خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

پرداخت پول بلوکه ایران توسط کره جنوبی

کره جنوبی بر اساس توافقنامه موقت بین ایران و شش قدرت جهانی در ژنو ۵۵۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی کشورمان را فردا (جمعه) واریز خواهد کرد.
تدبیر24: کره جنوبی بر اساس توافقنامه موقت بین ایران و شش قدرت جهانی در ژنو ۵۵۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی کشورمان را فردا (جمعه) واریز خواهد کرد.

به گزارش رویترز؛ کره جنوبی در ازای واردات نفت از ایران و بر اساس توافقنامه هسته‌ای موقت ژنو که برخی از تحریم‌های ایران را رفع می‌کرد، 550 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

این خبر را منابع آگاه به موضوع اعلام کردند.

این پرداخت که روز جمعه انجام خواهد گرفت پس از آن صورت می‌گیرد که ژاپن اولین و دومین فقره از پرداخت‌های ایران را در ماه فوریه و در اوایل هفته جاری انجام داد.

بر اساس توافق 24 نوامبر بین ایران و شش قدرت خارجی، ایران می‌تواند به 4/2 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده در حساب‌های خارجی بر اساس هشت فقره پرداخت که از ماه جولای آغاز شده، دست یابد.

بر اساس توافق حاصل شده، دومین و سومین پرداخت قرار بود در 1 مارس به میزان 450 میلیون دلار و 7 مارس به میزان 550 میلیون دلار انجام گیرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: