بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
امروز پنج شنبه یکم اسفند 1392 هجری خورشیدی، بیستم ربیع الثانی 1435 هجری قمری و بیستم فوریه 2014 میلادی است. 97 سال پیش در چنین روزی، نخستین موزه ی رسمی ایران به نام موزه ی ملی در یکی از اتاق های مدرسه ی دارالفنون تاسیس شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



1 اسفند 1369

دومین مجلس خبرگان رهبری با پیام آیت الله سید علی خامنه ای مقام معظم رهبری در حسینیه اما م خمینی گشایش یافت. انتخابات این دوره از مجلس خبرگان رهبری در 16 مهر 1369 برگزار شده بود.



1 اسفند 1364

بر اثر سقوط هواپیمای حامل حجت الاسلام فضل الله محلاتی نماینده امام خمینی، وی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس، قضات و مسوولان دیگر جان باختند. این هواپیمای مسافری هدف 2 فروند موشک عراق قرار گرفت.



1 اسفند 1360

عملیات محدود امام علی(ع) در تنگه چزابه با رمز «یا علی(ع) ادرکنی» و با هدف نابودی و خنثی کردن حرکت های دشمن به وسیله ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد.



1 اسفند 1358

نخستین گروه از فقهای شورای نگهبان به وسیله ی امام خمینی انتخاب شدند. اعضای این شورا شامل 2 گروه 6 فقیه و 6 حقوقدان است.



1 اسفند 1356

در اعتراض به کشتار مردم تبریز در 29 بهمن به وسیله ی ماموران نظامی، دانشگاه این شهر تعطیل شد.



1 اسفند 1346

دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به فساد اخلاقی و اداری رواج یافته به وسیله ی امیراسدالله علم رییس این دانشگاه، تحصن کردند.



1 اسفند 1331

هندرس سفیر آمریکا، پیشنهادی به عنوان طرح مشترک آمریکا و انگلیس درباره ی نفت، با محمد مصدق نخست وزیر مطرح کرد. این طرح، ملی شدن نفت را به رسمیت شناخته و اداره ی امور نفت را بر عهده دولت ایران می دانست. اما از آن جا که دخالت کارشناسان خارجی، تعیین قیمت و فروش نفت در این طرح بر خلاف اصل 9 ماده ای طرح ملی شدن صنعت نفت بود، مصدق آن را نپذیرفت.



1 اسفند 1305

لایحه تاسیس راه آهن سراسری را مهدیقلی هدایت وزیر امور اجتماعی ((فواید عامه) به مجلس شورای ملی ارایه کرد.



1 اسفند 1303

مدیر مختار شرکت پرساز نفت شوروی وارد تهران شد. شوماتسکی وزیر مختار شوروی، در سفر خود به ایران درباره ی امکان گسترش فعالیت های پرساز نفت آن کشور، پیشنهادهایی ارایه داد.



1 اسفند 1302

رضاخان سردار سپه کمیسیونی را تشکیل داد که اعضای آن به دولت وی در تمام امور مشورت دهند. تقی زاده، مصدق و فروغی از اعضای این کمیسیون بودند.



1 اسفند 1300

وزارت امور خارجه به همه ی کارگزاری های ایالت ها، ولایت ها و ماموران آن وزارتخانه در کشورهای خارجی دستور داد که لقب ها و عنوان های شخصیت های مختلف از نامه ها به دلیل هدر رفتن وقت حذف شود.



1 اسفند 1295

نخستین موزه رسمی ایران با نام موزه ملی با تلاش مرتضی قلی خان ممتازالملک در یکی از اتاق های مدرسه دارالفنون تأسیس و برای این موزه نظام نامه و برای 280 قلم اشیای آن بروشوری تهیه شد.



1 اسفند 1294

تعدادی از کارمندان سفارت روسیه به تحریک این سفارت در اعتراض به عقب افتادن حقوق شان تحصن کردند.



1 اسفند 1292

میرزا مهدی خان امیرتومان برادر ناصر الملک نایب السلطنه، به مقام وزیر مختار ایران در آمریکا منصوب شد.



1 اسفند 1287

مجاهدان گیلانی به رهبری میرزا کریم خان رشتی و برادرش معز السلطان در یک قیام شجاعانه آقا بالاخان سردار حاکم رشت را به قتل رساندند و حکومت این شهر به دست مشروطه خواهان افتاد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها