بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
دبیرکل سازمان تجارت جهانی:
دبیرکل سازمان تجارت جهانی روز سه شنبه در اجلاسی در هند تاکید کرد که جهان برای رسیدن به رشد پایدار باید بر چالش بسیار مهم شکاف فقیر و غنی پیروز شود و میان این دو پلی بزند.
تدبیر24: روبرتو آزودو در اجلاس مشارکت کنفدراسیون صنعت هند 2014 که درشهر بنگلور شرکت کرده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این اولویت باید در کار سازمان تجارت جهانی نمود پیدا کند و در سطح ملی و فراملی پیاده شود.

وی با اشاره به بحث گروه کارشناسی با موضوع ˈورود به دوره جدید پس از اجلاس بالیˈ افزود:دیدگاه ساده انگارانه ای می گوید اکنون دنیا جهانی شده و ما همگی بخشی از زنجیره مولد جهانی هستیم بنابراین همه چیز حل شده است.

آزودو تاکید کرد : به اعتقاد من کارهای بسیاری هست که باید انجام داد و سازمان تجارت جهانی به سهم خود تلاش می کند کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه را به عنوان بخش های مولد این زنجیره ارزش جهانی کشف کند.

رییس سازمان تجارت جهانی بابیان اینکه رسیدن به چنین هدفی آسان نیست گفت: شرایط در کشورهای مختلف متفاوت است اما به هرحال باید به کشورها کمک کنیم تا تلاش برای رسیدن به این هدف سهیم شوند.

وی درباره اجلاس بالی افزود : بنظر من نتیجه اجلاس بالی از دو جنبه قابل بررسی است. نخست اینکه از نظر قابلیت اعتماد سیستم را تقویت کرده و دیگر اینکه تاثیرات اقتصادی برآنچه مورد موافقت ما بوده گذاشته است.

رییس سازمان تجارت جهانی تصریح کرد: اقتصاددانان برآورد کرده اند که نتایج اجلاس بالی می تواند تا یک تریلیون دلار براقتصاد جهانی تاثیرگذار باشد و به ایجاد 21 میلیون شغل در سراسر جهان بیانجامد.

اجلاس وزرای تجارت کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی که آزودو به آن اشاره می کند، در دسامبر سال 2013 در بالی، پایتخت اندونزی برگزار شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها