بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
در مرداد ماه سال 88 آیت الله آملی لاریجانی با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شده و به این سمت منصوب شد.
تدبیر24: در این مدت آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به 7 استان کشور از جمله همدان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، زنجان، خراسان رضوی، گرگان و آذربایجان غربی سفر کرده است.
 
اما این بار و از صبح روز 6 اسفند آملی لاریجانی به استان کرمانشاه سفر خواهد کرد و در مدت سفر 3 روزه خود با اقشار مختلف مردم از جمله روحانیون خانواده شهدا کارمندان دستگاه قضا و نخبگان دیدار خواهد کرد.
 
در این میان نگاهی گذرا به 7 سفر گذشته رئیس قوه قضاییه کرده‌ایم و اظهارات املی لاریجانی پیش از ترک هر استان و در قالب بیان دستاوردهای این سفرها را مرور می‌کنیم.
 
مسائلی که در استان همدان بررسی شد در کل قوه قضاییه هم قابل بررسی است
 
رئیس قوه قضاییه در تاریخ 15 اردیبهشت قبل از ترک همدان گفت: در کل گمان می‌کنم این سفر برای بنده سفر خیلی خوبی بود و مطالبی بررسی شد که در آینده نیز در کل دستگاه قضایی قابل بررسی و اعتنا است.
 
وی افزود: در این سفر هدف اصلی بررسی وضعیت قضایی استان بود و جلسات متعددی با مسئولین محترم استان داشتیم و پیشنهادهای مختلف که به ما ارائه شد را بررسی کردیم.
 
آملی لاریجانی گفت: مسئولان قضایی که در این سفر همراه ما آمده بودند به شهرستان‌های استان سفر کردند و با مسئولان قضایی شهرستان‌ها هم جلساتی داشتیم.
 
آیت‌الله لاریجانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مباحث پیگیری‌ شده در این سفر در شرایط عادی هم انجام گیرد و اظهار داشت: در کنار بررسی‌های قضایی که طی این سفر با مسئولان قضایی داشتیم جلساتی هم با مسئولان استان برگزار کردیم و در این بین دیدار با نخبگان و اعضای دانشگاه هم انجام شد که جلسه با نخبگان و دانشگاهیان جلسه خوبی بود.
 
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: طی این سفر با روحانیت استان هم جلساتی داشتیم و بحث‌هایی در این جلسات مطرح شد و پیشنهادات مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.
 
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه طی این سفر جلساتی با قضات محترم استان و کارمندان دادگستری و سازمان‌های تابعه آن داشتیم، افزود: طی جلساتی که با افراد یاد شده برگزار شد، مسائل مختلفی مطرح شد و پیشنهادات آنها هم مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی در ادامه به دیدارهایش با خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: در کل گمان می‌کنم این سفر برای بنده سفر خیلی خوبی بود و مطالبی بررسی شد که در آینده نیز در کل دستگاه قضایی قابل بررسی و اعتنا است.
 
رئیس قوه قضائیه در پایان ابراز امیدواری کرد که ثمرات این سفر از این به بعد آشکار شود.
 
قوه قضاییه امنیت سرمایه‌گذاری صحیح را تأمین می‌کند
 
رئیس قوه‌قضاییه پیش از ترک کهگیلویه و بویر احمد و در پایان دومین سفر خود گفت: همان‌طور که در بدو ورود به این شهر عنوان کردم، هدف از این سفر بررسی مشکلات شهرستان بوده است.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه ظرف مدت 2 روز دیدارهای خوبی با مسئولان استانی برگزار شد و در جریان این دیدارها مشکلات استان احصاء شد و آن بخشی از مشکلات که امکان حل آنها در داخل استان بود حل شد و مابقی برای پیگیری بیشتر به مرکز ارجاع داده شد.
 
رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به سفر نمایندگان قوه قضاییه به شهرستان‌های این استان گفت: نمایندگان قوه قضاییه که همگی از مسئولان عالی قضایی بودند به همراه نمایندگان استانی به شهرستان‌های اطراف سفر کردند و مشکلات مردم را بررسی کردند.
 
آملی لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در استانهای محروم نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد قوه قضاییه چه تدبیری دارد گفت: برای برقراری امنیت در فضای اقتصادی نیاز به 2 راهکار داریم.
 
وی افزود: در روش اول قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی برخورد می کند اما در روش دوم امنیت را برای کسانی که از راه صحیح سرمایه گذاری می کنند را فراهم می کند.
 
رئیس قوه قضاییه در پایان سخنان خود از تمامی مسئولان استانی، نماینده ولی فقیه، مسئولان سپاه و مردم این شهر تشکر و قدردانی کرد.
 
امیدوارم با اجرای مصوبات سفر به هرمزگان، وضع این استان تغییر کند
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در شامگاه 21 بهمن سال 89 لحظاتی قبل از ترک فرودگاه بندرعباس به مقصد تهران و پس از پایان سفری سه روزه به استان هرمزگان با تشکر از مردم و مسئولان این استان گفت:‌ در این استان بحث‌های متعدد و مشکلات قضایی خاصی وجود دارد که بعضاً ناشی از مشکلات اجرایی است. در جلسات متعدد بحث‌های گوناگونی صورت گرفت و برای برخی مشکلات از جمله تصرف اموال عمومی، منابع طبیعی و زمین‌هایی که به خاطر رشد استان مورد توجه و علاقه برخی قرار گرفته تصمیمات خوبی گرفته شد.
 
وی از بررسی بحث‌های امنیتی استان در این جلسات خبر داد و گفت: استان هرمزگان به خاطر گستردگی و همجواری با استان‌های دیگر مسیر ترانزیت برخی کاروان‌هایی است که قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید در این زمینه به خوبی عمل کنند از این رو توصیه‌هایی به رئیس کل دادگستری استان شد و امیدواریم تصمیمات اجرایی شود.
 
آملی لاریجانی این سفر را بسیار مفید دانست و به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با سفر مسئولان به استان‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از خصایص این نظام سفر مسئولان به نقاط مختلف کشور است.
 
وی افزود: در این سفر علاوه بر رسیدگی به برخی مشکلات قضایی،‌ملاقات‌هایی با نخبگان، اساتید و دانشگاهیان برگزار شد و همچنین در یادواره شهدای روحانی برای عرض ادب به شهدا و خانواده آنها حضور یافتم و جلسه‌ای با قضات و کارکنان دادگستری برگزار شد و در نهایت در جلسه شورای اداری استان نیز به بحث و بررسی پیرامون مسائل استان پرداختیم.
 
رئیس دستگاه قضا افزود: صبح روز پنجشنبه نیز در جلسه‌ مسئولان عالی قضایی که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد و مصوباتی داشت حضور داشتم و امیدوارم این مصوبات هر چه زودتر اجرایی شود و تغییراتی در وضعیت استان حاصل شود.
 
وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و حضور مردم در صحنه افزود: نکته روشن و واضحی است که نظام ما یک نظام مردمی است و در تمام مراحل رشد و بالندگی‌ آن مردم بوده‌اند که در صحنه حاضر شده و کشور را به پیش برده‌اند. امروز نظام مقتدرتر از همیشه به پیش رفته خصوصاً امروز جوانان به خودآگاهی رسیده اند.
 
لاریجانی در خاتمه سخنان خود حضور مردم در تمام صحنه‌ها را تضمین‌کننده پیشرفت و عامل دفع هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: هر بار راهپیمایی 22بهمن با گستردگی و شکوه برگزار می‌شود تبلیغات نظام‌های غربی و رسانه‌هایشان از بین می‌رود.
 
وی افزود: ‌دلیل آن مشخص است زیرا دشمنان تبلیغ می‌کنند مردم با نظام همراه نیستند اما حضور مردم در راهپیمایی‌ها حاکی از این است که مردم مسئولان را از خود می‌دانند و مسئولان نیز خود را خادم ملت می‌دانند.
 
رئیس قوه قضائیه دستاوردهای سفر به استان زنجان را تشریح کرد
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در روز 9 مهر سال 90 و آخرین برنامه سفر خود به استان زنجان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در این چند روز غرض اصلی‌مان رسیدگی به وضع استان زنجان بود که به همین دلیل جلسات متعددی را برگزار کردیم.
 
وی با اشاره به این مطلب که دیدار با قضات و دستگاه قضایی و همچنین خانواده محترم شهدا دو برنامه روز اول این سفر بود گفت: در روز دوم با نخبگان و روحانیون این استان نشستی داشتیم که خوشبختانه نقطه‌نظراتشان را مطرح کردند و بدین ترتیب برخی از پیشنهادات آنها را مدنظر قرار دادیم.
 
آملی لاریجانی با اشاره به این مطلب که حضور چشمگیر روحانیان در این استان بستر مناسبی برای تبلیغ و ترویج معارف دینی است گفت: مطالبی که در این جلسه میان ما و روحانیان تبادل شد معطوف به همین نکته و همین بستر مناسب است.
 
رئیس دستگاه قضا همچنین به جلسه شورای اداری استان و مسائل مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که در حاشیه این سفر انجام شد افتتاح دبیرخانه سراسری الکترونیک دستگاه قضا بود که امیدواریم این افتتاح تسریع در امور شهروندان را به همراه داشته باشد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان عالی قضایی در حاشیه این سفر به شهرستان‌های استان و همچنین مساجد این شهر عزیمت کردند‌ و با شهروندان دیداری چهره به چهره داشتند که با توجه به اظهارنظر مسئولان قضایی این نشست‌ها مثمر ثمر بوده است.
 
آملی لاریجانی به افتتاح چند پروژه عمرانی اشاره کرد و گفت: برخی از مسئولان قضایی در این دو روز به زندان‌های استان نیز عزیمت کردند و از آن بازرسی داشتند که خوشبختانه این بازدیدها حاکی از آن بود که استان زنجان از بحث زندان‌ها و از حیث رسیدگی به پرونده‌ها جایگاه خوبی را دارا است.
 
آملی لاریجانی در خاتمه گفت: در روز اول این سفر برخی از مسئولان قضایی به استودیو صدا و سیما رفته و برخی از مسائل استان و دستگاه قضا را با شهروندان مطرح کردند.
 
همایش سراسری قوه قضائیه با حضور سران سه قوه در مشهد برگزار ‌شد
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در فرودگاه شهر مشهد مقدس هم در تیر ماه سال 91 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همراه مسئولان عالی قوه قضائیه به شهر مقدس مشهد آمدیم تا از انوار مقدس حضرت ثامن‌الحج (ع) بهره ببریم.
 
وی ادامه داد: در این هفته یک روز آن به بررسی وضعیت و عملکرد دستگاه قضایی اختصاص داشت تا نکات مهم و برجسته در این زمینه مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.
 
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از این رو در ششم تیر‌ماه همایش سراسری قوه قضائیه با حضور سران سه قوه ، مسئولان عالی قضایی، تعدادی از قضات سراسر کشور و سایر مسئولان کشوری برگزار شد که از صبح تا غروب ادامه داشت.
 
لاریجانی گفت: در این نشست رؤسای قوا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین با حضور مسئولان عالی قضایی جلسات پرسش و پاسخی در زمینه موضوعات مطرح شده برگزار خواهد شد.
 
اتخاذ تصمیمات خوب برای رفع مشکلات قضایی استان گلستان
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در اسفند سال گذشته و پیش از خروج از استان گلستان در پاویون فرودگاه بین‌المللی گرگان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: از مردم شهیدپرور استان گرگان کمال تشکر را دارم که این دو روز تمام تلاش خود را کردند تا سفر خوبی داشته باشیم.
 
وی همچنین تشکر ویژه از استاندار گلستان و نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی داشت که در این سفر او را همراهی کردند.
 
رئیس قوه قضاییه با اشاره به این نکته که در این سفر تلاش شد تا نظارت ویژه‌ای بر دستگاه قضایی در این استان داشته باشیم گفت: به موجب این نظارت با کمبودها و کاستی‌های موجود آشنا شده و تلاش کردیم در حد میسور این کاستی‌ها برطرف شود.
 
رئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که کمبود قاضی، کمبود کادر قضایی یکی از مشکلات عمده دستگاه قضایی در استان گلستان است گفت: تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد که برخی از آنها در مدت باقی مانده سال 91 و بخش دیگر تا خرداد ماه سال 92 اجرایی خواهد شد.
 
آملی لاریجانی به دیدارهای خود در چند روز گذشته با قشرهای مختلف مردم استان گلستان نظیر روحانیون، نخبگان و قضات اشاره کرد و گفت: در کنار این دیدارهای چهره به چهره مسئولان قضایی هم با حضور در شهرستان‌های استان مشکلات مربوط به بخشهای مختلف را بررسی و احصاء کردند.
 
آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: وضعیت زندان‌های استان گلستان هم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی در این رابطه اتخاذ شد که شامل رسیدگی به وضع خود زندان‌ها و سازمان زندان‌ها می‌شود.
 
رئیس قوه قضاییه به جلسه مسئولان عالی قضایی برگزار شده در عصر روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که مسئولان عالی قضایی به واسطه حضورشان در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار داده بودند در این جلسه مطرح شده و تصمیمات نهایی برای برطرف کردن آنها اتخاذ شد.
 
آملی لاریجانی در مورد وضعیت دستگاه قضا در استان گلستان نیز گفت: با توجه به کمبودهایی که وجود دارد اما خوشبختانه تلاش مسئولان به گونه‌ای بوده که این کاستی‌ها به چشم نیاید و در انجام امور مربوط به دستگاه قضا خللی وارد نشود.
 
عیدی رئیس قوه قضائیه به محکومان جرایم مالی غیرعمد آذربایجان غربی
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی شامگاه ۱۸ مهر پیش از ترک ارومیه در جمع خبرنگاران حاضر شد و دستاوردهای سفر خود به این استان را تشریح کرد.
 
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما به صورت نوبتی به استان‌های کشور سفر می‌کنیم، گفت:‌در این سفرها وضعیت قضائی و نوع فعالیت دادگستری استان و سازمان‌های تابعه دستگاه قضائی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: در سفر به آذربایجان غربی علاوه بر برنامه‌های همیشگی دیدارهایی با خانواده شهدا و ایثارگران، علما و روحانیون، نخبگان و فرهیختگان و همچنین حضور در جلسه شورای اداری استان داشتیم.
 
آملی لاریجانی در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: در جلسه شورای اداری و جلسه شورای تامین استان بررسی‌هایی انجام گرفت و در شورای تامین استان قرار شد تا در تهران برخی فعالیت‌ها برای رفع مشکلات انجام شود.
 
رئیس قوه قضائیه همچنین به اعزام 14 هیئت قضائی به شهرستان‌های این استان اشاره کرد و گفت: جمعی از این هیئت‌ها متشکل از مسئولان عالی قضائی، نمایندگان استان و همچنین برخی مسئولین دستگاه‌های اجرایی بودند.
 
آملی لاریجانی به افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: با افتتاح این دفتر امیدواریم در روند خدمت‌رسانی به مردم سهولت ایجاد شده و مردم در این خصوص مشکلی نداشته باشند.
 
رئیس قوه قضائیه همچنین به جلسه مسئولان استانی در عصر امروز اشاره کرد و گفت: در جلسه مسئولان عالی قضائی تصمیمات خوبی گرفته شد و مشکلات احصاء شده استان برای برطرف شدن از جانب مسئولان منعکس شد.
 
وی گفت: این تصمیمات شامل تأمین نیروی انسانی، بهبود وضعیت ساختمان‌ها و همچنین بهبود وضعیت قضائی استان بود.
 
وی در پایان به دو تصمیم مهم دیگر اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شد تا تعدادی از محکومان مالی مورد بحث ماده دو قانون شناسایی شوند و با بودجه تعیین شده از سوی دستگاه قضا آزاد شوند.
 
وی گفت: همچنین برخی از کسانی که در زندان حسن رفتار داشته و می‌توانند از مرخصی استفاده کنند هم تدابیری اندیشیده شد تا در فاصله دو عید قربان و عیدغدیر حداقل از 10 روز مرخصی استفاده کنند.
 
رئیس قوه قضائیه بررسی شرایط استفاده از آزادی مشروط عده دیگری از زندانیان این استان را یکی دیگر از تصمیمات جلسه مسئولان عالی قضائی ذکر کرد.
 
کرمانشاه مقصد هشتمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه
 
اما این بار آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به استان کرمانشاه می‌رود تا در ۳ روز سفر خود از نزدیک با نحوه فعالیت دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه آشنا شود.
 
وی در این مدت به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران رفته و در جمع قضات و کارمندان دستگاه قضایی در این استان حاضر می‌شود.
 
همچنین آملی لاریجانی مهمان روحانیون و ائمه جماعات استان کرمانشاه خواهد بود و با انها نیز دیدار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها