بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
در ارديبهشت ماه سال ۱۳۴۴ كه مصادف با ايام محرم الحرام بود، در يكي از جلسات حجت الاسلام فلسفي، پس از خاتمه وعظ، صدايي در بين مردم طنين انداز شد كه: "خدايا دست هاي ناپاكي را كه دستور قطع دست آيت الله خميني را داده اند براي هميشه محو و نابود كن"
تدبیر24: در ارديبهشت ماه سال ۱۳۴۴ كه مصادف با ايام محرم الحرام بود (در يكي از جلسات حجت الاسلام فلسفي) ... پس از خاتمه وعظ ايشان، صدايي در بين مردم طنين انداز شد كه: "خدايا دست هاي ناپاكي را كه دستور قطع دست آيت الله خميني را داده اند براي هميشه محو و نابود كن" و پس از آن شعار، صلوات او به گوش رسيد كه "به سلامتي بزرگ پرچمدار عالم تشيع حضرت آيت الله خميني صلوات بفرستيد" ...

(در اين جلسه كه تحت كنترل مامورين بود) مامورين حاضر در محل صاحب صدا را شناسايي و دستگير كردند و معلوم شد كه اين جوان بيست و يكساله، محمدعلي منتظري نام دارد.[۱]
نمونه‌اي از شجاعت منتظري‏ + عكس

محمد منتظری در سال ۱۳۲۳ در نجف آباد اصفهان متولد شد.محمد همراه با فراگيری درس‌های دبستان، برای كمك به گذران زندگی خانواده، نخست، به كشاورزی و سپس، به كارگری در كارگاه ريخته گری و ساخت قاشق و چنگال پرداخت. در ۱۳۳۷، محمد، پس از سپری كردن دوره دبستان با راهنمايی پدر روانه حوزه علميه قم شد. بيشتر درس‌های حوزوی سطح و تا اندازه ای هم خارج فقه را، نزد پدرش فرا گرفت.

با استعداد و حافظه قوی و تلاش بی وقفه خود به سرعت علوم اسلامی در سطح خارج فقه و اصول و فلسفه را در محضر اساتیدی مانند حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله داماد، منتظری و مشکینی فرا گرفت و به مدارج عالی علوم اسلامی دست یافت.

شهيد منتظری پس از پيروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، در پايه‌گذاری كميته انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن و پيشبرد كار آن نقش به‌سزايی داشت. همچنين، در برپايی حزب جمهوری اسلامی در ۲۷ اسفندماه ۱۳۵۷ تلاش بسياری كرد.

شهيد محمد منتظری در آغاز پيروزی انقلاب، گروهی به نام «پاسداران انقلاب اسلامی» يا «پاسا» را سرپرستی ميكرد كه يكی از گروه‌های چهارگانه ای بود كه بعدها از به‌هم پيوستن آنها، نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم ارديبهشت ۱۳۵۸ پايه‌گذاری شد. پاسا، پاسداری از استقلال، آزادی، حكومت اسلامی، رويارويی با صهيونيسم، واپسگرايی، استبداد و رهايی همه مستضعفان جهان را هدف خود اعلام كرد. مجله شهيد و پس از آن، روزنامه پيام شهيد، وابسته به اين گروه بودند.

سرانجام، محمد منتظري، هفتم تير ۱۳۶۰ به هنگام شركت در نشست حزب جمهوری اسلامی در دفتر مركزی حزب در ميدان سرچشمه تهران به دنبال انفجار سهمگينی كه در تالار سخنرانی حزب رخ داد، به همراه شهيد بهشتي، بسياری ديگر از نمايندگان مجلس، وزيران و مسوولان بلندپايه كشور به شهادت رسيدند؛ در اين رويداد دلخراش، ۷۲ تن از ياران امام امت و انقلاب به خاك و خون كشيده شدند.

[۱] - مجله شاهد ياران، ش ۴۸، آبان ۴۸، ص ۴ 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها