بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
روایت شنیده نشده و خواندنی از جزئیات پرواز انقلاب
تمام موانع از سر راه بر داشته شد و خلبانان مختلفی از داخل این شرکت هواپیمایی داوطلب انجام این پرواز شدند . جالب اینجا بود که پس از دریافت مبلغ 2 میلیون دلاری باز هم ایرفرانس شرط جدیدی برای امام و همراهانش گذاشت . . .

تدبیر24 : با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی هر سال خاطرات و مطالب زیادی از انقلابیون سال 57 که لحظه به لحظه در شکل گیری جمهوری اسلامی حضور داشته اند مطرح می شود اما هنوز بسیاری از خاطرات شنیده نشده و جذاب از مقاطع مختلف انقلاب وجود دارد که کم تر کسی به آن پرداخته است . یکی از این خاطرات ناگفته موضوع چگونگی ورود امام از پاریس به تهران با هواپیمایی ایرفرانس است که در نوع خود جالب توجه است .

به گزارش سرویس اجتماعی تدبیر24 در اوایل بهمن ماه 1357 ابتدا قرار شد امام (ره) با هواپیمایی ایران ایر از فرانسه به تهران بیایند . به همین منظور هواپیمای مخصوصی توسط کارکنان این شرکت هوایی در تهران آمده شد اما در سوم بهمن ماه این هواپیما توسط عده ای مورد حمله قرار گرفت . از همین روی ایرانی ها که احتمال می دادند برای هواپیماهای داخلی دیگری هم چنین اتفاق مشابهی روی دهد تصمیم گرفتند امام را به یک هواپیمای فرانسوی به داخل کشور منتقل کنند . پس از بررسی های گوناگون این کار بر عهده شرکت "ایرفرانس" گذاشته شد .

در شرایطی که در ایران موجی از شور و نشاط به مناسبت بازگشت امام خمینی به کشور برپا شده بود و همه کارهای لازم برای انجام این پرواز تاریخی مهیا گشته بود هیچ شرکتی در دنیا قبول نکرد بیمه این پرواز را بر عهده بگیرد و ایر فرانس هم اعلام کرد تا هواپیما بیمه نشود اجازه پرواز را به آن نخواهد داد . شرایط پیش بینی نشده ای رخ داده بود و همه نگران این بودند که ممکن است برای هواپیما هر اتفاقی بیفتدذ تا اینکه علا میر محمد صادقی تاجر پر آوازه ایرانی و عضو کنونی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و حزب موتلفه با حضور در پاریس کل ارزش هواپیما را طی یک فقره چک 2 میلیون دلاری به شرکت هواپیمایی ایرفرانس داد تا با این روش پرواز انقلاب بیمه شده باشد .

پس از این اقدام میرمحمد صادقی تمام موانع از سر راه بر داشته شد و خلبانان مختلفی از داخل این شرکت هواپیمایی داوطلب انجام این پرواز شدند . جالب اینجا بود که پس از دریافت مبلغ 2 میلیون دلاری باز هم ایرفرانس شرط جدیدی برای امام و همراهانش گذاشت و آن هم این بود که برای تبلیغ مناسب برای شرکت ایرفرانس خلبان انتخاب شده برای این پرواز پس از فرود و باز شدن درب های هواپیما دست امام خمینی را گرفته و همراه او از هواپیما خارج شوند . نکته دیگر اینکه تمامی مهمانداران در طول پرواز 6 ساعته حجاب اسلامی بر سر کرده بودند و هرگونه سرو مشروب برای مهمانان خارجی حاضر در پرواز نیز ممنوع شده بود .

آخرین پیام امام خمینی قبل از ترک خاک فرانسه خطاب به مردم و دولت کشور این بود :"کشور شما را ترک می کنم تا برای خدمت به کشور خودم بروم . میهمان نوازی دولت فرانسه و حس آزادی خواهی آن را فراموش نخواهم کرد . از دردسرهایی که اقامت اینجانب در نوفل لوشاتو داشت عذرخواهی می کنم ."

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
3
4
می خواست فضولش را بشناسد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها