند.
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
2
3
سلام، البته در اصل مطلب منم هم موافق دوستی هستم
اما بعضی کارها قابل جبران نیست حتی اگر توبه ای صورت بگیرد
حواسمون نیست که زمان به عقب باز نمیگردد و ....
اما چیکار میشه کرد بعضی ها بعضی وقتها کارهای میکنن که ... حواسمون نیست زود دیر میشه حواسمون نیست دلهای زخم خورده به این راحتی خوب نمیشه حواسمون نیست ایرانی هستیم و با ملت خودمون چیکار کردیم و چیکار میکنیم اصلا حواسمون نیست که انسان هستیم و یکجورایی خدای روی زمین و ...
حواسمون را جمع کنیم
زود دیر میشه
زمان به عقب بازنمیگردد
گذشته قابل جبران نیست
زخم دلا به این راحتی خوب نمیشه
منت نکشید دیگران را واسطه نکنید احتمالا حالا حالاها بعضی کارها فراموش نمیشه
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
خدا هم ببخشه منم حقمو نمیبخشم
واگذار به خدا خودش بهتر میدونه ( البته خود شخص هم در ناخودآگاهش خوب میدونه) که کی چقدر زخم زده پس تاوان کردن با خود خود خدا
payam
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
5
2
خوب ... بدبخت هاشمی رفسنجانی که گول شماها رو خورده
pryar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
3
حواستون بهش باشه دزدیدنش بردن لیبی نگین نگفتی.....................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
5
1
مملکت مال هاشمی است باورنداری قدغد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
3
1
جای خدارا چطور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
5
3
ای کاش خاک نعلین امام موسی صدر میشد. اگه اینطور بود که ما غمی نداشتیم. اگه اینطور بود که ما فتنه سال 88 را نمیدیدیم. به شما و امثال شما امام خمینی(ره) لقب آخوند درباری را داده بیرد برای آخرت کار کنید نه این دنیا.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها