نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۱۸۳۸۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
نگاهی به یک اشتباه تاریخی

آیا پلیس راهور تاوان مرگ همسر بنیامین را می دهد؟

پلیسی که هر بار برای اجباری کردن کیسه هوا به آنان مهلت داده است آیا جوابگوی این نوع تصادفات است و حاضر است تاوان مرگ همسر بنیامین و ده ها نفری که به شیوه های مشابه تنها به دلیل . . .
تدبیر24 : بیش از چهل روز از درگذشت همسر بنیامین بهادری خواننده محبوب نسل جوان کشورمان می گذرد و در این مدت بسیاری از رسانه ها در مورد علت تصادفی که منجر به فوت وی شد به احترام عزای این خواننده مشهور سکوت کرده اند حال آنکه نکته اصلی اینجاست که بیش از سرعت غیر مجاز راننده  اهمال کاری برخی نهاد ها و مسئولین باعث مرگ این هموطن و مرگ و میرهای مشابه است .

به گزارش سرویس اجتماعی تدبیر24 اوایل دی ماه سال جاری و با انتشار خبر فوت نسیم حشمتی همسر بنیامین بهادری جامعه هنری کشور در غم و اندوه از دست دادن یکی از اعضایش که خود نیز دستی بر کارهای هنری داشت فرو رفت . اگرچه از دقایق اولیه انتشار خبر مشخص شد که مرگ وی بر اساس تصادف با یک دستگاه خودرو 206 در اتوبان همت بوده و عامل تصادف نیز از صحنه گریخته است اما در روزهای بعد و با تسلیم شدن فرد مذکور به دستگاه قضایی همه چیز به فراموشی سپرده شد . مرگ نسیم حشمتی نه اولین فوت ناشی از تصادفات درون شهری است و نه آخرین آن با این تفاوت که به دلیل شهرت همسر وی این خبر با بازتاب های گسترده ای روبرو شد و گر نه چه بسیار مردمانی که هر روز در گوشه ای از این شهر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند .

بنا بر این گزارش در حالی که رسانه ها دیر رسیدن همسر بنیامین به بیمارستان را عامل مرگ وی می دانستند اما بررسی های پزشکان بیمارستان پیامبران علت اصلی فوت را خونریزی شدید داخلی ناشی از فشار فرمان خودرو به وی نشان می داد . این در شرایطی بود که به دلیل حضور شخص فوت شده پشت فرمان خودرو اگر خودرو ماتیز وی دارای کیسه هوای مطمئن بود پس از چپ شدن خودرو و عمل کردن کیسه هوا اکنون همسر بنیامین زده بود و دختر کوچک دو ساله شان یتیم نمی شد .

حال سوال اصلی اینجاست که پلیس راهور ناجا که در سال های اخیر و به بهانه های مختلف در مقابل مافیای خودرو سازان و وارد کنندگان خودرو کوتاه آمده و هر بار برای اجباری کردن کیسه هوا به آنان مهلت داده است آیا جوابگوی این نوع تصادفات است و حاضر است تاوان مرگ همسر بنیامین و ده ها نفری که به شیوه های مشابه تنها به دلیل کم کاری مسئولین راهنمایی و رانندگی و حتی سازمان استاندارد کشته شده اند را بدهد . تجهیز اجباری خودروهای تولید داخل به کیسه هوا از آن دست اخباری است که به تعداد انتشار در مقاطع گوناگون زمانی، با خبر تمدید مهلت تعیین شده برای این تولیدکنندگان برابری می‌کند. ماجرا اینقدر کش‌دار شده که یافتن تاریخ نخستین روزی که تجهیز خودرو‌ها به کیسه هوا و رسیدن به این سطح از ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه اجباری شد، کار ساده‌ای نیست، به ویژه آن که خودروسازان از آغاز کار با این استاندارد تعیین شده مشکل داشته و به صراحت، تعبیه کیسه هوا در خودرو را آپشنی می‌دانستند که تجهیز محصول به آن، اختیاری بوده و لابد می‌بایست به درخواست خریدار صورت گیرد و نه از روی اجبار!

صحبت اصلی اینجاست که در سال های گذشته پلیس راهور هر بار مهلت 6 ماهه ای را به خورو سازان برای تجهیز خودروها به کیسه های هوا داده و هر بار نیز تهدید می کند که در صورت عدم تحقق آن روند شماره گذاری خودرو ها را متوقف می کند. اما با گذشت این مدت هر بار این مهلت را تمدید کرده است که این تمدید ها از حد گذشته است . آیا به راستی پلیس راهور که وظیفه اصلی اش تامین آسایش و امنیت جان شهروندان است باید به همین راحتی مقابل  مافیای خودروسازان کوتاه بیاید ؟ شاید اگر قوانین ایران به مانند برخی کشورهای اروپایی این اجازه را می داد، الان خانواده مرحومه حشمتی و یا افراد مشابه می توانستند به دلیل اهمال کاری مسئولان مربوطه آنان را به دادگاه بکشانند اما اکنون دست این افراد به جایی بند نیست .

حال باید ببینیم مسئولان پلیس راهور و سازمان استاندارد در مقابل این روند طولانی تجهیز خودروهای کشور به کیسه هوا چه توضیح قانع کننده ای دارند و با روی کار آمدن دولت جدید آیا به این اشتباهات تاریخی خود پایان می دهند ؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
5
9
شما برای همه کشته های رانندگی اینقدر اهمیت قائلید یا برای اونایی که نفع سیاسی دارند؟
payam
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
3
10
خوب 40 روز گذشت خدا بیامرزدش اما این اتفاق بسیار بزرگ و فاجعه عظیم عصر در دولت کریمه شما رخ داده همان دولتی که وزیر صنعتش در اولین اقدام خود از افزایش قیمت خودروها حمایت کرد و با ...تمام در مقابل مردم بی .. ایران ایستاد و گفت قیمت خودرو همینه که هست می خواین چکار کنین
کیفیت اصلا ... فقط خودرو ساخته بشه توپ رو تو میدون پلیس راهور نندازین برید دنبال عوامل اصلی این بدبختی که سر ملت اومده
پیمان حاج محمودعطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
1
11
همین سرنگونی اتوبوس که به تازگی درجاده هزاررخ داده و 18 نفرازهم وطنان ما جان باخته اند ناشی از عدم نظارت پلیس راهوربر نحوه مسلفرگیری راننده اتوبوس و تعدادآنها و تراکم فزاینده مسافردر اتوبوس بود.مهمترین عامل تصادفات رانندگی درایران بی کفایتی ...است.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
4
8
فرصت طلبید دیگه...

بنیامین خودش دنبال این مسئله نیست اونوقت شما شدید کاسه داغتر از آش............
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
1
4
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
4
6
با این مطلب موهن کینه شتری خود رو به پلیس راهوری که در سرما و گرما و بیابون و خیابون داره به ملت خدمات میده نشون دادید ؟
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
1
2
جون هموطنامون خيلي ارزشش بيشتر از مسايل حاشيه اي است كاش يكم به فكر هم بوديم.............
نظر شما: