بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی از تلاش ارزشمند نویسنده سریلانکایی کتاب امام حسین(ع) تقدیر و قدردانی کرد.
تدبیر24: به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان در دیدار با محمد فیصل راضین سفیر سریلانکا درتهران و مولف کتاب امام حسین(ع) علاوه بر تقدیر از تلاش های این نویسنده بر آمادگی این سازمان درخصوص بسط و گسترش فعالیت های فرهنگی دو کشورتاکید کرد .

وی از پایان جنگ های داخلی سریلانکا و ایجاد فضای مناسب صلح و دوستی میان مسلمانان و دیگر اقوام این کشور ابراز خرسندی کرد.

ابراهیمی ترکمان ضمن اعلام آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهت ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی، اطاق ایرانشناسی در دانشگاه کلمبو و همچنین انجام گفتگوهای دینی اسلام و بودیسم با همکاری مرکز گفتگوی ادیان و تمدن های این سازمان، اظهار امیدواری نمود با حضور سفیر سریلانکا، شاهد رشد و توسعه همکاری های فرهنگی دوکشورباشیم .

رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحریکات اخیر وهابیت و گروه های تکفیری در مناطق مختلف جهان اسلام ؛ مکتب تشیع را مکتب اعتدال گرا و مبلغ صلح و دوستی در میان ملت ها معرفی کرد .

ابراهیمی ترکمان همچنین برگزاری هفته های فرهنگی، ترجمه و انتشار کتب اسلامی و تبادل هیئت های علمی و فرهنگی را نیز از جمله همکاری های مشترک دوکشور بر شمرد و بر نقش موثر انجمن دوستی ایران و سریلانکا در گسترش روابط فرهنگی دو ملت تاکید کرد.

وی همچنین امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا را زمینه ساز انجام تعاملات فرهنگی دو کشور عنوان کرد.

سفیر کشور سریلانکا نیز در این دیدار با تشکراز رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با اظهار خرسندی بر روابط بسیار مناسب سیاسی و اقتصادی دوکشور ، که با لغو تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا رو به گسترش نیز است، بر آمادگی کشورش در بسط وگسترش مناسبات فرهنگی و دینی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد .

محمد فیصل راضین قوانین و احکام عالیه مکتب تشیع را بسیار عالمانه و مطابق با نیاز روز بشر امروز خواند و از اهمیت تفکر تشیع در حوزه همزیستی مسالمت آمیز ادیان و نیز ویژگی تعامل گرایانه این مکتب سخن گفت و خواستار ارتباطات هر چه بیشتر و گسترده تر فرهنگی میان دو ملت شد.

سفیر سریلانکا درپایان خاطرنشان کرد:این کتاب به چندین زبان ازجمله انگلیسی،عربی، اردو و غیره ترجمه و منتشر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها