بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۹۳۰۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
چرا هیچکس به توهین دولتی ها به مردم شریف واکنش نشان نمی دهد؟
واقعاً نمی دانم و نمی فهمم که چطور شد داعیه داران و کباده کشان عرصه ادب و اخلاق اینطور می توانند گستاخانه به مردم به صرف اینکه با اینها موافق نیستند توهین کنند.

تدبیر24: منتقدین - سایت اصولگرای عماریون نوشت:  در روزگاری نچندان دور ، عده ای به محض اظهارنظر یا عملی از سوی دولت قبل و یا چهره های اصولگرا شروع می کردند به تبلیغات آنچنانی که ای وای به ایرانی و ایرانیت توهین شد ، به انسانیت و بشر بی احترامی شده و با این هتک حرمت نمی شود آسوده زندگی کرد!

القصه اینکه در 6-7 ماه اخیر امواج توهین و تحقیر مقامات مسئول و غیرمسئول دولت تدبیر و امید به سوی منتقدان و مردم روانه است و دریغ از یک عکس العمل و واکنش که حداقل دلمان خوش باشد که این عده در گذشته واقعاً نگران بودند و از سر خیرخواهی مطالبی را به زبان و قلم می آوردند.

قضیه "خس و خاشاک" معروف یادتان هست که توسط همین عده تبدیل به موضوع اول کشور شد و اگر می پرسیدی یکی از دلایل اغتشاش گران 88 این بودکه-البته به دروغ- به تمام مردم توهین شده و ما باید اعاده حیثیت کنیم!
حالا اصل موضوع یادتان هست؟

احمدی نژاد یک روز پس از انتخابات خردادماه 88:"ملت ایران یك ملت متحد است، امروز خبرنگاری سؤال كرد، گفت بعضی‌ها گوشه و كنار، كارهایی انجام می‌دهند، اغتشاش است، شورش است، اعتراض است، واژه‌های تندی را به كار برد، من یك مثال زدم، یك نتیجه‌گیری كردم، برای شما عرض می‌كنم، گفتم شما اشتباه می‌كنید، ملت ایران یكپارچه است، در یك مسابقه‌ی فوتبال، 50 هزار، 70 هزار تماشاچی می‌روند، آن كسی كه تیمش باخته، وقتی می‌آید بیرون، عصبانی است و به هر دری می‌زند.در ایران، در انتخابات 40 میلیون نفر، خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌كننده اصلی بودند، حالا چهار تا خس و خاشاك این گوشه‌ها كاری می‌كنند، بدانید این رودخانه‌ی زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت."

در اینجا بحث بنده دفاع از یک دولت یا گروه نیست که اگر به مطالب قبلی نمل مراجعه کنید ، انتقادات زیادی را به عملکرد و برخی اقدامات گذشته پیدا می کنید،بحث در اینجا انصاف و مروت است و اینکه عده ای واقعاً مردم را بازیچه و مسخره اهداف سیاسی خود پنداشته اند و در برابر اتفاقات مواضع دوگانه و متناقضی دارند که آدمی را به حیرت و واکنش وا می دارد.

چند روز پیش از تلویزیون پخش مستقیم کنفرانس خبری جناب آقای ظریف وزیر محترم امورخارجه را تماشا می کردم،ایشان با تاسف اظهاراتی را بیان داشت که بواقع توهین و تهمت به قشر بزرگی از مردم و رسانه های ایران بود.به این کلیدواژه ها دقت کنید:«حرفهای مفت، نامربوط ، بدون سند ،مطالب کذب» این درحالی است که وزیر امورخارجه با فرافکنی و عدم پاسخگویی شفاف نسبت به اقدامات نسنجیده و متن ضعیف توافقنامه مدام به منتقدان توهین می کند و بارها آنها را در کنار رژیم صیهونیستی قرار داده و به این بهانه می خواهد همه را ساکت کند،جالب تر اینکه تا امروز هیچ یک از اساتید مطرح حامی دولت حاضر به مناظره و دفاع از این توافق نامه و اقدامات تیم سیاست خارجی دولت نشده اند .از آقای ظریف باید پرسید چطور است که تمام لبخندهای جنابعالی برای طرف های غربی است و اخم و ناراحتی شما برای ایرانیان!چطور است که رژیم صیهونیستی از ریز بندهای توافق شما با 5+1 باخبر است ولی مجلس شورای اسلامی و دانشگاه های کشور نسبت متن توافق نامحرم هستند! مگر نه اینکه غرب و اسرائیل خوشحال است و مردم ما ناراحت؛مگر نه اینکه شما به ادعای گشایش اقتصادی پا به این مذاکرات گذاشتید و به توافق تن دادید حالا چرا در مقابل خلف وعده های آنان و فشارهای و موضع گیری های گاه و بی گاهشان و به تعبیر مقام معظم رهبری پررویی و «اظهارات سخیف و توهین آمیز سناتورها و مقامات امریکایی» سکوت کرده اید و با لطافت و دوپهلو سخن می گویید؟!

اما این توهین ها و تهمت ها گویا در دولت یازدهم تبدیل به یک عادت شده است و هر بار همان عده که ابتدای عرض کردم و مسئولین محترم با تکذیب و توجیه و بدون عذرخواهی از مسئله گذشته اند و تصور می کنند مردم این جفاها و بی تدبیری ها را فراموش می کنند.

یک روز دکتر حسن روحانی در جلسه رای اعتماد وزیر ورزش و جوانان و همان ابتدای دولت می گوید:«مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند.» و بعدها مشاور ایشان جناب آقای ترکان موضوع را بازتر می کند و با بی ادبی تمام می گوید:«شما فكر نكنید كه یك نفر در مملكت وجود دارد كه می‌گوید من قانون را قبول ندارم؛ بلكه این یك جریان مشخص بود كه می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اكنون ۴۹.۵ درصد آرا را شامل می‌شوند. این ۴۹.۵ آرا كسانی بودند كه در مقابل جریانی كه مقابل قانون ایستاد سكوت كرد. این ۴۹.۵ درصد سكوت كردند و نگفتند كه تو بی‌جهت فكر كردی كه می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی. قبول نداشتن قانون، قبول نداشتن مقررات، قبول نداشتن نظم و انضباط موجب می‌شود كه نه یك بابك زنجانی بلكه«بابكان»پدید بیاید. هر كسی فكر كند كه یك مرتضوی و یك بابك قانون‌شكن داریم، بی‌تردید در اشتباه است. درحال حاضر به واسطه آن بی‌توجهی به قانون و نظم، بخشی از اقتصاد كشور در اختیار بابكان قرار گرفته است. اگر می‌خواهیم فساد در كشور رخ ندهد باید اقتصاد و مدیریت كشور به سمت نظم، انضباط و شفافیت حركت كند

یک روز مشاور دیگر رئیس جمهور آقای سریع القلم لبوفروش ها و راننده تاکسی ها را از اظهار نظر در مورد هسته ای منع می کند و روز دیگر آقای علی مطهری نماینده تهران و از حامیان سرسخت دولت یازدهم با توهین به مردم و اشاره به توزیع سبدکالا می گوید: «ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند

یک روز رئیس جمهور منتقدین را بی سواد خطاب می کند و روز دیگر استاندار همدان با اشاره به معترضین نحوه توافق هسته ای می گوید: «برخی یا کوردل هستند یا مغرض و یا به قول رئیس‌جمهور بی‌سوادند

فردایش روزنامه آفتاب یزد و حامی دولت به قلم داریوش قنبری می نوسیددر اینکه برخی مخالفان توافق ژنو بی‌سواد هستند هیچ تردیدی وجود ندارد و قبلا هم اعلام نمودم که مخالفان توافق ژنو یا نادان هستند یا مغرض.» و درجایی دیگرموسوی تبریزی منتقدین را بی دین می داند!

و هر روز بر حجم این توهین و تهمت ها افزوده می شود و دولت فخیمه و حامیانش بجای عذرخواهی و اظهار ندامت و اصلاح روش ، مدام در حال پیدا کردن بهانه ای برای برچسب به منتقدین خود هستند.جالب تر اینکه بعضی از این منتقدین اصلاً جزء دایره اصولگرایی به معنای سیاسی مرسوم آن نیستند ولیکن به سخت ترین وجه مورد حمله قرار گرفته اند که چرا شما مخالف ما فکر می کنید!!!!!

اگر بخواهم به رسانه ها و سایتهای متعلق به حامیان دولت و اصلاح طلبان بپردازم داستانی اسف انگیز و طولانی می شود از تیترها و مطالب سیاهی که هر آدم منصفی را منزجر می کند و بدتر آنجاست که سایتهای خبری ایشان به بهانه انتشار نظر مخاطبین خود هرآنچه قادر به بیان نیستند در قالب انواع و اقسام ناسزا و بدو بی راه نثار منتقدین می کنند،صدالبته به عقیده بنده آنقدر افراط در این کار زیاد است که بیشتر به عقده گشایی می ماند.برای مثال یکی از همین سایتها به بهانه پوشش اخبار اوکراین و کودتای غرب گراها نظراتی را منتشر کرده بود که کاملاً بر اساس علایق فتنه گران و اربابان آنها و مطمئناً هدفمند انتخاب شده بود و شخصا 5 تا 6 پاسخ به آن نظرات ارسال کردم و تایید نشد(!) ولیکن هر ساعت که مجدد به همان مطلب مراجعه می کردم بر حجم افاضات رنگارنگ مخاطب نماها افزوده می شد(!) آیا این أمر اتفاقی و مشکل فنی است؟! آیا انتشار نظرات مشمئز کننده در مورد مسئولین سابق در ادامه‌ی یک تصویر نامربوط از حیاط وحش اتفاقی و برای خنده است؟!!!

در همین اثنا و بی اخلاقی هایی که صورت می گیرد عده ای دیگر کاملاً با برنامه ریزی دقیق فضا را برای توهین به مقدسات و شکستن حرمتها و اعتقادات مردم محیا می کنند و تا به آنها اعتراض کنی ماجرا رنگ و بوی سیاسی می گیرد! یکی در روزنامه اش حکم قصاص را زیر سوال می برد و آن طرف تر کتب ضاله صادق هدایت تبلیغ می شود و مجوز دریافت می کند(!) و پایین تر ناشر متخلف و توهین کننده به معصومین(ع) مجدد بازگشایی می شود و آن جناب مسئول برای برگزاری نمازجمعه و خطبه هایش تعیین و تکلیف می کند؟!

واقعاً نمی دانم و نمی فهمم که چطور شد داعیه داران و کباده کشان عرصه ادب و اخلاق اینطور می توانند گستاخانه به مردم به صرف اینکه با اینها موافق نیستند توهین کنند.

هرچه می گذرد سینه چاکی عده ای برای تکریم و بزک غرب بیشتر می شود و سیل افتراء و بد و بیراه به داخلی ها و بخصوص نیروهای ارزشی شدت می گیرد!

اگر دولت می خواهد منتقدین را اقناع کند و احترام جامعه را بدست آورد ابتدا می بایست نحوه برخورد و احترام به دیگران را بیاموزد نه اینکه با تحریک این و آن خودش پیشتاز توهین و تهمت شود و فضا را برای عده ای فرصت طلب جهت عقده گشایی باز کند.

ضمناً دولتی که با شعار "مردم حق دارند بدانند" بر سرکار آمده حداقل در این زمینه به شعارهایش پایبند باشد و از ایجاد فضای امنیتی - سیاسی که در دوران کارگزاران و اصلاحات شاهد آن بودیم پرهیز کند ،چون مردم از این دو گروه عبور کرده اند و دولت یازدهم به این جهت انتخاب شد که اشتباهات دولتهای گذشته را تکرار نکند و ادامه دیگران نباشد...


مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا سوره فتح آیه 29

محمّد(ص) فرستاده خداست، و كسانى كه همراه اویند در برابر كفّار نیرومند و سرسخت و در میان خودشان مهربانند، آنها را همواره در حال ركوع و سجود می بینى كه پیوسته فضل و بخشش خداوند و خشنودى او را می طلبند، نشانه (عبادت و خشوع) آنها در اثر سجده در رخسارشان پیداست این صفت آنهاست در تورات (موسى)، و صفت آنها در انجیل (عیسى) همانند زرعى است كه (خداوند) جوانه‏ هاى آن را (از اطرافش) برآورده و تقویت كرده تا ستبر شده و بر ساقه‏ هاى خود ایستاده به طورى كه كشاورزها را به اعجاب وامى‏ دارد، (خدا چنین كرده) تا به وسیله آنها كفّار را به خشم آورد.خداوند كسانی از آنها را كه ایمان آورده ‏اند و عمل صالح انجام داده‏اند وعده آمرزش و اجر عظیمی داده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
3
2
ازقدیم هم گفتند جواب هااای هووووی ه !!!
پورجم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
3
0
بی خیال به ق ل همون رفیق شفیقتون آب رو بریز...
سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
1
1
ادبیات برخی حامیان دولت هم مثل خودشونه (سعید و پورجم و ...)
جمشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
1
0
انصاف داشته باشید تو هین وبی ادبی صحبت کردن ... نژاد یک کتاب می شود آب بریز اونجا.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
1
1
واقعا این دولت ترکونده .
از صرفا جهت اطلاع که باید کرکره بکشه پایین .
تا مردم که تا چیزی بگن سریع میگن لبو فروش و کم سواد .
روحانی مچکریم
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
1
سلام
برخی خیلی زود فراموشکار می شوند. وقتی نماینده مردم و سردار سپاه معاده ان پی تی را ام پی تی می نویسد و برای تایید هم با لاتین و هم با فارسی ، و امضا جمع می کند ، انتظار دارید من دانشجو این آدم را را که برای هرکاری مخالف دولت امضاء جمع می کند با سواد بدانم.
آیا شما از امام هم امامتر شده اید و هر طوری که دلتان می خواهد فرمایشات مقام معظم رهبری راتفسیر می کنید و اعمال شما و گفتارتان توهین به ایشان نیست؟ فقط فکر کنید و کمی هم انصاف داشته باشید . این قصه سر دراز دارد . و بگذریم
رفیعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
0
این نیز بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
نمی دونم چرا فقط می گذرد ؟
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
0
با درود

ریشه ی همه مسائل در آموزش و پرورش کشور است. هنگامی که به وزارت آموزش و پرورش با دید مصرفی نگاه می شود و این وزارتخانه را با وزارت نفت مقایسه می کنند . هنگامی که مراکز تربیت معلم را تعطیل می کنند .عواقب آن را هم باید بپذیریم
با سپاس
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها