بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره بچه ها در یک روز بدون کیف و کتاب کار مشکلی است، گفت: با سلیقه ای عمل کردن فارغ از هر گونه استدلال و فرضیه ثابت نشده برای حذف تعطیلی پنجشنبه های مدارس، مشکلی را برطرف نخواهد کرد.
تدبیر24: قاسم جعفری روز جمعه اظهار داشت: به طور قطع وزیر آموزش و پرورش برای این کار دلایلی دارد اما باید توجه داشت که طرح هر یک از مباحث، صرفا فرضیه است که برای کاهش تبعات منفی آن باید کار مطالعاتی و تحقیقات گسترده صورت گیرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه مدون و منسجم و تعریف شده برای ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه بسیاری از آسیب ها را کاهش می دهد، ادامه داد: در این کشور بعد از 35 سال هنوز با آزمون و خطا حرکت می کنیم و این کار درستی نیست.

جعفری اظهار داشت: در دولت گذشته من بارها بی طرفانه بدون اینکه موافق یا مخالف باشم از وزیر وقت آموزش و پرورش درباره تعطیلی پنجشنبه های مدارس و مبنای پژوهشی این کار سوال کردم اما هیچ جوابی در رابطه با اینکه اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس به نفع اولیا، معلمان، جامعه و یا دولت است، دریافت نکردم.

وی افزود: در آن زمان قرار بود پژوهشی با این نگاه که وزارت آموزش و پرورش متولی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ناظر و مرکز پژوهش های مجلس هم دخیل باشد، صورت گیرد که در عمل اینگونه نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون نیز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که طرح یک روز بدون کیف و کتاب را از سال تحصیلی آینده به طور آزمایشی در مدارس اجرا خواهد کرد، یادآورشد: من موافق یا مخالف این طرح نیستم اما سوالم این است که راه اندازی پنجشنبه ها با کدام پشتوانه انجام خواهد شد.

جعفری ادامه داد: مسوولان دولت قبل با مبنای اقتصادی و اینکه تعطیلی پنجشنبه ها مصرف گاز، برق، آب و تلفن را در حد قابل قبولی کاهش می دهد و بودجه سرانه شکسته می شود، اقدام به این کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که دولت به لحاظ اقتصادی در شرایط بحرانی تر قرار دارد به نظر می رسد حذف تعطیلی پنجشنبه ها در مدارس بویژه در کلان شهرها مشکلات جدی را در افزایش هزینه ها به همراه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها