بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
دکتر احمد شیرزاد کارشناس مسائل هسته‌ای
باید ساختار نیروگاه اراک به‌گونه‌ای طراحی شود تا امکان سوءتعبیر درباره آن وجود نداشته باشد چراکه ساختار فعلی نیروگاه اراک ساخته روس‌هاست و . . .
تدبیر24: مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای 1+5 که در چارچوب مذاکرات نهایی صورت می‌گیرد از امروز در وین به سرپرستی آقای بعیدی‌نژاد و نمایندگان 1+5 برگزار خواهد شد.‌ این مذاکرات در واقع مذاکرات فنی و کارشناسی و مقدمه‌ای است برای مذاکرات 26 تا 29 اسفند که در آن وزیر امور خارجه کشورمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی 1+5 حضور دارند. بعد از اینکه در مراحل اولیه مذاکرات روی کلیات نقشه راه بین طرفین توافق صورت گرفت اکنون درباره جزئیات مذاکرات بحث و تبادل‌نظر صورت خواهد گرفت و خواسته‌های جزئی‌تر و توافقات نهایی در این جلسات شکل خواهد گرفت.

البته به نظر می‌رسد این مذاکرات فنی و کارشناسی تاثیر چندانی بر کلیت سیاسی پرونده هسته‌ای کشورمان نداشته باشد و با اینکه صحبت در باره جزئیات زمانبر است و نیاز به کار کارشناسی و صرف فراوان وقت دارد اما مسیری که به جلو رفته دیگر به عقب بازنمی‌گردد و جای نگرانی درباره آسیب دیدن توافقات به دست آمده و موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات کارشناسی وجود ندارد. مذاکراتی که به عنوان کارشناسی معرفی می‌شود احتمالا درباره بحث پیرامون تعداد سانتریفیوژها و تحقیقات ایران برای گسترش و توسعه سانتریفیوژ‌هاست.

از طرف دیگر درباره نیروگاه آب سنگین اراک هم بحث جدی بین طرفین وجود دارد. در عرف بین‌الملل نیروگاه‌های آب سنگین نیروگاه‌ها محل بحث بوده است. همواره با دیده تردید به این نیروگاه‌ها نگریسته می‌شود. بنابراین باید ساختار نیروگاه اراک به‌گونه‌ای طراحی شود تا امکان سوءتعبیر درباره آن وجود نداشته باشد چراکه ساختار فعلی نیروگاه اراک ساخته روس‌هاست و به شکل قدیمی ساخته شده و فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان را در مظان شک و تردید قرار می‌دهد. در مقابل ایران نیز خواسته‌هایی برای تنظیم جدول زمانبندی تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان دارد و مردم ایران منتظرند تا هر چه سریع‌تر سایه شوم تحریم‌ها از سر اقتصاد و سیاست ایران برداشته شود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها