بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از زمان تأسیس در سال 1904 تاکنون هشت رییس داشته است، اما در 40 سال اخیر فقط دو نفر از آنان ژائو هاوه لانژ و سپ بلاتر بر کرسی ریاست تکیه زده اند.
تدبیر24: دوره بعدی انتخابات ریاست فیفا قرار است در ژوئن سال 2015 برگزار شود اما بلاتر رئیس کنونی ظاهرا قصد دارد برای پنجمین مرتبه هم نامزد شود.



** سال 1974: ژائو هاوه لانژ برزیلی در کنگره آن سال فیفا با غلبه بر استنلی راس، به عنوان هفتمین رییس این فدراسیون و اولین فردی که از خارج از اروپا آمده بود، برگزیده شد.

وی سه سال پیش از انتخابات سفرهایی را به سراسر دنیا آغاز کرد و وعده تخصیص بودجه و اعطای میزبانی جام جهانی به کشورهای آسیا و آفریقا را داد تا در نهایت با کسب 68 رأی در مقابل 52 رأی رقیب انگلیسی خود در دور دوم رأی گیری، انتخاب شود.



** سال 1998: ریاست هاوه لانژ در این 24 سال هرگز مورد چالش قرار نگرفت تا اینکه وی سرانجام در 82 سالگی اعلام بازنشستگی کرد. بعد از او دو نفر یعنی سپ بلاتر دبیر کل وقت فیفا و لئوناردیوهانسن رییس یوفا برای جانشینی دست به کار شدند. رقابت تنگاتنگ آنها فقط چهار ماه قبل از کنگره پنجاه و یکم شروع شد اما بر خلاف پیش بینی ها بلاتر 111 رأی در مقابل 80 رأی یوهانسن کسب کرد و رأی گیری حتی به دور دوم هم کشیده نشد.



** سال 2002: در این سال فقط عیسی هیاتو رییس کنفدراسیون فوتبال آفریقا از کامرون رقیب بلاتر بود. اما بلاتر اندکی قبل از انتخابات با شکایت رسمی یازده نفر از اعضای کمیته اجرایی فیفا مواجه شد که او را به سوء استفاده از قدرت و سوء مدیریت مالی این فدراسیون متهم کرده بودند.

در یکی از تاریک ترین دوره های تاریخ فیفا، میشل زنرافینن دبیر کل وقت سندی را در رابطه با تخلفات انجام شده در سطوح بالا، از سوی این یازده نفر به دادستانی سوییس تسلیم کرد.

با وجود این بلاتر تبرئه شد و در کنگره سئول با کسب 139 رأی در مقابل 56 رأی هیاتو، پیروزی را از آن خود کرد.



** سال 2007: بلاتر به راحتی مجددا در کنگره زوریخ رییس فیفا شد



** سال 2011: این بار رقیب بلاتر، محمد بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از قطر بود که به بلاتر در مبارزات انتخاباتی سال 2002 کمک شایاتی کرده بود.

بن همام در مارس 2011 نامزدی خود را اعلام کرد اما یک هفته قبل از کنگره زوریخ، به پرداخت رشوه برای خرید رأی متهم شد و انصراف داد. بدین ترتیب بلاتر دوباره بدون هیچ رقیبی با کسب 186 رأی از مجموع 203 رأی پیروز شد.

بن همام بعد از آن تا آخر عمر از فوتبال محروم شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها