بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۰۲۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
عامری بازداشت نشد اما قوه قضائیه را متهم کرد
اگر این صرف یک اتهام از سوی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش است نباید با سکوت از کنار آن گذشت چرا که کل یک مجموعه نظارتی با این کار زیر سوال رفته است . . .

تدبیر24 : خبر بازداشت مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش که دقایقی پس از انتشار گسترده در رسانه های داخلی و خارجی با تکذیب سوال برانگیز روبرو شد در محافل سیاسی و اقتصادی بازتاب های گسترده ای داشت اما علیرضا عامری که اکنون عملکرد سه ساله اش با ابهام های فراوانی روبرو است در یک اقدام فرار به جلو با متهم کردن سازمان بازرسی کل کشور نوک پیکان اتهامات را به سوی دستگاه قضایی برگرداند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تدبیر24 علیرضا عامری جوان کم تجربه ای که پیش از رسیدن به صندلی شماره یک منطقه آزاد کیش معاونت بقایی را در کارنامه خود داشته است در حالی به سمت ریاست مهم ترین منطقه آزاد کشور رسید که بقایی در روز معارفه اش در توصیف او گفت : " عامری از تجربه و توانمندی بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و حضور وی فرصت گرانبهایی برای این منطقه آزاد کشور محسوب می شود. او مدیری است به شرط جلب رضایت مردم می تواند سالیان سال در کیش مدیریت کند." عامری که به واسطه ارتباط فوق العاده با حلقه جریان خاص اطراف محمود احمدی نژاد در دولت دهم توانسته بود به مدیریت جزیره زیبای کیش برسد در طول سه سال حضورش همواره با انتقاد مردم و دلسوزان روبرو بود اما به دلیل همین ارتباطات هیچ گاه برکنار نشد . این در حالی بود که سه مدیر عامل قبل از وی هیچ گاه بیشتر از یک سال نتوانسته بودند در این جزیره مدیریت کنند. . وی در دوران حضورش در کیش ابهامات زیادی در کارنامه کاری خود داشت که هیچ گاه به صورت شفاف به آن پاسخ نگفته است .

بنا بر این گزارش در حالی که با انتشار خبر دستگیری وی که البته خیلی زود از طریق منابع خبری تکذیب شد بسیاری از تحلیل گران منتظر رسیدگی به شبهات مطرح شده پیرامون عملکرد این مدیر سابق دولتی بودند وی در اظهار نظری عجیب با متهم کردن سازمان بازرسی کشور توپ اتهامات را به سمت قوه قضائیه انداخت . عامری در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا و برخی سایت های خبری دیگر گفت : "متاسفانه سه الی چهار ماه آخری که در کیش بودم برخی افراد مارک دار چیزهایی می خواستند که مکاتبات رسمی اشان را به دستگاه های نظارتی ارایه کرده ام. فردی در سازمان بازرسی کل کشور رسما نامه زده بود که سه هکتار زمین به کسی بدهم و وقتی با پاسخ منفی من مواجه شد اکنون همان فرد باعث پرونده سازی علیه من شده است."

نکته ای که در این میان مطرح است این است که این روزها جریان دولتی های سابق که با هوشمندی قوه قضائیه راهرو دادگاه های مختلف را برای رسیدگی به اتهاماتشان طی می کنند قصد دارند از هر فرصتی برای تخریب قوه قضائیه و متهم نمودن زیر مجموعه های آن استفاده کنند تا اذهان عمومی را از بررسی اتهامات خود به سوی متهم نمودن دستگاه قضایی سوق دهند . البته متهم نمودن سازمان بازرسی در شرایط فعلی به دلیل این است که در سال های اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مجموعه سازمان به شدت با انحرافات دولت به خصوص انحرافات اقتصادی مقابله کرده و رئیس وقت سازمان اکنون در دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر دادگستری حضور دارد و با توجه به مشکلات شخصی دولتی های سابق با پور محمدی اکنون نه شخص وی بلکه مجموعه تحت مدیریت سابقش هدف قرار گرفته است .

از سوی دیگر این سوال مطرح می شود که چرا در برابر این اتهام آشکار قضایی نهاد های قضایی و امنیتی سکوت اختیار کرده اند و سازمان بازرسی به عنوان نهاد عالی نظارت بر دستگاه های دولتی پاسخی در برابر این اتهام سنگین یکی از کارکنانش که به تبع به کل حیثیت و جایگاه سازمانی مربوط می شود نداده است . اگر کارمند عالی این سازمان نامه ای غیر قانونی مبنی بر درخواست زمین در کیش صادر کرده است که باید برخورد سنگین با وی رسانه ای شود و اگر این صرف یک اتهام از سوی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش است نباید با سکوت از کنار آن گذشت چرا که کل یک مجموعه نظارتی با این کار زیر سوال رفته است .

البته این روزها نباید از برخورد های مناسب و جدی دستگاه قضایی در برخوردهای سنگین در پرونده های قطوری همچون اختلاس 3 هزار میلیاردی ، بیمه ایران، بابک زنجانی و سعید مرتضوی گذشت اما به نظر می رسد سناریوی متهم سازی این قوه که اکنون بار مطرح کردن آن بر دوش عامری افتاده است پروژه ای سازماندهی شده برای کاهش محبوبیت دستگاه قضایی در نزد مردم و القای ناکارآمدی و فساد در این قوه است . این در حالی است که قوه قضائیه به عنوان تنها قوه زیر نظر رهبری که رئیس آن با نظر مستقیم ایشان انتخاب می شود در سال های اخیر کارنامه درخشانی را از خود در برخورد با مفاسد اقتصادی به جا گذاشته است و این اقدام جدید عامری می تواند ادامه تقابل دولتی های سابق با مجموعه های تحت نظر رهبری هم به شمار آید .

موضوع قابل توجه اینجاست که عامری در این شرایط ابهام انگیز و با متهم کردن دستگاه قضایی در کمال تعجب در سفری تبلیغاتی به کیش خود را به عنوان معمار نوین کیش مطرح کرده است و تاکید کرده است تمامی اتهامات واگذاری های غیرقانونی زمین های کیش متوجه سازمان بازرسی کل کشور به دلیل همان نامه است . آیا به راستی آقای سراج اکنون در جایگاه رئیس سازمان بازرسی که سابق بر این به عنوان یکی از قاطع ترین قضات کشور شناخته می شد اکنون در جایگاه مدعی این فرد وارد می شود تا سناریوی جدید شبهه افکنی در قبال دستگاه قضا کلید نخورد ؟ آیا در شرایطی که علی مطهری به اتهام یک انتقاد ساده از رئیس دستگاه قضا در یک نطق پارلمانی با تشکیل پرونده از سوی دادستان مواجه می شود زیر سوال بردن دستگاه قضایی و متهم کردن آن نباید با واکنش های مناسب روبرو شود ؟ تدبیر24 آماده انتشار پاسخ های لازم از سوی سازمان بازرسی کل کشور است .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
کیشوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
2
فارس زده که عامری به دلیل واگذاری غیرقانونی به سازمان بازرسی احضار شده بود
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920530001237
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
5
اینکه مدیرعامل قبلی( یافعلی) چه کرده ومیکنندیک بحث است که هرکس باید جوابگوی اعمال خودباشدامابحث دیگرخودشمائید که تعادل نداریدوهرجامنافعتان ایجاب کندازنهادی حمایت وگرنه درجایی دیگرهمان نهادرامیکوبید.خیلی تعجب آوراست مثلااینجا قوه قضائیه برایتان عزیزوآبرویش مهم میشوددرحالیکه درجایی دیگر مثل محاکمه احمدی نژادخودتان بهمین قوه نوهین واقداماتش رازیرسوال میبریدواین مصداق کامل فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است که میفرماید بعضی حق راباخودمیسنجندنه خودراباحق(قریب به مضمون).یامثل بعضی اصولگرایان بعضی شعارهامانندشفافیت تعادل انتقادپذیری دانستن حق همه هست زنده بادمخالف من وووراندهیدوهرکار دلتان خواست انجام دهیداماوقتی چنین شعارهایی میدهیدمطمئن باشید مردم درحافظه تاریخی خوداعمالتان راباادعاهایتان میسنجندودرزمانی که فکرش رانمیکنیدپاسخ لازم رامیدهندهمانگونه که در84 و92 دادند.
کارمند کیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
1
1
به عامری فقط دست و دلبازی میاد.این حرفا رو کسی در کیش قبول نمیکنه از بس که به همه رسیده.همه جوره.
دوست سابقش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
2
طرف خیلی دوست داشت ی روزی استاندار خراسان بشه.رفته بود تا وزارت کشور که تاییدیه بگیره اما بهش نداه بودند.
کارمند کیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
0
به عامری فقط دست و دلبازی میاد.این حرفا رو کسی در کیش قبول نمیکنه از بس که به همه رسیده.همه جوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
1
1
خیلی ها منتظرن ببینن عاقبت این فرد چی میشه ، مجازات میشه بالاخره یا نه و یه جورایی عدالت به محاکم این فرد گره خورده باید به انتظار نشست تا دید
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
1
حالا شاید عامری حقیقت را گفته باشد.از اینگونه سفارش ها در ایران کم نیست
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
0
من فکر میکنم تمام این صحبتها ،تهمتها وتفرقه افکنی ها بین افراد و ارگان های و ربط آن به موضوعاتی که هیچ ارتباطی با هم ندارد،همگی کج اندیشی و دسیسه هایی است که بعضی از افراد و گروه ها از عمد و برنامه ریزی شده و با توجه به کینه توزی های قبلی خصوصا در دوران مسوءلیتشان در کیش طراحی می کنند تا بتوانند از شرایط و جوی که خصوصا در رسانه های مجازی درست می کنند به نفع خودشان و اهداف زشتشان دست پیدا کنند که ازجمله بارزترین آن میتوان به اخباری که در فوق منتشر گردیده اشاره کرد که این اخبار و بسیاری از خبرهای کذب و نادرست دیگر که در طی چند سال اخیر نشر پیدا کرده همگی رنگ و بوی مطالب خصومت بار شخصی دارد و در هر برههایی از زمان به اشکال و تیترهای گوناگون کار می شود و فکر میکنم تمام مردم کیش با این نظر بنده موافق باشند که این قبیل اخبار غیر حرفه ایی و رسانه ایی کار فردی است که قبلا و در مقطعی از زمان مدیر عاملی عامری در کیش تصدی بخشداری کیش را بر عهده داشت و بعد از خروجشان از جزیره و با توجه به ارتباطاتی که با بعضی از سایت ها و رسانه های پیامکی داشت شروع به این اقدامات تفرقه افکنانه کرد، حال در اینجا جای سوءال است که چرا مسوءلین ذیربط در این شرایط حساس کشور برخوردهای مناسب و قانونی را با اینگونه رسانه ها که وسیله و ابزاری در دست افرا سود جو و فرصت طلب شده است را نمی کنند و به این افراد هم توصیه می کنم جمله ای را که یکی از خوانندگان از حضرت علی(ع)را نقل کرده بود را بخوانند در مسیر زندگیشان جامه عمل بپوشانند و در تمام مراحل زندگی وکاری خود به جای اینگونه اقدامات و اخبار تفرقه افکنانه به فکر ایجاد همدلی و انسجام بین مردم و مسوءلین نظام باشند چرا که با انجام این کارها خسارات جبران ناپذیری در داخل و خارج از کشور به این نظام وارد می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
0
اینکه کسی در رابطه با درخواست درست و یا نادرست فردی صحبت می کند چه ربطی به یک دستگاه و یا قوه دارد که شما جو سازی می کنید، اگر اوضاع اینطور باشه که دیگه هیچ کسی جرات نقد و یادفاع از خودش را ندارد چون هر آدم و یا مقامی در این مملکت زیر مجموعه یک ارگان و یا قوه ایی است، شما هم اگردوست دارید سایتتون پر بیننده باشه و شمارو بشناسند راه های دیگری هم است، این کارهارو نکنید بابا جان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
0
این بابا جان رو خودتون نوشتید جناب عامری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
0
حالا چقدر اهمیت داره ما که باید برامون عادی شده ...دارن میخورن و میبرن اینم یکی واقعا مهمه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
كاش بجاي حرف زودتر به برونده اين افرادرسيدكي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
0
0
عامری فردی متکبر و از خود راضیه و امکان دست درازیش به بیت المال و دارایی این ملت در دوران مسولیتش بسیار بسیار زیاده
ولی چون مبلغ اتهامش به هزاران ملیارد تومن نرسده شاید فعلا تو صف رسیدگی باشه ، اما بالاخره نوبتش میرسه نگران نباشید دیر زود داره ولی سوخت سوز نداره و اگر هم تونست از دادگاه دنیا فرار کنن محکمه الهی گریبان گیرش مشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
1
بعضی از کامنت ها به شکل غیر حرفه ایی ظاهرا مربوط به اطرافیان و خانواده آقای عامری هست که به طرف داری و فرافکنی کارهای ایشون پرداختن ....
من کیشوند هستم و برای روز دادگاه لحظه شماری میکنم تا عدالت اجرا شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
عامری یک فرد مردم دوست بود دروغهایی که در موردش هست کذب محضه من امکان نداره باور کنم
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
عامری مرد بود دیگه کیش همچین مدیری نمیبینه.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها