بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
این نطق به معنای این نیست که فرد شایسته‌ای در دولت نیست، اتفاقا من معقتدم افراد شایسته‌ای د رکابینه حضور دارند که گرفتن رای اعتماد حق آنها است

این بخش مربوط به مخالفان کابینه پیشنهادی در صحن علنی امروز مجلس است

تدبیر24 : بذرپاش در مخالفت با کابینه روحانی:کابینه شرکت سهامی و شبیه کابینه هاشمی است.

نماینده تهران در مخالفت با کابینه روحانی گفت: حضور برخی وزرا در کابینه محصول فشار و سهم خواهی است.

در ادامه اظهارات موافقان و مخالفان کابینه پیشنهادی روحانی، مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مخالفت با کابینه سخن گفت.

وی اظهار داشت: این نطق به معنای این نیست که فرد شایسته‌ای در دولت نیست، اتفاقا من معقتدم افراد شایسته‌ای در کابینه حضور دارند که گرفتن رای اعتماد حق آنها است اما در کلیت کابنیه به عنوان سیستم یکپارچه ایراداتی وارد است.

نماینده تهران با بیان اینکه مخالفت با کابینه مطلقا به معنای آسیب زدن به روابط دو قوه نیست، افزود: در چند روز آینده تکلیف کابینه روشن و دولت کارش را آغاز می‌کند و مجلس همه تلاش خود را برای کمک به دولت به کار می بندند. اما کمک امروز به دولت این است که آقای روحانی ملاحظات و مصلحت اندیشی‌ها را به حداقل رسانده و کابینه‌ای حرفه ای ومناسب با نیازهای روز را تشکل دهد.

اهم اظهارات نماینده تهران در ادامه به نقل از خبرآنلاین، می آید:
*
برخی چهره‌های مرتبط به فتنه 88 در دولت حضور دارند، این افراد محصول فشارها و سهم خواهی‌های برخی افراد هستند اما مجلس به دلیل سوگندی که خورده نمی‌تواند از این موضوع به سادگی بگذرد.

*
منظورمان از فتنه، جابجایی اصول موضوعه انقلاب اسلامی در سال 88 توسط عده ای است، این یک سوء تفاهم قابل گذشت نیست، پس از آن هرگز عذرخواهی نکرده و کسی به یاد ندارد این افرادمرزبندی خود با حوادث سال 88 و فتنه را مشخص کرده باشند. فتنه 88 شاخص انتخای است.

*
کابینه پیشنهادی به دو دلیل توان اجرای وعده‌های روحانی را ندارد، وعده‌های رییس جمهور در بهبود فوری اوضاع اقتصادی با این وزرای مسن امکانپذیر نمی‌شود، این هیچ معنایی ندارد جز اینکه با کابنیه‌ای کم تحرک و ایستا مواجهیم، من تجربه را دست کم نمی‌گیرم اما این کار مستلزم کار زیاد و تحرک زیاد است.

*
اکنون زمانی برای اشرافی‌گری و مدیریت اشرافی نیست و مردم انتظار دارند که اوضاع اقتصادی آنها سریعا سروسامان یابد در این شرایط کارها به دست آقازدگان می افتد و بازگشت دوباره عناصر پشت پرده را شاهد خواهیم بود که انحراف از شعارهای دولت اعتدال است.

*
کابینه شبیه کابینه رفسنجانی است، خودتان می‌دانید وقتی شما ثبت‌نام کردید بعد از شما آقای هاشمی رفسنجانی ثبت نام کردد اما توفیق حضور دست نیافت و تا سه روز آخر از شما اعلام حمایت نکرد پس بدایند شما به خدا و مردم وامدارید و نه کسی دیگر. هرچند هر کسی به اقتضای توانش به شما کمک کرد.

*
کابینه شرکت سهامی است و سهم متنوع به گروه های مختلف داده شده است. یا معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک به خاطر رودربایستی در کابینه هستند، برخی از ایرادات به دولت‌های گذشته همین رودربایستی‌ها بود که بیشترین متضرر شخص رییس جمهور خواهد بود.

*
شعار دولت استفاده از نیروهای شایسته است، اما این انتخاب کابینه با شاخص‌های حداکثری شایستگی همخوانی ندارد، آیا در میان کاندیداها فرد شایسته‌ای برای حضور در کابینه نبود، آیا در دولت سابق هیچ یک از وزرا شایسته حضور نبودند. شما فرمود من کلید دارم نه داس.

*
آیا تیم اقتصادی دارای فرمانده واحدی است، هر یکی از این وزرا دارای تز اقتصادی خودشان هستند مسئولیت اقتصادی در کابینه بر عهده کیست؟ 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها