بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
رادیو دویچه وله شامگاه جمعه در گزارشی با اشاره به گشایش پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ با سخنان ˈیوآخیم گاوکˈ، رئیس جمهور آلمان، گفت: نبرد قدرت در اوکراین، جنگ داخلی سوریه و صلح خاورمیانه از مهم ترین موضوع های مورد بحث این کنفرانس است.
تدبیر24: از رادیو دویچه وله، در کنفرانس امنیتی مونیخ 20 رئیس دولت، 50 وزیر خارجه و وزیر دفاع و بیش از 90 هیئت از کشورهای مختلف جهان حضور دارند.

در مراسم گشایش این کنفرانس یوآخیم گاوک رئیس جمهور آلمان، خواستار نقش بیش تری برای آلمان در زمینه رفع تنش ها و تامین امنیت جهان شد.

پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ تا روز یکشنبه (2 فوریه، 13 بهمن) ادامه دارد.

در نشست های بزرگ و کوچک این کنفرانس مهمترین مسائل جهان مورد بررسی قرار می گیرد. در کنار وضعیت بحرانی اوکرائین و سوریه، رایزنی پیرامون روند صلح خاورمیانه، برنامه هسته ای ایران و رسوایی شنودهای آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه امسال کنفرانس گنجانده شده است.



**دیدارهای مهم مونیخ

به گزارش خبرگزاری آلمان، قرار است ˈویتالی کلیچکوˈ، قهرمان پیشین بوکس و یکی از رهبران اصلی مبارزات مردم اوکراین در حاشیه کنفرانس با ˈجان کریˈ وزیرخارجه آمریکا دیدار و گفت وگو کند.

سوزان رایس، مشاور امنیتی باراک اوباما و ˈچاک هیگلˈ وزیر دفاع از سوی رئیس جمهور آمریکا ماموریت یافته اند که با شرکت در نشست مونیخ اعتماد متحدان این کشور را، که به علت ماجرای شنودهای آژانس امنیت ملی آمریکا تضعیف شده است، بازسازی کنند.

حفظ امنیت شرکت کنندگان کنفرانس به 1300 مأمور پلیس آلمان سپرده شده است. همچنین خیابان های پیرامون هتل، محل برگزاری کنفرانس که در مرکز شهر مونیخ واقع شده، بسته شده اند.

پلیس مونیخ پیش بینی کرده که تا 5 هزار نفر در تظاهرات اعتراضی علیه کنفرانس شرکت خواهند کرد. جنبش ˈهمکاری برای صلحˈ با صدور بیانیه ای نوشته است: «کنفرانس امنیتی طرفدار جنگ است.»



**سخنرانی رئیس جمهور آلمان

نخستین روز کنفرانس مونیخ با سخنرانی یوآخیم گاوک رئیس جمهور آلمان گشایش یافت.

گاوک در این سخنرانی تصریح کرد که آلمان باید به عنوان یک شریک خوب نقش مصمم تر و بنیادی تری در زمینه امنیت و حل مشکلات جهان به عهده گیرد و اجازه ندارد چشم بستن به مسائل جهان و راحت طلبی را پشت ˈگناه تاریخی ˈ خود پنهان کند. در غیر این صورت خویشتن داری این کشور به نوعی ˈامتیاز طلبیˈ تفسیر خواهد شد.

رئیس جمهور آلمان در سخنرانی خود از جمله تاکید کرد: «آلمان هرگز تنها راه حل های خالص نظامی را مورد پشتیبانی قرار نمی دهد، بلکه در عرصه سیاسی پیش می رود و همه راه حل های دیپلماتیک را به کار خواهد بست. اما هرگاه در موارد کاملا استثنائی بحث برسر مداخله نیروهای نظامی باشد، آلمان نه باید به طور اصولی نه بگوید و نه به صورت واکنشی بله.»

رئیس جمهور آلمان افزود: «آلمان باید آماده باشد که برای امنیتی که دیگران ده ها سال حفظ مسئولیت آن را به عهده داشته اند بیشتر تلاش کند.» وی استدلال کرد که آمریکا قصد دارد از حضور نظامی بین المللی خود بکاهد و اروپا نیز به خاطر بحران مالی درگیر مسائل خودش است. گاوک گفت که آلمان پس از وحدت شرق و غرب کشور در مسیر تبدیل شدن به ضامن امنیت بین المللی سرعت کافی نداشته است.

پیش از رئیس جمهور، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز روز پنجشنبه در دیداری با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود که آلمان باید در زمینه حل تنش های بین المللی بیش از پیش دخالت کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها