بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
با تهيه جزئیات برنامه‌های سفر رئیس ‌جمهور به نیویورک
شصت و ششمين اجلاس سالانۀ مجمع عمومی سازمان ملل 14 سپتامبر(23 شهریور) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رسماَ ...
تدبیر24:شصت و ششمين اجلاس سالانۀ مجمع عمومی سازمان ملل 14 سپتامبر(23 شهریور) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رسماَ افتتاح خواهد شد. هدف این مجمع در برقراری صلح، دوستی و همکاری است و 192 كشور عضو اين سازمان همواره از اين فرصت تاريخي استفاده خوبي براي بيان و تبيين سياست‌هاي كلان كشور خود براي ديگر اعضا دارند و در اين بين كشورهايي كه همواره يك تحول سياسي را در سال جديد با اثر گذاري زياد پشت سر گذاشته باشند در زير ذره بين نگاه و بررسي ساير اعضاء‌ قرار مي گيرند. همان طور كه حضور رئيس جمهور جديد كشورمان در اين اجلاس از زمان انتخاب تا كنون مورد توجه رسانه‌هاي بين المللي قرار گرفت تا جایي كه در نخستين كنفرانس مطبوعاتي رئيس جمهور ، خبرنگاري آمريكايي از روحاني درباره ملاقات احتمالي با اوباما در حاشيه اين اجلاس پرسش كرد. اين همه توجه به آن دليل است كه ما در ايران انتخاباتي را پشت سر گذاشتيم كه به قول رئيس جمهور منتخب آن دكتر روحاني پيامي شفاف را براي دنيا با اين انتخابات مخابره نموده‌ايم و اين تصور را براي اذهان عمومي در داخل كشور ايجاد كرده ايم كه دنيا اين پيام انتخاباتي ما را دريافت كرده و بعد از اين آنها هستند كه بايد گام هاي موثر و شفافي در رابطه با بهبود اوضاع سياسي و بين المللي ايران بردارند. شايد به همين دليل باشد كه حتي پيش از دعوت رسمي به نيويورك خبر آن اعلام شد. یان کوبیش، نماینده اعزامی دبیر کل سازمان ملل متحد كه برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحاني به ايران آمده بود و با محمد مهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ملاقات داشت با اشاره به برگزاری نشست خلع سلاح جهانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در سالجاری، حضور حسن روحانی را در این نشست برای ابراز نظرات، سیاست‌ها و ارائه پیشنهادها مناسب ارزیابی کرد و گفت که به زودی دعوتنامه دبیر کل سازمان ملل در این زمینه برای رئیس جمهور کشورمان ارسال خواهد شد. بنابراين بايد گفت يكي از برنامه هاي حاشيه اي روحاني در نيويورك حضور در اين نشست خواهد بود. نماینده ایران در سازمان ملل گفت: برنامه‌های سفر رئیس ‌جمهور به نیویورک پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است و چنانچه سفر ایشان قطعی شود، اعلام خواهد شد. محمد خزایی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با ايسنا، درباره سفر احتمالی رئیس ‌جمهور به نیویورک در شهریورماه برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل اظهار کرد: اگر آقای روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی تشریف بیاورند حداقل دو سخنرانی در صحن مجمع عمومی خواهند داشت و علاوه بر آن در اجلاس وزرای خارجه جنبش غیرمتعهدها شرکت می‌کنند و سایر برنامه‌هایی که برای شرکت ایشان برنامه‌ریزی شده است. وی گفت: البته جزییات برنامه‌های سفر رئیس ‌جمهور به نیویورک پیش‌بینی شده است اما اعلام آن‌ها منوط به مشخص شدن آن است که ایشان به نیویورک تشریف می‌آورند یا خیر. وی درباره سخنرانی‌های رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: یک سخنرانی در روز نخست برگزاری مجمع عمومی و سخنرانی دوم در چارچوب ریاست جنبش غیرمتعهدها درباره خلع سلاح جهانی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها