بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
در جریان دیدار مقامات ارشد صنعت گردشگری مالزی و اندونزی در شهر کوآلالامپور (پایتخت مالزی) دو طرف از عزم خود برای توسعه مشترک گردشگری حلال خبر دادند.
تدبیر24:  به نقل از برناما، مقامات صنعت گردشگری مالزی و اندونزی توافق کردند که بسته‌های مشترک گردشگری حلال برای گردشگران مسلمان و به‌ویژه گردشگران ثروتمند کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس ارائه کرده و برای گردشگران هر دو کشور نیز که در هر دو آنها اکثریت با مسلمانان است تسهیلاتی در زمینه‌ی صدور ویزا، اقامت در هتل‌ها و بازدید از جاذبه‌های گردشگری در نظر بگیرند.

مالزی در سال‌های اخیر یکی از مقاصد اصلی گردشگری حلال بوده و کارشناسان عوامل متعددی را در جذب گردشگران مسلمان به این کشور موثر می‌دانند که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش‌های متعدد گردشگری حلال در مالزی، راه‌اندازی استخرهای شنا ویژه بانوان و اختصاص بخش‌های معینی از هتل‌های مالزی به مسلمانان اشاره کرد که در آن‌ها علاوه‌ بر تعیین جهت قبله و عدم پخش فیلم‌های غیراخلاقی از شبکه تلویزیون داخل هتل، حتی آشپزخانه‌های مسلمان نیز از غیرمسلمانان جدا شده است.

از سوی دیگر از سال‌ها قبل تمامی رستوران‌های مالزی موظف شده‌اند تا با نصب تابلوهایی مشتریان خود را از حلال یا غیرحلال بودن غذاها و نوشیدنی‌های عرضه شده آگاه کنند.

دولت مالزی سال ۲۰۱۴ را «سال بازدید از مالزی» نام‌گذاری کرده و با برنامه‌ریزی گسترده تلاش می‌کند تا در این سال حدود ۲۸ میلیون گردشگر را جذب این کشور کند که حاصل آن درآمد ۲۴ میلیارد دلاری برای اقتصاد مالزی خواهد بود. دولت این کشور همچنین قصد دارد در قالب برنامه‌ای ۱۰ ساله تعداد گردشگران مالزی را در سال ۲۰۲۰ به رقم ۵۰ میلیون گردشگر در سال برساند که حاصل این امر سه برابر شدن سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی این کشور و ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در مالزی خواهد بود.

اندونزی نیز از سال‌ها قبل به مقصد گردشگران کشورهای مختلف جهان، به خصوص گردشگران مسلمان کشورهای آسیایی و منطقه‌ی اقیانوس آرام تبدیل شده است. کارشناسان دلیل اصلی رشد چشم‌گیر تعداد گردشگران اندونزی را پایین بودن نرخ اقامت در هتل‌های این کشور می‌دانند که صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد این کشور تبدیل کرده است.

اندونزی به دلیل آب ‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد. ازسوی دیگر، آب‌وهوای استوایی و باران‌های موسمی موجب تبدیل شدن این کشور به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی قاره‌ی آسیا شده است.

گردشگری حلال جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است. از آنجایی که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان هم در راستای ارائه خدمات به این گردشگران فعالیت‌های جدیدی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها