بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
همچنین در این مدت حدود 900 هزار نفر از گردشگران تایلند در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 کاسته شده است که در این میان بیشترین کاهش گردشگران در بانکوک، پایتخت تایلند روی داد.
تدبیر24: با سرایت خشونت‌ها به مقاصد گردشگری تایلند، صنعت گردشگری این کشور در آستانه نابودی قرار دارد.

در شرایطی که پس از انفجار اخیر در شهر بانکوک پایتخت تایلند، خشونت‌ها به مراکز گردشگری این کشور نیز سرایت کرده، کارشناسان بر این باورند که صنعت گردشگری تایلند در آستانه نابودی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات ضددولتی در تایلند که هدفشان سرنگون کردن دولت «یینگلاک شیناواترا»، نخست‌وزیر تایلند است، اخیرا با مواردی از انفجار بمب و شلیک گلوله همراه شد که از جمله آن انفجار روز گذشته (دوشنبه) بود که باعث کشته شدن سه تن شد. براساس جدیدترین آمارها،شمار کشته‌های خشونت‌های بانکوک از 30 نوامبر تاکنون به 20 تن افزایش یافته و 718 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در این شرایط بسیاری از گردشگران در حال ترک پایتخت تایلند مقصد نخست گردشگری این کشور و دیگر شهرها فراری بوده و شیناواترا نیز که اعتراضات با هدف برکناری وی از قدرت آغاز شده بانکوک را ترک کرده و در مکان نامعلوم به سر می‌برد. از سوی دیگر گردشگرانی نیز که راهی شهرهای چیانگ مای، ساموت پراکان، خن کائن، نونتابوری و دیگر شهرهای ساحلی تایلند در منطقه خلیج تایلند و در نزدیک مرز این کشور با مالزی شده‌اند شرایط این مناطق را نا آرام اعلام کرده و بدنبال ترک آنها هستند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند در صورت ادامه اعتراضات در شش ماه آینده یک میلیارد و 600 میلیون دلار به صنعت گردشگری تایلند زیان وارد می‌شود. همچنین در این مدت حدود 900 هزار نفر از گردشگران تایلند در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 کاسته شده است که در این میان بیشترین کاهش گردشگران در بانکوک، پایتخت تایلند روی داد.

از ماه‌ها قبل تظاهرات‌های ضددولتی در تایلند این کشور را به حالت فلج درآورده، این در حالیست که 48 کشور با قراردادن تایلند در فهرست اخطار، از گردشگران خود خواسته‌اند به این کشور سفر نکنند، البته مسئولان صنعت گردشگری تایلند با انتشار نقشه بانکوک بدون اعتصاب که براساس آن بیشتر جاذبه‌های گردشگری بانکوک و همچنین مراکز خرید باز است قصد دارند تا از ترک این شهر توسط گردشگران جلوگیری کنند.

در همین حال بسیاری از خطوط پروازی پروازهای خود به بانکوک را کاهش داده‌اند که تداوم این روند می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به تایلند که صنعت گردشگری منبع اصلی درآمد و اشتغال آن است وارد کرده و خاطره بد تجمعات سال‌های 2010 و 2008 را برای آنها زنده کند.

در سال 2010 درگیری‌ها بین دولت و سرخ‌پوشان معترض در مناطق مرکزی بانکوک که هتل‌های لوکس و مراکز خرید مورد علاقه گردشگران در آن قرار دارند، بسیاری از گردشگران را از این کشور فراری داد. در سال 2008 نیز بحران سیاسی در تایلند که تعطیلی هشت‌روزه چند فرودگاه های این کشور و زیان چند میلیارد دلاری به صنعت گردشگری تایلند را در پی داشت، بزرگترین بحران تاریخ صنعت گردشگری این کشور را رقم زد، البته مخالفان دولت شیناواترا اعلام کرده‌اند برخلاف سال 2008 تحت هیچ شرایطی دو فرودگاه اصلی بانکوک را تعطیل نخواهد کرد.

تایلند در سال 2013 میزبان بیش از 26 میلیون گردشگر بود و تا قبل از بحران سیاسی اخیر نیز پیش‌بینی می‌شد در سال 2014 میزبان 28 میلیون گردشگر باشد. در حال حاضر در حدود دو میلیون‌ نفر در صنعت گردشگری تایلند به طور مستقیم و غیرمستقیم به کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت شش درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها