بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۷۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
آیا فشار بر روی رسانه های اعتدالگرا آغاز شده است ؟
حال که در کشور فضای اعتدال در میان مسئولان ارشد اجرایی حاکم شده است این امید می رود که قوه قضائیه نیز در یک بستر اعتماد بخش رابطه بهتری با رسانه ها پیدا کند و به عنوان یک یار و همراه در کنار . . .

تدبیر24 : سایت خبری تحلیلی انتخاب به عنوان یکی از رسانه های پیشتاز کشور که همواره با در پیش گرفتن رویه اعتدالی جای خود را به خوبی در میان مردم باز کرده بود به دلیل سبک خاص پوشش اخبار و توجه به مسائل بین المللی در کنار مسائل داخلی همواره محل رجوع دیگر رسانه ها هم بود . این سایت برجسته در حالی از روز گذشته با سد فیلترینگ روبرو شد که پیش از این نیز در سال 88 چندین بار فیلتر و یک بار نیز توقیف شده بود .

مدیر مسئول سایت انتخاب در خصوص فیلتر این سایت گفته است: سایت انتخاب به دلیل انتشار نامه دوم زیباکلام به حسین شریعتمداری فیلتر شد.دو شب گذشته به پشتیبانی سایت انتخاب اعلام شده است که دادستانی تهران به دلیل انتشار نامه دوم آقای زیبا کلام به حسین شریعتمداری از این سایت اعلام جرم کرده است.

وی با بیان اینکه فیلتر شدن سایت انتخاب به دلیل انتشار نامه دوم آقای زیبا کلام به شریعتمداری بوده است، ابراز داشت: نکته حائز اهمیت این است که بنده به هیچ ‌عنوان با نظریات آقای زیبا کلام در بحث هسته‌ای و مباحث دیگری که این روزها مطرح می‌‌کند موافق نیستم.بنده معتقد هستم که در بحث هسته‌ای که مقام معظم رهبری و ملت ایران قاطعانه حمایت می‌کنند باید در مسیر فعلی حرکت کرد و به هرگونه نظری مانند نظر زیبا کلام در این باره توجه نشود.

وی با بیان اینکه به تازگی جراحی و عمل چشم داشته است، گفت: به همین دلیل متوجه درج چنین نامه‌ای در سایت نشدم وگرنه بدون شک از انعکاس آن در سایت قاطعانه جلوگیری می‌کردم.نهاد و دستگاهی از ما نخواست که خبر برداشته شود و فقط سایت فیلتر شد.

به نظر می رسد دادستان محترم تهران که انصافاٌ در سال های اخیر نقش موثری در برخورد های جدی با پرونده های کلان اقتصادی و سیاسی داشته اند و همچنین دستگاه قضایی باید در مقابل رسانه ها برخورد های نرم تری را در پیش بگیرند و از ابزار فیلترینگ به عنوان آخرین راه در این نوع برخورد ها استفاده کنند نه اولین برخورد . به راستی در چنین مواردی چرا باید یک سایت خبری که روزانه بخشی از مردم خبرهای خود را از آن پایگاه خبری دریافت می کنند به دلیل انتشار نامه یک استاد دانشگاه فیلتر شود؟ اگر محتوای نامه موارد مجرمانه ای داشته باید با نگارنده نامه برخورد شود نه با رسانه ای که صرفا انتقال دهنده است . البته در چنین موضوعاتی رسانه ها باید دقت نظر بیشتری در انعکاس مطالب داشته باشند اما در برخی موارد آنقدر شناخت خط قرمز ها و موارد جرم مشکل و ظریف است که از عهده رسانه ها که باید در کنار دقت ، سرعت را نیز در دنیای حرفه ای خود مدنظر داشته باشند خارج است . اکنون رسانه ای که سال ها به مدد تلاش شبانه روزی توانسته است اعتماد مخاطب را جذب کند نباید به یک باره و بدون هرگونه اطلاع قبلی و فرصت توضیح به مخاطب در دسترس علاقه مندانش خارج شود .

حال که در کشور فضای اعتدال در میان مسئولان ارشد اجرایی حاکم شده است این امید می رود که قوه قضائیه نیز در یک بستر اعتماد بخش رابطه بهتری با رسانه ها پیدا کند و به عنوان یک یار و همراه در کنار رسانه ها باشد و رسانه را نه به عنوان یک تهدید بلکه به عنوان یک فرصت مناسب نگاه کند . امیدواریم دادستانی تهران در این روزهای دهه فجر بر اساس همین شرایط با نگاه رأفت اسلامی و با توجه به تاکید مدیر مسئول سایت انتخاب مبنی بر غیر عمدی بودن انتشار مطلب مورد اشاره هرچه زودتر سایت انتخاب را رفع فیلتر کند تا جامعه خبری و مخاطبان از بازگشت این عضو فعال خود خشنود شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۵
سربازولایت 2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
2
رُتیل (گفت و شنود)
.
فت: مدیر سایت زنجیره‌ای انتخاب گفته است این سایت را به خاطر انتشار نامه زیباکلام به شریعتمداری فیلتر کرده‌اند!
گفتم: این نامه را همه سایت‌ها منتشر کرده بودند و اگر فیلتر شدن سایت انتخاب به این علت بود باید دهها سایت دیگر را هم فیلتر می‌کردند!
گفت: چه عرض کنم؟! خجالت کشیده علت اصلی فیلتر‌شدن را اعلام کند.
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
1
تدبیر24بشدت بتواعتراض دارم وبسیاری ازگفته هایترا بلوف وفراربجلومیدانم.توهیچگاه دلت برای اعتدال وآزادی بیان نمیتپدوفقط بفکر منافع باندی هستی.علت اینکه باین نتیجه رسیده ام راخودت خوب میدانی.درحالیکه شعارهای دروغینت گوش فلک راکرکرده درهفته اول بهمن برای دومین بارورود مرابه سایتت فیلترکردی درحالیکه اولاحاوی هیچ مطلب توهین آمیزوشایعه سازوکذبی نبوده وثانیا دربعضی نظراتیکه منتشرکرده ای(که باحتمال زیادنظرات کاربران واقعی نیست وخودت بعلت عدم استقبال ازسایت بنام های جعلی نظرمیگذاری)رکیکترین فحشهاواهانتهارادرج کرده ای.لذابخودم حق میدهم تصورکنم همچنان اصلاح طلبان دروغین باشعارهای فریبنده مردم راسرکارگذارده ودرواقع خودشان دقیقاهمان کاری راانجام میدهندکه انتقادش راازدیگران دارند.چه چیزرابایدباورکردشعارهایتان رایادم خروس راوعدم تحمل نظرات صادقانه منتقدین راوفیلترکردن ورود کاربرمنتقدبه سایت را.امیدوارم اولا باانتشارکامل این نظرثانیا اعلام علت اصلی جلوگیری ازورودم به سایت رابرای دومین بارمقداری ازبی اعتمادی بوجودآمده راجبران وثالثا ازتکرارآن جلوگیری نمایی.
پاسخ ها
کاظم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تدبیرچراثانیاراجواب نمیدهی؟حرفی برای گفتن نداری؟
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
0
سلام، بس است دیگر چرا دنبال سرگرم کردن مردم هستید واقعی بینی بسیار خوب است
آنکه بخواهد از فیلترینگ بگذرد همه میدانیم که راهکار زیاد است پس مردم را ... فرض نکنید الکی نیز سر کاری درست نکنید
... اسلام را دوست دارید ( انشا الله در حرف نه در عمل ) دیگران چرا باید دوست داشته باشند و حق انتخاب نداشته باشند
سعی کنیم بگونه ای عمل کنیم که عیسی به دین خودش و موسی به دین خودش فقط حضور خدا و حقیقت حاکم در دنیا (عمل و عکس العمل) که دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
تو تو که امروز مسئولیتهای داری این لطف خدا و وسیله ای برای امتحان تو پس اگر فکر کنی که خودت بردی و خوردی سخت در اشتباهی زیرا در زمانی نچندان دور نسلت پس میدن خوردهای تو رو
پس اگر درست فکر کنیم فیلترینگ اشتباه محض است کسی که بخواد دسترسی داشته باشه راهش را پیدا میکنه فقط خودتون را خراب کرده اید
هر وقت باور کردیم عالم محضر خداست و دنیا براساس قانون شکل گرفته آنوقت باور میکنیم که در محضر خدا گناه ...
حامد قزوینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
1
سایتی بسیار خوب و قوی هستش


انشالله رفع فیلتر بشه




یا حق
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها