بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
امروز دوشنبه برابر با پنجم اسفند 1392 هجری خورشیدی، بیست و چهارم ربیع الثانی 1435 هجری قمری و بیست و چهارم فوریه 2014 میلادی است. 52 سال پیش در چنین روزی، نخستین شرکت هواپیمایی ملی ایران آغاز به کار کرد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



5 اسفند 1366

عملیات ظفر 6 با هدف آزادسازی بلندی های منطقه عمومی «سنگاو» در شرق استان «کرکوک» اجرا شد، رزمندگان اسلام در این عملیات با تسلط بر جاده‏های منطقه، ضمن واکنش به موقع در برابر پاتک دشمن، شکست سنگینی را به دشمن بعث تحمیل کردند.



5 اسفند 1364

عملیات والفجر 9 با رمز «یااللَّه» در جبهه شمالی چوارتا در منطقه‏ای به وسعت 200 کیلومتر مربع در استان سلیمانیه عراق به وسیله ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد و تا نهم اسفند به طول انجامید. هدف این عملیات آزادسازی ارتفاعات مهم این منطقه و پراکنده کردن نیروهای عراقی از جبهه‏های جنوبی بود.



5 اسفند 1364

شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه 582 این شورا را در ارتباط با جنگ ایران و عراق انتشار داد. این قطعنامه در پی عملیات قدس، ظفر و تصرف شهر فاو عراق صورت گرفت که از جانب ایران رد شد.



5 اسفند 1356

استادان حوزه علمیه ی قم در بیانیه ی مشترکی، جنایت های رژیم پهلوی را در کشتار مردم تبریز محکوم کردند.



5 اسفند 1351

جمعیت ایران به صورت رسمی 31 میلیون تن اعلام شد.



5 اسفند 1340

فعالیت نخستین شرکت هواپیمایی ملی ایران(هما) آغاز شد. این شرکت از ادغام دو شرکت ایرانین ایرویز و پرشین ایرسرویسز و با نام بین المللی ایران ایر (IRAN AIR) تأسیس شد.



5 اسفند 1327

محمدرضا پهلوی اعلام کرد که به دولت دستور داده ام مجلس موسسان را تشکیل و اصل 48 متمم قانون اساسی را تغییر دهد تا اختیار انحلال مجلس را به شاه تفویض کند.



5 اسفند 1325

گروهی از علمای تهران و شهرستان ها، نسبت به ادامه ی بازداشت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی و تبعید وی به قزوین اعتراض کردند. آیت الله کاشانی به دلیل ایفای نقش موثر در مبارزه علیه استعمار و مخالفت با تعدادی از سیاست های دولت وقت بازداشت و تبعید شده بود.



5 اسفند 1320

هارولد کرشام آمریکایی از طرف دولت ایران به عنوان مدیرکل گمرک کشور منصوب شد.



5 اسفند 1299

با کودتای نظامی رضاخان و ورود نیروهای قزاق به تهران، در بسیاری از شهرهای ایران حکومت نظامی اعلام شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها