بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل به هیچ یک از تعهدات خود در اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها عمل نکرد.
تدبیر24: دکترسیدحسین نقوی حسینی افزود: بی توجهی دولت قبل به توانمند کردن مردم و کمک به صنعت، برای مردم و صنایع مشکلات عدیده ای ایجاد کرد .

وی گفت : در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها دولت متعهد بود به گونه ای عمل کند که نه تنها فشار بیشتری به مردم وارد نشود بلکه آنها مرفه تر نیز شوند ولی عملا این اتفاق نیفتاد.

وی افزود : همچنین در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود تا دولت 20 درصد از درآمد ناشی ازاجرای این قانون را در حوزه زیر ساخت ها و 30 درصد را به حوزه تولید و صنعت اختصاص دهد که حتی یک ریال هم به این امر اختصاص داده نشد که این امر باعث شد تا صنعت شکست خورده ، اشتغال کاهش یافته و خیل عظیم بیکاران افزایش یابد .

وی تصریح کرد : در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها دولت با افزایش میزان دریافتی ها توانمندی مردم را کاهش داد و باعث شد نه تنها مردم نتوانند مثل قبل زندگی کنند که شرایط زندگی برای آنان سخت تر نیز شد.

نقوی حسینی افزود : مجلس در ابتدای تصویب بودجه سال 93 به دلیل عدم تعهد دولت قبل در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها ، تبصره 21 لایحه بودجه را رد کرد .

وی افزود : با تغییرات صورت گرفته در این لایحه ، مجلس با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها به این شرط موافقت کرد که دولت بتواند این قانون را به طور کامل اجرا کرده و ضمن افزایش توان مردم ، صنایع نیز از درآمد دولت ناشی از اجرای فاز دوم این قانون بهره مند شوند .

نماینده مردم شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود : در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها مجلس به دولت تذکر داده و در قانون نیزپیش بینی کرده که باید حمایت از مردم و تقویت حوزه درآمدی مردم به گونه ای باشد که مردم از عهده افزایش قیمت حامل های انرژی برآیند.

وی تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا با مهار تورم به میزان 20 درصد و افزایش حقوق کارکنان دولت، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را با موفقیت همراه سازد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
كارشناس نفت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
0
مجلس محترم چرا به امر واگذار كردن تدريجي چاههاي نفت و گاز ملي موجود كشور بصورت بهره برداري صيانتي و در ساختار تعاونيها به تك تك مردم فعلي كشور و منابع زير زميني باقيمانده به آيندگان در قالب سهام عدالت و بصورت قابل رقابت در بورس نمي پردازد !!!!!!!؟؟؟؟ ضمن آنكه دولت و حاكميت هم از تصدي گري بيرون آمده و نظارت مي كنند و ماليات منطقي و مصوب بر توليد هر بشكه نفت خام و هر متر مكعب گاز را دريافت خواهند كرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها