بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
پیگیری همزمان لیگ برتر و جام حذفی
در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی استقلال تهران امروز در اصفهان به مصاف ذوب آهن می‌رود تا تکلیف حریف مس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی مشخص شود و از هفته بیست و چهارم لیگ برتر ایران پرسپولیس در تبریز به مصاف گسترش می‌رود.

تدبیر24: پرسپوليس كه بيش از استقلال از مساوي شدن دربي متضرر شده و از 3‌بازي اخيرش تنها دو امتياز كسب كرده، فردا هم كار دشواري پيش رو دارد و در تبريز بايد به مصاف تيم سختكوش گسترش فولاد برود. پس از كسب يك امتياز در دربي كه با باخت تفاوت چنداني نداشت.

چند روز پس از دربي ملال‌آور پايتخت و نمايش نااميدكننده سرخابي‌ها، چرخ‌هاي مستهلك فوتبال باشگاهي ايران يك بار ديگر به حركت مي‌افتند و تيم‌هاي بالانشين در هفته بيست‌و چهارم ليگ برتر براي تنگ كردن دايره مدعيان به ميدان خواهند رفت. طي چند روز گذشته عموم مردم و اهالي فوتبال آنچه استقلال و پرسپوليس در قالب دربي بزرگ پايتخت عرضه كردند را به باد انتقاد گرفتند و دو تيمي كه به نوعي نماد فوتبال باشگاهي كشورمان محسوب مي‌شوند، حالا بايد براي اعاده حيثيت و دلجويي از هواداراني كه فوتبال زده شده‌اند در خانه رقبا به ميدان بروند.

نبرد پرسپوليس با سرماي تبريز

پرسپوليس كه بيش از استقلال از مساوي شدن دربي متضرر شده و از 3‌بازي اخيرش تنها دو امتياز كسب كرده، فردا هم كار دشواري پيش رو دارد و در تبريز بايد به مصاف تيم سختكوش گسترش فولاد برود. پس از كسب يك امتياز در دربي كه با باخت تفاوت چنداني نداشت، حالا باقي‌مانده بازي‌هاي ليگ برتر براي دايي و تيمش حكم راند پاياني يك رالي نفس‌گير را دارد كه در فاصله 7 هفته تا پايان ليگ سيزدهم به اوج حساسيت رسيده است.پرسپوليس كه به نوعي بازنده دربي به حساب مي‌آيد بايد در 7 هفته باقي‌مانده تا پايان فصل صدر جدولي كه از دست داده را پس بگيرد اما به نظر مي‌رسد دست يافتن به اين مهم اصلا كار راحتي نيست چرا كه تيم دايي بايد 4 بازي از 7 بازي باقي‌مانده‌اش را در خارج از تهران و در خانه حريف به ميدان برود.

اولين بازي از اين 4 مسابقه بيرون از خانه بايد مقابل گسترش فولادي برگزار شود كه بعد از دو برد فوق‌العاده با سرمربي جديدش باخت عجيبي در اهواز متحمل شد و حال در قامت يك تيم شكست خورده از پرسپوليس ميزباني خواهد كرد.تيم آبي تبريز در بازي رفت نمايشي فراتر از حد تصور مقابل پرسپوليس ارائه كرد اما در كمال بدشانسي بازي را باخت. گسترش فولاد از آن روز تا به حال تغييرات زيادي داشته و بعد از تجديد قواي اساسي حالا با تفكرات مهدي تارتار رودرروي پرسپوليس قرار مي‌گيرد. در سوي مقابل پرسپوليس بايد براي گرفتن سه امتياز اين بازي به آب و آتش بزند تا بيش از اين از كورس قهرماني عقب نماند.

سرخ‌ها براي اين بازي محروم و مصدوم ندارند اما به نظر مي‌رسد باز هم محسن مسلمان شرايط بازي را نخواهد داشت.فشردگي بازي‌ها و فاصله كم دربي تا اين بازي هم قطعا كار را براي مردان دايي سخت خواهد كرد و آنها به غير از تلاش براي بي‌تاثير كردن سرماي هواي تبريز و زمين يخ‌زده ورزشگاه اين شهر بايد در شرايط خاص بدني به مصاف گسترش فولاد بروند.

تيم تبريزي هم بدون بازيكن محروم به مصاف سرخ‌ها خواهد رفت و بايد ديد مصاف دو دوست و همكار قديمي در نهايت به اميدواري پرسپوليس در راه قهرماني مي‌انجامد يا جاي پاي تارتار را در تيم آبي تبريز سفت مي‌كند.

احتمال صدرنشيني فولاد

فولاد، ديگر تيم مدعي اين فصل هم كه در نيم‌فصل دوم اوج گرفته براي ماندن در كورس قهرماني بايد مس بحران زده را قرباني كند. اين بازي براي پرويز مظلومي كه چند روز قبل از بازيكنانش حلاليت طلبيد شايد آخرين فرصت براي ماندن روي نيمكت مس كرمان باشد. اكبر‌ايرانمنش مديرعامل باشگاه مس كه ظاهرا از صعود مس به مرحله نيمه نهايي جام حذفي به شدت ذوق زده شده همچنان مترصد دادن فرصت به مظلومي است بلكه مس بتواند از جمع تيم‌هاي فانوس به دست فاصله بگيرد.هفته قبل كه مس به دليل حضور در جام حذفي و رويارويي با نفت آبادان در ليگ برتر به ميدان نرفت، اغلب تيم‌هاي انتهاي جدولي از حريفان خود امتياز گرفتند و به همين دليل تيم كرماني در بازي امروز محكوم به كسب سه امتياز است و در غير اين صورت احتمال حضور ناگهاني لوكا بوناچيچ روي نيمكت اين تيم دور از ذهن نيست.

فولاد اما تيمي نيست كه در اهواز به راحتي تسليم شود. شاگردان حسين فركي كه 9 بازي بدون باخت را پشت سر گذاشته‌اند، امروز هم براي پس گرفتن صدر جدول از استقلال در خانه به ميدان مي‌رود و قابل پيش‌بيني است كه مس هم قرباني جاه‌طلبي قرمزهاي اهواز خواهد شد.

فولاد در صورتي كه سه امتياز اين بازي را كسب كند موقتا به صدر جدول صعود خواهد كرد. ساير بازي‌هاي هفته بيست و سوم يك‌شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد و در يكي از بازي‌هاي حساس استقلال در تهران به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت.

روز دشوار استقلال در جام حذفي

آبي‌ها پنج روز پس از رويارويي با ذوب‌آهن در جام حذفي يك بار ديگر در ليگ برتر به مصاف اين تيم خواهند رفت. بازي نخست دو تيم اما خيز آبي‌ها براي فتح دو جام محسوب مي‌شود. استقلال و ذوب‌آهن بعد از 6 سال دوباره در جام حذفي به مصاف يكديگر مي‌روند.ديدار دو تيم معمولا دستخوش اتفاقات ريز و درشتي بوده است و از جذابيت‌هاي قابل ملاحظه‌اي برخوردار بوده؛ بخصوص كه ذوب از بستر بيماري برخاسته و يكي از تيم‌هاي خطرناك فوتبال ايران است. در تنها ديدار دو تيم در اين فصل ذوب‌آهن با نتيجه ۲ بر صفر استقلال را در فولادشهر برد و اين آخرين باخت آبي‌ها در ليگ سيزدهم محسوب مي‌شود. ذوب‌آهن در حالي پا به اين ديدار مي‌گذارد كه طي دو هفته اخير نتايج نسبتا خوبي برابر مدعيان قهرماني يعني نفت تهران و فولاد خوزستان كسب كرده است. آنها در تهران نفت را بردند و در اصفهان فولاد خوزستان را متوقف كردند ضمن اينكه در هيچ كدام از اين دو بازي گلي دريافت نكردند.مجتبي تقوي با اعمال تغيير در ساختار دفاعي تيمش و نيمكت‌نشين كردن سپهر حيدري، محمد خانزاده را به قلب دفاع در كنار كارلوس سانتوس قرار داده تا محمد صلصالي دفاع راست تيمش باشد و به اين ترتيب قدرت دفاعي تيمش را بالاتر برده است. او در خط حمله هم با نيمكت‌نشين كردن مهدي رجب‌زاده و استفاده از دو هافبك دفاعي عملا كمربند مياني تيمش را محكم‌تر كرده است.در سوي ديگر استقلال در چند هفته گذشته با از دست دادن پژمان منتظري و جواد نكونام كمي از قدرت دفاعي‌اش كاسته شده اما همچنان بدون گل خورده بازي‌هاي خود را پشت سر مي‌گذارد. آبي‌ها طي 8 هفته‌اي كه از نيم‌فصل دوم ليگ برتر سپري شده تنها يك گل در برابر صبا دريافت كردند و با يك گل خورده بهترين خط دفاعي نيم‌فصل دوم را در اختيار دارند. آنها دو بار هم در جام حذفي به ميدان رفته‌اند كه حاصل آن دو برد 2 بر صفر مقابل كاسپين قزوين و ملوان بوده است. با اين حساب استقلال در 10‌بازي تنها يك گل دريافت كرده و مطمئنا امروز هم براي گل نخوردن در برابر ذوب‌آهن به ميدان خواهد رفت. برنده بازي ذوب‌آهن و استقلال در مرحله نيمه نهايي به مصاف مس كرمان مي‌رود و با توجه به وضعيت بحراني تيم كرماني، اين احتمال كه يكي از فيناليست‌هاي جام حذفي از دل همين بازي معرفي شود دور از ذهن نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها