بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
یک روزمانده به روز پایانی جشنواره سی ودوم در کاخ جشنواره، فیلم هایی روی پرده می روند که انتظار هیچ چالش و حاشیه جدی درباره آن ها وجود ندارد.
تدبیر24:

"آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" از بهروز افخمی

بهروز افخمی سال گذشته فیلم "بلک نویز" را در جشنواره فجر داشت. فیلمی که تا امروز فرصت اکران عمومی به دست نیاورده و در فضای رسانه ای هم به صورت جدی به آن پرداخته نشد.
 
افخمی اما حالا با فیلمی کمدی به جشنواره سی و دوم آمده است. فیلمی که داستان آن را از رمانی به همین نام و به قلم همسرش یعنی مرجان شیرمحمدی اقتباس کرده است.

این فیلم در آغاز قرار بود به کارگردانی خود شیرمحمدی مقابل دوربین برود اما به دلایلی او انصراف داد و افخمی خود به میدان آمد و آن را با حضور بازیگرانی همچون مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، گوهر خیراندیش، مانی حقیقی، شهین تسلیمی و امیرعلی دانایی کلید زد.

"آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" روایت خانواده‌اي است که به خاطر سفر ده روزه يكي از فرزندانشان به كشور، در باغچه‌اي در دماوند دور هم جمع مي شوند و شرایط ویژه ای برایشان رخ می دهند.


"دو ساعت بعد مهرآباد" از علیرضا فرید

در ابتدا نام فیلم در بخش نوعی تجربه اعلام شده بود اما در روزهای منتهی به افتتاحیه جشنواره که جداول نمایش سینماها منتشر شد، به بخش "نگاه نو" راه یافته بود.
 
از همان زمان بسیاری آن را فیلمی ویژه و از پدیده های فیلم اولی جشنواره توصیف می کردند. فیلمی که گویا کیفیت نسخه نهایی ارائه شده به هیأت انتخاب آن ها را ناگزیر از تغییر در اعلام نظر اولیه شان کرده بود.

علیرضا فرید در نخستین تجربه کارگردانی اش فیلم "دو ساعت بعد مهرآباد" را با بازی اندیشه فولادوند و پژمان بازغی مقابل دوربین برده است. فیلم داستان زنی است که به همراه دوستش همسرش برای یافتن او راهی سفر می شود.


"خواب زده ها" اثر فریدون جیرانی

بعد از جنجال ها و حواشی اکران "من مادر هستم" حالا جیرانی "خواب زده ها" را که پیش از این نامش "زندگی دوگانه فیروز" بود، به جشنواره فرستاده است.

این فیلم که جیرانی از ابتدا آن را به نیت جشنواره نساخته بود و حتی در مقطعی به دنبال اکران عمومی آن پیش از جشنواره هم بودند، داستان یک دختر جنوب شهری است که با کارخانه داری مجرد به نام فیروز آشنا می شود و این آشنایی حوادثی برای او رقم می زند.

در این فیلم طنز بازیگرانی همچون فرهادی اصلانی، صابر ابر و ساره بیات ایفای نقش کرده اند و اکبر عبدی هم برای چندمین بار در آن ایفاگر نقش یک زن است.


"آرایش غلیظ" فيلمی از حمید نعمت الله

همراهی هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله در هر صورتی امیدوار کننده است. زوج فیلمنامه نویس – کارگردانی که حالا در سینما و تلویزیون اعتباری به دست آورده اند و نمی توان از کار جدیدشان نادیده گذشت.

"آرایش غلیظ" که مراحل تولیدش تا همین آخرین روزهای منتهی به جشنواره هم ادامه داشت حالا یکی از فیلمهای مدعی بخش سودای سیمرغ است.
 
فیلمی با بازی حامد بهداد، حبیب رضایی و طناز طباطبایی که روایت جوانی است که بار قاچاق ترقه و فشفشه های چهارشنبه سوری یکی از دوستانش را می دزدد و با همراهی دختری سعی در فروش آن ها دارد.

این فیلم پس از "بوتیک" و "بی پولی" سومین فیلم بلند کارنامه حمید نعمت الله است. کارگردانی که سال کذشته در مقام یکی از فیلمنامه نویسان فیلم سینمایی "سر به مهر" به کارگردانی هادی مقدم دوست را در جشنواره داشت.


"فرشته باهم می آیند" از حامد محمدی

این دومین فیلم در جشنواره امسال است که ایده اولیه و تهیه کنندگی اش به نام منوچهر محمدی ثبت شده است با این تفاوت که در این یکی کارگردانی را پسرش یعنی حامد محمدی برعهده دارد.
 
حامد محمدی که پیش از این نامش را به عنوان نویسنده فیلمنامه آثار تحسین شده ای چون "طلا و مس" و "حوض نقاشی" شنیده بودیم حالا در نخستین تجربه کارگردانی بازهم ایده ای از پدر را دستمایه نگارش فیلمنامه قرار داده است.

فیلم احتمالا از منظر داستان و فیلمنامه یکی از آثار مدعی بخش نگاه نو جشنواره امسال باشد اما از نظر حال و هوا احتمالاً شباهت هایی با فیلم های "طلاومس" و "بوسیدن روی ماه" داشته باشد.

همایون اسعدیان که پیش از این به عنوان کارگردان در دو فیلم فوق با منوچهر محمدی همراه بوده است حالا به عنوان مشاور کارگردان در این فیلم حضور دارد.
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها