بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نسبت به بحث زمین‌خواری در این منطقه هشدار داد.
تدبیر24: محمد حسن‌نژاد در تبریز با اشاره به واگذاری‌های صورت گرفته در منطقه آزاد ارس و حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: این واگذاری‌ها بی‌برنامه و بدون توجه در سنوات و مدیریت‌های قبلی صورت گرفته و یکی از داشته‌های منطقه آزاد که همان زمین است یک شبه به تاراج رفته و اکنون در این منطقه وجبی خاک برای واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در ارس نداریم.

حسن‌نژاد از منطقه آزاد کیش به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: این منطقه با وسعت بسیار کمتر از ارس هنوز هم زمین آماده برای واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاران است چرا که واگذاری زمین در این منطقه با برنامه و توجیه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ارس با وسعت ۵۲ هزار هکتاری اکنون یک وجب خاک برای ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه ندارد.

این نماینده مجلس نهم نسبت به بحث زمین‌خواری در این منطقه هشدار داد و گفت: با توجه به واگذاری‌های بی‌ضابطه در ارس به زودی شاهد افزایش قیمت در این منطقه و در نتیجه اقدام دارندگان زمین به فروش مستقلات خود که به هر عنوان صاحب آن شده‌اند به قیمت‌های نجومی خواهیم بود.

وی از صدرو مجوز ۶۰ هزار واحد تجاری در این منطقه را تناقضی دیگر از اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: مجوز این تعداد واحد صنعتی در حالی در این منطقه صادر شده که کل جمعیت جلفا ۵ هزار و ۶۰۰ نفر است.

براساس این گزارش، قبلا نیز زمزمه‌هایی تحت عنوان حیات خلوت شدن مناطق آزاد ارس مطرح شده بود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها