بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴
با انتشار بیانه ای از سوی وزارت دارایی آمریکا
وزارت دارایی آمریکا تعدادی از اشخاص و شرکت ها را از اروپا و خاورمیانه که طرف معامله با ایران بودند، مورد تحریم قرار داده است

تدبیر24 : وزارت دارایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که این شرکت ها و افراد تحریم های وضع شده علیه ایران را زیر پا گذاشته اند و با دور زدن تحریم ها به ایران کمک کرده اند. از اینرو در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

به موجب این تحریم ها، این شرکت ها نمی توانند با نظام مالی آمریکا در ارتباط باشند و بر اساس اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا، اموال تحریم شدگان در آمریکا توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی از معامله با آن ها منع می شوند.

به گزارش خبرنگارما این دومین بار از زمان توافق هسته ای ژنو در سوم آذر است که آمریکا افراد و شرکت هایی را به علت نقض تحریم های ایران در فهرست تحریم های خود قرار می دهد.

در اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا، نام چند بازرگان ایرانی در صدر تحریم شدگان جدید دیده می شود که به گفته این وزارت، آن ها برای دور زدن تحریم ها اقدام به تاسیس چندین شرکت در گرجستان، امارات متحده عربی، ترکیه و سوئیس کرده بودند.

علاوه بر این بازرگانان ایرانی، چندین بازرگان و شرکت فعال در ترکیه، امارت متحده عربی، گرجستان، آلمان، اسپانیا، افغانستان و لیختن اشتاین نیز تحریم شده اند.

در این اطلاعیه که روز پنج شنبه ششم فوریه منتشر شده، آمده است که اقدام جدید آمریکا در تحریم شرکت های ناقض تحریم های ایران نشانه عزم و تعهد این کشور برای ادامه «تحریم های موجود» علیه ایران است.

بر طبق تعهدات توافق ژنو، آمریکا متعهد است تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند، اما این کشور تاکید کرده است که قوانین در مورد تحریم های قبلی علیه ایران تغییر نکرده است و ناقضان این تحریم ها را مجازات خواهد کرد.

وزارت دارایی آمریکا می‌گوید که شماری از این تحریم‌شدگان با شرکت هواپیمایی ماهان ایران ارتباط داشته‌اند.

همچنین این وزتخانه اعلام کرده است که این شرکت ها و افراد برای دور زدن تحریم های مالی علیه ایران و فروش نفت و همچنین انتقال فناوری نظامی به تهران کمک کرده اند، همچنین درقسمتی از این اطلاعیه آمده است که شرکت های اسپانیایی در دستیابی به تکنولوژی هسته ای به ایران کمک کرده اند.

اسامی شرکت ها و افراد تحریم شده به شرح ذیل می باشد :

پوریا نایبی، هوشنگ حسین‌پور و هوشنگ فرسوده و هشت شرکتی که توسط این افراد در گرجستان اداره شده است

حمیدرضا ملکوتی پور، مدیر شرکت ماهان ایر در امارات

پژمان محمود کوثر آیین فرد از همکارات شرکت ماهان ایر

غلامرضا محمودی از مقامات ارشد ماهان ایر

سید کمال موسوی، از همکاران سپاه پاسداران

علیرضا همتی، عضو سپاه پاسداران

اکبر سید الحسینی، مامور سپاه پاسداران

محمود افخمی رشیدی، عضو  سپاه پاسداران

اولونژون ادخاموویچ سادیکوف(ازبکستانی)، از همکاران سپاه پاسداران

علی کنکو و گروه "تیوا صنعت" ترکیه به اتهام همکاری با نیروی دریایی سپاه پاسداران

اولریچ ویپرمن و شرکت " Forfait Aktiengesellschaft" آلمان


پیر پونتی و شرکت "تکنولوژی‌های پیشرفته صنعتی و الکتریکی اسپانیا

شرکت هوانوردی "بلو اسکای اف زی ای" امارات متعلق به شرکت ماهان ایر ایران

شرکت "آویا تراست اف زی ای" امارات متعلق به ماهان ایران

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
بگو ظریف ....بخنده
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها