بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
نخستین مونوریل در هند از امروز (شنبه) در شهر بمبئی مرکز ایالت ماهاراشترا در جنوب غرب این کشور افتتاح شد.
تدبیر24: این مونوریل که گفته می شود در ساخت آن از آخرین فناوری های روز استفاده شده از فردا (یکشنبه) برای استفاده عموم گشوده می شود.

سازگاری با محیط زیست و کم صدا بودن از ویژگی های این مونوریل عنوان شده است.

طرح ساخت و راه اندازی این مونوریل نخستین بار هشت سال پیش در شهر بمبئی مرکز اقتصادی هند پیشنهاد شده بود.

ˈپریتوی راج چوهان ˈ سروزیر ایالت ماهاراشترا در مراسم افتتاح این مونوریل شرکت کرد.

این نخستین مرحله از راه اندازی مونوریل دربمبئی است که مسافت حدود هشت و نیم کیلومتری را بین دو منطقه ˈچنبورˈ و ˈ وادالاˈ پوشش می دهد و ظرفیت حمل 560 مسافر را دارد.مرحله دوم این مونوریل قرار است تا یک سال آینده راه اندازی شود.

برخی رسانه های هند چنین تحلیل کرده اند که مسئولان ایالت ماهاراشترا با توجه به نزدیک بودن انتخابات ماه مه مجلس سراسیمه بدنبال افتتاح این مونوریل و کسب نظر افکار عمومی بوده اند.

هندوستان افزون بریک میلیارد و دویست و شصت میلیون نفر جمعیت دارد و دولت این کشور تلاش می کند برای کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهرهای بزرگ حمل و نقل عمومی را همچنان گسترش دهد.

دهلی نو و بمبئی از پرجمعیت ترین شهرهای هندوستان هستند که به علت ترافیک سنگین خودروها از آلوده ترین شهرهای جهان نیز به شمار می آیند.

مترو ، اتوبوس و خودروهای کوچک سه چرخ به نام ریکشا در کنار تاکسی و دیگر وسایط نقلیه عمومی کار جابجایی مسافران را به عهده دارند اما با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهرهای بزرگ در این کشور نیاز به گسترش وسایل نقلیه عمومی هرروز بیشتر احساس می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها