بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
مدیرکل دفتر امور آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اجرای آموزش های فنی و حرفه ای برای 61 هزار و 298 نفر از نانوایان معادل سه میلیون و 350 هزار نفر - ساعت آموزش از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.
تدبیر24: از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سعید زمانی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف در خصوص کاهش ضایعات نان مصرفی کشور، تفاهم نامه آموزش نانوایان بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، ازسال 89 برای مدت 5 سال منعقد شد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه پنج ساله 187هزار نفر از شاغلین واحدهای صنفی نانوائی سراسر کشور مطابق استانداردهای مصوب، دوره های آموزشی و ارتقا مهارت نانوایی را طی می کنند.

زمانی بیان داشت: در پی انعقاد این تفاهم نامه 15 استاندارد آموزشی با همکاری مشترک کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و اتحادیه نانوایان کشور تهیه و تدوین شد.

وی تصریح کرد: این 15 استاندارد شامل کارگر پیشکار واحدهای تولید نان، کارگر خمیرگیر و چانه گیر لواش، کارگر نان درآر و نان پهن کن لواش، شاطر نان لواش، کارگر خمیرگیر و چانه گیر تافتون، کارگر نان درآر و نان پهن کن تافتون، شاطر نان تافتون ، کارگر خمیرگیر سنگک، کارگر نان درآر سنگک، شاطر نان سنگک، کارگر خمیرگیر و چانه گیر بربری، شاطر نان بربری، کارگر وردست فانتزی، کارگر فردار فانتزی و شاطر نان فانتزی هستند.

وی ادامه داد: پس از تهیه استانداردهای آموزشی دوره های بازآموزی مربیان نانوایی سازمان در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور واقع در منطقه کرج، برگزار و همچنین یک کتاب آموزشی نان تدوین شد.

مدیرکل دفتر امور آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: همچنین با توجه به جمعیت استان های کشور، تعهد عملکرد سالانه در اجرای این تفاهم نامه برای استان ها در نظر گرفته شد.

زمانی اضافه کرد: ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها از دی ماه سال 89 با هماهنگی ادارات کل غله مناطق و اتحادیه های نانوایی شهرستان ها با اتمام تدوین استانداردهای آموزشی و تأمین مربیان آموزش دیده به طور رسمی شروع به آموزش نانوایان کردند.

وی ادامه داد: براین اساس تاکنون برای 61 هزار و 298 نفر از نانوایان معادل سه میلیون و 305 هزار نفر- ساعت آموزش برگزار شده که از این تعداد 50 هزار و 400 نفر موفق به قبولی در آزمون پایان دوره شده اند.

مدیرکل دفتر امور آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: استان های خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان به ترتیب با پنج هزار و 996، پنج هزار و 799 و پنج هزار و 90 نفر بیشترین دوره آموزشی و استان های زنجان، هرمزگان و خوزستان با 137، 129 و 117 درصد بیشترین درصد تحقق تعهدات را داشته اند.

زمانی گفت: تهیه و تدوین استانداردهای شغلی، آموزشی و آزمون ویژه مشاغل هدف، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی، شناسایی و معرفی کارکنان شاغل در واحدهای صنفی نانوائی به تفکیک استانداردهای شغلی و شهرستان های هر استان به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها، پذیرش در دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های ارزشیابی ویژه شرکت کنندگان در دوره های آموزشی موضوع تفاهم نامه براساس ضوابط و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استانداردهای آزمون مربوطه و مقررات جاری، اعطای گواهینامه های مهارت به پذیرفته شدگان در آزمون های ارزشیابی، اعمال هماهنگی با اتحادیه های صنفی ذیربط در راستای اجرای موضوع تفاهم نامه از جمله محورهای همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران است.

وی افزود: بررسی نهادهای ذیربط نشان می دهد این آموزش ها سبب افزایش نسبی کیفیت نان و کاهش ضایعات نان در سراسر کشور شده لذا با توجه به ظرفیت آموزشی ایجاد شده در صورت الزامی شدن این آموزش ها و همکاری نانوایان و اتحادیه های نانوایی می توان تا پایان مدت تفاهم نامه، آموزش نانوایان را در سراسر کشور مطابق تفاهم نامه به انجام رساند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها