بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۸۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ دهه اخیر از جمله فعالان پرشور عرصه اجرای برنامه کودک و نوجوان تلویزیون به شمار می آید. پورنگ پر جنب و جوش با آن شیرینی زبان و فصاحت بیان به خوبی توانست در قلب کودکان این مرز و بوم جا باز کند و به ماندگارترین خاطرات شفاهی ذهن آنان تبدیل گردد.
تدبیر24: در ادامه این یادداشت خوانندگان الف آمده است: عمو پورنگ پا به پای کودکان ما آمد، بزرگ شد و بزرگ شدند. اما هر شخصیتی به هر میزان که بزرگ شود بایسته ها و شایسته های شخصیتش نیز بزرگ تر و لزوم حفاظت از آن ضروری تر می گردد. پورنگ تقریباً به خوبی توانست بی حاشیه تا بدین برسد. جا دارد مسئولین سیما از او و تیم همراهش به پاس یک دهه تلاش مجدانه در عرصه کودکان و نوجوانان به نحو شایسته تقدیر نمایند.
 
اما در کنار این همه، رگه هایی از زاویه گیری پورنگ از اهداف اصلیش طی یکی دو سال اخیر مشاهده شد و زنگ خطر را برای او به صدا در آورد که متاسفانه تیم همراه او یا ندیدند و یا نخواستند که ببینند و راهنماییش کنند و خود نیز از آن غفلت نمود. پورنگ کم کم وارد عرصه تجاری سازی برنامه هایش و اقتصادی کردن آنها و به عبارتی پول سازی افتاد آن هم علناً و به سبک و سیاق پیام های بازرگانی!
 
پورنگ دیروز که حرف های قشنگ و حرکات جذابش پسران و دختران کوچک ما را پای برنامه هایش میخکوب می کرد اکنون با در دست گرفتن سی دی های مختلف بازار گرمی کرده و مشتری جذب می نمود و تبیلغ کالای فرهنگی می کرد! کار به همین جا ختم نشد و تبلیغ ماکارونی و لازانیا و پفک و ... سر از برنامه پورنگ در آورد. بچه های معصوم با نگاه های بهت زده و سکوت معنا دار حرکات و سخنان نا مفهومی را می شنیدند که انتظارش را نداشتند.
 
کودکانی که ماه ها منتظر حضور در برنامه عمو پورنگ بودند اکنون باید تماشاچی پیام های بازرگانی عمویشان می شدند. آیتمی که هر روز تلویزیون مانند سوهان روح بر سر و صورت مخاطبانش می کوبد و زجرشان می دهد.
 
عمو پورنگ! کاش به همان سالهای نخستین برنامه هایت بر می گشتی. کاش تهیه کنندگان برنامه ات و مدیران شبکه ۲ شخصیت معصوم و دوست داشتنی تو را با ماکارونی و چیپس و لازانیا خدشه دار نمی ساختند. پورنگ ! پسر کوچکم اکنون دیگر مشتری پر و پا قرص سه سال پیش تو نیست و به راحتی از کنار برنامه ات می گذرد! می دانی چرا؟! تو عوض شده ای یا عوضت کرده اند.
 
بگذار در ذهن کودکان ما عمو پورنگ همان پورنگ سال های پیش بماند. بگذار طعم شادمانه و شیرین برنامه ها و حرف های قشنگت در پس زمینه ذهن فرزندانمان همواره بماند. یا همان پورنگ سابق بمان یا در اوج خداحافظی کن ! 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
0
سلام، کاش فقط برنامه عموپورنگ به بنگاه اقتصادی تبدیل شده بود اما متاسفانه متاسفانه .... تلویزیون کلا تبدیل به یک بنگاه اقتصادی بدون هیچ نوآوری و تقریبا از هرکه پرسیدم با من هم عقیده بود که تمامی تمامی برنامه های تلویزیون کپی برداری شده از شبکه های خارجی حتی حتی تفسیر های برنامه های خبری
آیا واقعا ما فقط فکرمان این اندازه است که کپی برداری کنیم و فقط ایرانی سازی کنیم
در تلویزیون نوآوری حتی در تبلیغات میخواهیم حقیت گوئی صداقت کیفیت گفتمان هم شان ها و ...
عالم محضر خداست باورنکنی خودت ضرر میکنی
آرزومند آرزوهایتان (سلامتی و سربلندی نام آوران، نان آوران، مردان غیرتمند و زنان پاکدامن سرزمین عزیزمان ایران)
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها